TR EN

BÜRO YÖNETİMİ VE ERGONOMİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ADP206 BÜRO YÖNETİMİ VE ERGONOMİ 3 2 2 4
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Yönetim kavramı,Yönetim düşüncesinin tarihsel gelişim -
2 - Kamu yönetimi,özel yönetim ve büro yönetimi -
3 - Büroların örgütlenmesi ve fonksiyonları -
4 - Klasik büro türleri -
5 - Çağdaş büro türleri -
6 - Büro işlerinin analizi,değerlendirilmesi,tanımı ve gerekleri -
7 - Bürolarda yerleşim ilkeleri, büro işlerinin gruplandırılması -
8 - Bürolarda iş bölümü,insan gücüplanlaması,oryantasyon,esneklik -
9 - ARA SINAV -
10 - Bürolarda sistem iyileştirme teknikleri, Bürolarda iş ve yönetim etütleri, iş akımı tekniği -
11 - Büro sistemlerinde verimlilik yönetimi,etkinlik yönetimi,büro otomasyonu ve verimlilik yönetimi -
12 - Ergonomi ve büro ergonomisi -
13 - Bürolarda yerleşim ergonomisi,büro otomasyonu ve ergonomi -
14 - Bürolarda Stres Yönetimi -
15 - Bürolarda Zaman Yönetimi -
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -