TR EN

İNTERNET GAZETECİLİĞİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ILT252 İNTERNET GAZETECİLİĞİ 4 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ASLI KASAR
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi ASLI KASAR
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu ders sonunda öğrencilerin geleneksel gazeteciliğin geçirdiği dönüşüm ve internet gazeteciliğinin özellikleri hakkında bilgi sahibi olmaları amaçlanmaktadır.
İçerik: Bu ders kapsamında teknolojilerin gelişimi ile internet gazeteciliğin doğuşu, internet gazeteciliğinin özellikleri, geleneksel gazetecilikten farkları, avantajları ve dezavantajları incelenecektir. İnternet gazeteciliğinde etik meseleler ve Türkiye’de internet gazeteceliği örnekleri incelenecektir. Son olarak internet gazeteciliğine eleştirel yaklaşımlar ve internet gazeteciliğinin geleceği üzerine teoriler tartışılacaktır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

İnternet ortamında yayın türlerini ve yayıncılık araçlarını sıralar
İnternet gazeteciliğinin özelliklerini açıklar.
Yurttaş gazeteciliği ve sosyal medya haberciliğini tanımlar.
İnternet gazeteciliği ile okurun ve habercilerin geçirdiği dönüşümü yorumlar.
Geleneksel gazete ve internet gazetesi sayfa tasarımları arasındaki farklılıkları karşılaştırır.
İnternet gazeteciliğinin avantajlarını ve dezavantajlarını inceler.
İnternet gazeteciliğinde etik sorunları tartışır.
Gazeteciliğin geleceği hakkında teoriler geliştirir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları Teknolojinin gelişimi Anlatma Yöntemi
2 İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları İnternet yayıncılığı araçları Anlatma Yöntemi
3 İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları İnternet ortamında yayın türleri Anlatma Yöntemi
4 İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları İnternet gazeteciliğinin doğuşu Anlatma Yöntemi
5 İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları Yurttaş gazeteciliği Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
6 İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları Sosyal medya haberciliği Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
7 İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları İnternet gazeteciliğinin okuyucu ve gazeteciler açısından yarattığı değişimler Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları Hipermetinsellik ve etkileşim Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
10 İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları Geleneksel gazetecilik ve internet gazeteciliğinde tasarım özellikleri Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
11 İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları İnternet gazeteciliğinde etik Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
12 İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları Türkiye’de internet gazeteciliği uygulamaları Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
13 İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları İnternet gazeteciliğine eleştirel yaklaşımlar Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
14 İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları İnternet gazeteciliğinin geleceği Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
15 - Konu tekrarı Soru – Cevap Yöntemi, Tartışma Yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Pavlik, J. V. (2013). Yeni Medya ve Gazetecilik. Phoenix Yayınevi, Ankara.
Yedig, S. ve Akman, H. (2002). İnternet Çağında Gazetecilik. Metis Yayınları, İstanbul
Kalsın, B. (2016). “Geçmişten geleceğe internet gazeteciliği: Türkiye örneği”. The Journal of Academic Social Science Studies, 42.
Çakır, H. (2007). “Geleneksel gazetecilik karşısında internet gazeteciliği”. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İlgili kişi ve kurumlarla iş birliği yapabilmek için Türkçe ve en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü olarak kendini ifade eder.
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İletişim ve Tasarım alanındaki temel kavramlarını tanımlar.
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İletişim ve Dijital Görsel Tasarım alanına ilişkin teknik bilgileri işleyerek tasarımlar üretir.
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Dijital Tasarım ve Multimedya alanındaki uygulamaları gerçekleştirir.
2
Bir iletişim kurumundaki post- prodüksiyon sürecinin her aşaması için gerekli olan programları kullanır.
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Dijital medya tasarım alanında karşılaştığı iletişimsel, tasarımsal ve sanatsal problemleri bireysel ve ekip olarak çözer.
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İletişim Tasarım disiplini alanında kullanılan iletişimsel, toplumsal ve tasarımsal kavramları yorumlar.
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanında kaynak taraması yapar. Sanatsal gündemi takip eder. Sözlü ve yazılı iletişim gündemine ilişkin yazılı-sözlü çalışmalar üretir.
2
Bir iletişimci ve tasarımcı bilinciyle disiplinler arası çalışmalarla projeler geliştirir.
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sürdürülebilir tasarım ilkelerinin yapımı ve uygulamasında, iletişim ve tasarım bilimlerinin bilgilerini kullanarak çeşitli görsel iletişim çözümleme stratejileri geliştirir.
2
İletişim Tasarım alanının gerektirdiği ölçüde ileri düzeyde bilgisayar programlarını, bilişim- iletişim teknolojilerini ve programlarını kullanarak, tasarımlar yapar.
3
İletişim Tasarım alanının tarihsel ve teorik bilgi birikimlerinden yararlanarak siyasi ve toplumsal görsel iletişim sorunlarının çözülmesine yönelik kampanyaları geliştirir.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 2 28
Ödev 1 10 10
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 27 27
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 21 21
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 31 0 128
Genel Toplam 128
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0