TR EN

Program Yeterlilikleri

PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI

BİLGİ

Kurumsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir.

1
İş Sağlığı ve Güvenliği alanında var olan uygulama alanlarını analiz eder,değerlendirir ve bunların çözümüne yönelik uygulama geliştirir.
2
İş Sağlığı ve Güvenliği alanında var olan uygulama alanlarını analiz eder,değerlendirir ve bunların çözümüne yönelik uygulama geliştirir.

BECERİLER

Kurumsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir.

1
Bir sistemi, o sistemin bileşenlerini, o sistemin sürecini analiz eder ve sistemi gerçekçi kısıtlar ve amaçlar doğrultusunda inceleyerek tasarlar
2
İş Sağlığı ve Güvenliği problemlerini modelleme ve çözme becerisi kazanır.
3
İş Sağlığı ve Güvenliği alanında karşılaşılabilecek problemleri belirler ve bu amaçla problem çözümünde kullanılacak uygun metodu seçme uygulama becerisi kazanır.
4
İş Sağlığı ve Güvenliği uygulamaları için gerekli olan, teknik araçları seçer ve kullanır,bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
5
İş Sağlığı ve Güvenliği alanındaki problemlerin incelenmesi için, deney tasarlar,deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar.

YETKİNLİKLER

Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.

1
Bir ekip içerisinde etkin biçimde çalışabilme becerisi gösterir
2
Bireysel olarak,etkin çalışır,sorumluluk alır.

Öğrenme Yetkinliği

1
Belirlenmiş bir problem için gerekli bilgilere ulaşır ve bu amaçla kaynak araştırması yapar
2
İş Sağlığı ve Güvenliği alanındaki,tüm gelişmeleri takip edebilme ve sürekli kendini yenileme becerisine sahiptir.

İletişim ve Sosyal Yetkinlik

1
Sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisi kazanır ve en az bir yabancı dil konuşur

Alana Özgü Yetkinlik

1
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir
2
İş Sağlığı ve Güvenliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri hakkında bilgi sahibidir ve problemlerin çözümlerinde,yenilikçi yaklaşımın öneminin farkında olarak çözüme gider.

PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI

1
İş Sağlığı ve Güvenliği alanında var olan uygulama alanlarını analiz eder,değerlendirir ve bunların çözümüne yönelik uygulama geliştirir.
2
İş Sağlığı ve Güvenliği alanında var olan uygulama alanlarını analiz eder,değerlendirir ve bunların çözümüne yönelik uygulama geliştirir.
3
Bir sistemi, o sistemin bileşenlerini, o sistemin sürecini analiz eder ve sistemi gerçekçi kısıtlar ve amaçlar doğrultusunda inceleyerek tasarlar
4
İş Sağlığı ve Güvenliği problemlerini modelleme ve çözme becerisi kazanır.
5
İş Sağlığı ve Güvenliği alanında karşılaşılabilecek problemleri belirler ve bu amaçla problem çözümünde kullanılacak uygun metodu seçme uygulama becerisi kazanır.
6
İş Sağlığı ve Güvenliği uygulamaları için gerekli olan, teknik araçları seçer ve kullanır,bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
7
İş Sağlığı ve Güvenliği alanındaki problemlerin incelenmesi için, deney tasarlar,deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar.
8
Bir ekip içerisinde etkin biçimde çalışabilme becerisi gösterir
9
Bireysel olarak,etkin çalışır,sorumluluk alır.
10
Belirlenmiş bir problem için gerekli bilgilere ulaşır ve bu amaçla kaynak araştırması yapar
11
İş Sağlığı ve Güvenliği alanındaki,tüm gelişmeleri takip edebilme ve sürekli kendini yenileme becerisine sahiptir.
12
Sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisi kazanır ve en az bir yabancı dil konuşur
13
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir
14
İş Sağlığı ve Güvenliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri hakkında bilgi sahibidir ve problemlerin çözümlerinde,yenilikçi yaklaşımın öneminin farkında olarak çözüme gider.

BİLGİ
Kuramsal, Olgusal
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
Matematik, hesaplama ve bilgisayar bilimleri konularında bilimsel araştırma yaparak derinlemesine ve genişlemesine kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
Bilişim problemlerinin çözümünde kullanılan analiz ve modelleme yöntemleri ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir.
Bilgi ve İletişim Teknolojileri konularında ileri uygulamaları yapacak düzeyde genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir.
Bilişim ve/veya bilgisayar bilimlerinde kullanılan analiz ve modelleme yöntemleri ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahiptir.
İş Sağlığı ve Güvenliği alanında var olan uygulama alanlarını analiz eder,değerlendirir ve bunların çözümüne yönelik uygulama geliştirir.
İş Sağlığı ve Güvenliği alanında var olan uygulama alanlarını analiz eder,değerlendirir ve bunların çözümüne yönelik uygulama geliştirir.
BECERİLER
Bilişsel, Uygulamalı
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.
Bilişim ve bilgisayar bilimleri problemlerini işaret eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlemede yenilikçi yöntemler uygular.
Bilgi ve İletişim Teknolojileri alanında uygulamalı araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirir ve uygular.
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri ilişkilendirir.
Tanımlanmış bilgi ve iletişim teknolojileri problemlerini çözmek için yöntem geliştirir ve bu yenilikçi yöntemleri uygular.
Modelleme ve deneysel araştırmaları uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler.
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar.
Bir sistemi, o sistemin bileşenlerini, o sistemin sürecini analiz eder ve sistemi gerçekçi kısıtlar ve amaçlar doğrultusunda inceleyerek tasarlar
İş Sağlığı ve Güvenliği problemlerini modelleme ve çözme becerisi kazanır.
İş Sağlığı ve Güvenliği alanında karşılaşılabilecek problemleri belirler ve bu amaçla problem çözümünde kullanılacak uygun metodu seçme uygulama becerisi kazanır.
İş Sağlığı ve Güvenliği uygulamaları için gerekli olan, teknik araçları seçer ve kullanır,bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
İş Sağlığı ve Güvenliği alanındaki problemlerin incelenmesi için, deney tasarlar,deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar.
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır.
Bilgi ve iletişim teknolojileri alanında çok disiplinli takımlarda liderlik yapar.
Bir ekip içerisinde etkin biçimde çalışabilme becerisi gösterir
Bireysel olarak,etkin çalışır,sorumluluk alır.
Öğrenme Yetkinliği
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalığa sahip olduğunu inceler ve uygulamalarıyla gösterir.
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır ve gerektiğinde bunları inceler ve adlandırır.
Tanımlanmış bilgi ve iletişim teknolojileri problemlerini çözmek için yöntem geliştirir ve bu yenilikçi yöntemleri uygular.
Belirlenmiş bir problem için gerekli bilgilere ulaşır ve bu amaçla kaynak araştırması yapar
İş Sağlığı ve Güvenliği alanındaki,tüm gelişmeleri takip edebilme ve sürekli kendini yenileme becerisine sahiptir.
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme.
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
Çalışmaların süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.
En az bir yabancı dili tanır, okur ve yazarı ve bu dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
Bilgi İşlem teknolojileri uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını adlandırır.
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.
Bilişim uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlar.
Sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisi kazanır ve en az bir yabancı dil konuşur
Alana Özgü Yetkinlik
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.
Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.
Verilerin toplanması, işlenmesi, kullanılması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
Verilerin toplanması, işlenmesi, kullanılması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir
İş Sağlığı ve Güvenliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri hakkında bilgi sahibidir ve problemlerin çözümlerinde,yenilikçi yaklaşımın öneminin farkında olarak çözüme gider.