Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
STV282 | YAPIM YÖNETİM STÜDYOSU II | 4 | 6 | 3 | 8 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi EMRE DOĞAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi ALİ KEMAL ÇİPE |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bir belgesel film yapımının fikir aşamasından seyirciye ulaşım aşamasına kadar tüm süreçlerinin öğrenciye aktarılması amaçlanır. |
İçerik: | Bu ders kapsamında bir belgesel projesinin ortaya konulabilmesi için gerekli temel teknik kavramlar açıklanacaktır. Proje teklifinin hazırlanması, senaryo, oyuncular, mekân seçimi, teknik donanımın oluşturulması, filmin tanıtım ve pazarlanma öneriler ders içeriğini oluşturacaktır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Bir eserin ortaya çıkarılması sürecinde temel kavramları tanımlar. |
Yapım öncesi, yapım süreci ve yapım sonrası işlevleri açıklar. |
Sözleşme Kuralları ve Telif Hakları konularında kanunları söyler. |
Yapım, Yönetim ve Pazarlama alanlarında ilişkiyi kurar. |
Belgesel ile kurmaca film farkını karşılaştırır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | İşlenecek konu ile ilgili araştırma yapmaları | Tv Programı Yapımı | Uygulama, Anlatma Yöntemi, Tartışma |
2 | İşlenecek konu ile ilgili araştırma yapmaları | Tv Programı Yapımı | Uygulama, Anlatma Yöntemi, Tartışma |
3 | İşlenecek konu ile ilgili araştırma yapmaları | Tv Programı Yapımı | Uygulama, Anlatma Yöntemi, Tartışma |
4 | İşlenecek konu ile ilgili araştırma yapmaları | Tv Programı Yapımı | Uygulama, Anlatma Yöntemi, Tartışma |
5 | İşlenecek konu ile ilgili araştırma yapmaları | Tv Programı Yapımı | Uygulama, Anlatma Yöntemi, Tartışma |
6 | İşlenecek konu ile ilgili araştırma yapmaları | Tv Programı Yapımı | Uygulama, Anlatma Yöntemi, Tartışma |
7 | İşlenecek konu ile ilgili araştırma yapmaları | Tv Programı Yapımı | Uygulama, Anlatma Yöntemi, Tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | İşlenecek konu ile ilgili araştırma yapmaları | Tv Programı Yapımı | Uygulama, Anlatma Yöntemi, Tartışma |
10 | İşlenecek konu ile ilgili araştırma yapmaları | Tv Programı Yapımı | Uygulama, Anlatma Yöntemi, Tartışma |
11 | İşlenecek konu ile ilgili araştırma yapmaları | Tv Programı Yapımı | Uygulama, Anlatma Yöntemi, Tartışma |
12 | İşlenecek konu ile ilgili araştırma yapmaları | Tv Programı Yapımı | Uygulama, Anlatma Yöntemi, Tartışma |
13 | İşlenecek konu ile ilgili araştırma yapmaları | Tv Programı Yapımı | Uygulama, Anlatma Yöntemi, Tartışma |
14 | İşlenecek konu ile ilgili araştırma yapmaları | Tv Programı Yapımı | Uygulama, Anlatma Yöntemi, Tartışma |
15 | İşlenecek konu ile ilgili araştırma yapmaları | Tv Programı Yapımı | Uygulama, Anlatma Yöntemi, Tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Burrows, T.D.& Wood, D. N.& Gross, L.S. (1994) Television Production: Disciplines and Techniques, Iowa: William C. Brown |
Honthaner, E. L. (2010). The Complete Film Production Handbook. London: Focal Press. |
Şeker, M. (1999) Televizyon Haberciliği, Konya: Çizgi Kitabevi Yayınları |
Arijon, D. (2005). Film Dilinin Grameri. İstanbul: Es Yay. |
Elden, M. Ulukök, Ö. Yeygel, S. (2005) Şimdi Reklamlar, İstanbul: İletişim Yayıncılık |
Tomaric, J. J. (2008), The Power Filmmaking Kit. London: Focal Press. |
Akyürek, F. (2017), Senaryo Yazarı Olmak Senaryo Yazmak. İstanbul: Mediacat Yayıncılık |
Gökçe, G. (1997), Televizyon Program Yapımcılığı ve Yönetmenliği. İstanbul: Der Yayınları. |
Cury, I. (1999), Directing and Producing for Television, USA: Focal Press |
Kellison, C. (2012), Producing for TV and Video: A Real World Approach, Taylor & Francis, Burlington. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Radyo, televizyon ve sinema sektörleri ile alakalı kavramları tanımlar.
|
5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Radyo, televizyon ve sinema alanlarındaki hem temel hem de yeni kuramsal yönelimlere ve kavramlara hâkim olarak bu bilgilerin uygulama alanlarındaki yansımasını tartışır.
|
2 | |||||
2 |
Radyo, televizyon ve sinema, medya ve iletişim alanlarının tarihsel sürecini kavrayarak günümüzün sektör yönelimleri ile karşılaştırır.
|
2 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanında kullanılan teknik malzemelerin yapısına ve çalışma prensibine dair bilgiye sahip olur, yeni yönelimler doğrultusunda geliştirilen güncel malzemeyi takip eder ve bu bilgisini kendi çalışmalarına yansıtarak uygular.
|
5 | |||||
2 |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak çalışmaları sırasında elde ettiği verileri analiz edebilir ve araştırmalara, kanıtlara dayalı çözüm üretebilir.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Radyo, televizyon ve sinema sektörlerinin meslek alanlarına yönelik edindiği teorik bilgisini uygulama yöntemleri ile bir araya getirir.
|
5 | |||||
2 |
Radyo, televizyon ve sinema alanındaki çalışmalarında, olası sorunları hesaplayarak bunlara uygun çözümler geliştirir.
|
5 | |||||
3 |
Radyo, televizyon ve sinema alanlarının diğer disiplinler ile olan ilişkisi arasında bağ kurarak ortak çalışmalar geliştirir.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Proje, sosyal etkinlik, sanatsal faaliyet gibi grup çalışmalarında bireysel ve ortak çalışmaları yönetir.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Her derse, işlenecek konu ile alakalı ortaya konmuş olan araştırmaları inceleyerek gelir, böylece alanındaki gelişimleri yaşam boyu keşfetme davranışı geliştirir.
|
5 | |||||
2 |
Takip ettiği yenilikleri sorgulayarak radyo, televizyon ve sinema alanlarında kendi yönelimini keşfeder.
|
5 | |||||
3 |
Alanında mesleki öğrenme becerileri geliştirir, bunları kendi çalışmalarına yansıtarak birlikte çalıştığı bireylerin de bu becerileri kazanmasına katkı sağlar.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili konularda, ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini aktarır.
|
1 | |||||
2 |
Ulusal ve uluslararası sinema gösterimlerine, festivallere, yarışmalara ve benzer organizasyonlara katılarak bilgilerini, becerilerini etkin kullanma ve paylaşma imkânı yaratır.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Radyo, televizyon ve sinema alanlarındaki etik değerleri anlar ve bunları çalışma ortamında uygular.
|
5 | |||||
2 |
Radyo, televizyon ve sinema alanında çalışan bireyleri bir araya getiren organizasyonlar düzenler ve sahip olduğu birikimi yansıtma-tartışma ortamı oluşturur.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 6 | 84 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Ödev | 4 | 2 | 8 |
Proje Hazırlama | 5 | 3 | 15 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 5 | 6 | 30 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 4 | 2 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 62 | 0 | 205 |
Genel Toplam | 205 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 8,0 |