TR EN

FELSEFE DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
SHY143 FELSEFE 1 2 2 2

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. İSMET GALİP YOLCUOĞLU
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Felsefi bilginin belli başlı alanlarını öğrenme ve yaşanılan dünyaya felsefi kavramlarla bakmaya ilişkin bilgi ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Felsefeye giriş, felsefeyle ilgili temel kavramlar, felsefenin özellikleri, işlevleri, bilgi ve bilgi türleri, gündelik bilgi, dini bilgi, bilimsel bilgi, sanat bilgisi,teknik bilgi, felsefi bilgi, felsefenin çeşitli alanlarla ilişkisi, doğa filozofları.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Felseye ilişkin kavramları açıklar.
Felsefenin özelliklerini sıralar.
Bilgi ve bilgi türlerini sınıflandırır.
Bilgi türlerini örneklendirir.
Felsefenin çeşitli alanlarla ilişkisini ilişkilendirir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür Tarama Öğrencilerle tanışma, felsefenin tanımı, temel kavramlar Anlatım, Tartışma
2 Literatür Tarama Felsefenin özellikleri ve işlevleri, felsefi düşüncede konular Anlatım, Tartışma
3 Literatür Tarama Bilgi Nedir? Bilgi Felsefesi Anlatım, Tartışma
4 Bireysel Araştırma Bilgi Nedir? Bilgi Türleri, Bilgi Felsefesi Anlatım, Tartışma
5 Literatür Tarama Bilim Felsefesi, Bilimsel Bilgi, Felsefi Bilgi Anlatım, Tartışma
6 Web Tabanlı Araştırma Bilim Felsefesi, Bilimsel Bilgi, Felsefi Bilgi Anlatım, Tartışma
7 Bireysel Araştırma Varlık Felsefesi Anlatım, Tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Grup Araştırması Genel tekrar Anlatım, Tartışma
10 Literatür Tarama Ahlak Felsefesi Anlatım, Tartışma
11 Web Tabanlı Araştırma Ahlak nedir? Ahlak felsefesi nedir? Anlatım, Tartışma
12 Literatür Tarama Sanat Felsefesi Anlatım, Tartışma
13 Literatür Tarama Siyaset Felsefesi Anlatım, Tartışma
14 Bireysel Araştırma Din Felsefesi Anlatım, Tartışma
15 - FİNAL -
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Cevizci, A. (2011) Felsefeye Giriş.
Nobel. Warburton, N. (2016). Felsefeye Giriş. Alfa.
Chris Horner & Emry Westacott Felsefe Aracılığıyla Düşünme
Bryan Magee Felsefenin Öyküsü

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İnsan hakları, sosyal sorunlar, sosyal hizmet uygulama alanları, insan davranışı ve sosyal çevre bilgisine sahiptir.
2
2
Sosyal hizmet disiplini ile ilgili kuram, yaklaşım ve modelleri içeren bilgiye sahiptir.
1
3
Sosyal refah politikası ve sosyal refah hizmetleri bilgilerine sahiptir.
1
4
Mevzuat, mesleki etik ilke ve değerler bilgisine sahiptir.
1
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Birey, aile, grup ve toplum düzeyinde farklı özelliklerdeki müracaatçılara yönelik kanıta dayalı sosyal hizmet müdahalesini gerçekleştirme ile ilgili temel bilgiye sahiptir.
1
2
İnsani hizmet örgütlerinde yönetim ve yönetim süreçleri ile proje tasarımı, proje yönetimi bilgilerine sahiptir.
1
3
Sosyal hizmette araştırma yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibidir.
1
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Eleştirel düşünebilme, analiz ve sentez yapabilme becerisine sahiptir.
5
2
Sosyal hizmet araştırması yapma, yapılmış araştırma sonuçlarından yararlanma ve mesleki literatürü yorumlama becerisine sahiptir.
2
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Müracaatçı gruplarıyla genelci düzeyde kanıt temelli sosyal hizmet uygulaması gerçekleştirme becerisine sahiptir.
1
2
Sosyal hizmet uygulaması bağlamında sözlü ve yazılı iletişim kurma, ilgili bilişim teknolojilerini ve diğer teknolojileri kullanabilme becerisine sahiptir.
1
3
Birey, aile, grup ve toplum düzeyinde müracaatçı sistemleri için sosyal hizmet müdahalesini gerçekleştirme ve bu müdahaleleri raporlama ve kaydetme becerisine sahiptir.
1
4
Çağdaş yönetim bilgi ve tekniklerini kullanarak yönetsel görevleri yerine getirme, kurumlar arası ilişki, işbirliği ve eşgüdüm sağlama ve ortak hizmet geliştirme becerisine sahiptir.
1
5
Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde uygulama yapabilme becerisine sahiptir.
4
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sosyal hizmet alanları ile ilgili sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak sosyal hizmet müdahalesini bağımsız olarak yürütür.
1
2
Sosyal hizmet alanları ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
1
3
Sosyal hizmet öğrencilerinin ve yeni mezun sosyal hizmet uzmanlarının mesleki uygulamaları ve gelişimine rehberlik ve danışmanlık yapar.
1
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili olarak edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
5
2
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
5
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sosyal hizmet alanları ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili kişi ve kurumlarla, aynı ve farklı meslekten kişilerle yazılı ve sözlü olarak paylaşır.
1
2
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.
2
3
Sosyal hizmet alanlarında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izler ve değerlendirir.
1
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sosyal hizmet mesleği ile ilgili görev, yetki, hak ve sorumlulukları belirler.
1
2
Mevzuat, mesleki etik ilke ve standartlara uygun davranır.
1
3
Sosyal adalet ve hak temelli yaklaşımı benimseyerek, sosyal hizmetleri çeşitli politik bağlamlarda formüle eder ve etkiler.
3
4
Sosyal hizmetin her müdahale düzeyinin uygulanmasında rehberlik eden kavramsal çerçeve ve bakış açılarını, kuramsal yaklaşımları ve modelleri kullanır.
2
5
Bir bilim ve meslek olarak sosyal hizmetin gelişimini destekler.
2
6
Bilgi, beceri, değer ve tutumları ile topluma model olur ve yaşam boyu öğrenme anlayışını benimser.
5
7
İnsani hizmet örgütlerinde çağdaş yönetim anlayışı doğrultusunda kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır.
2
8
Sosyal hizmet alanlarında uygulamalarını çevre bilinci içinde yürütür.
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 1 14
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 4 1 4
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 3 1 3
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 37 0 51
Genel Toplam 51
Toplam İş Yükü / 25.5 2
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 2,0