TR EN

ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE MÜZİK EĞİTİMİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
CGY345 ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE MÜZİK EĞİTİMİ 5 2 2 2

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi NURTEN ELKİN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. BUSE KERİGAN
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Öğrencilerin ritim duygusunu geliştirerek, çocuklara uygulayacakları etkinliklerde, etkinlik çeşitlerine ve müzik kavramlarına ilişkin bilgilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Müziğin Tanımı, Amaçları, Eğitimdeki Önemi Müzikle ilgili temel kavramlar Çocukluk Döneminde Müzik Müzikle İlgili Yaklaşımlar Müziğin Çocuk Gelişimi Üzerindeki Etkisi Çocukların Müzik Becerilerinin Gelişiminde Etkili Olan Faktörler Çocukluk Döneminde Eğitimde Kullanılan Müzik Teknikleri Eğitimcinin Rolü ve Önemi Ortam ve Çalgılar Çocukların Gelişim Özelliklerine Göre Müzik Etkinliklerinin Uygulanması

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Müzikle ilgili temel kavramları açıklar.
Müziğin çocuğun yaşamındaki yeri ve önemini açıklar.
Müziğin çocuğun farklı alanlardaki gelişimine etkisini özetler.
Farklı müzik etkinliklerine örnek verir.
Çocuklar için müzik etkinlikleri planlar.
Çocuklar için müzik etkinliklerinde kullanılabilecek materyaller tasarlar.
Çocuklara yönelik müzik etkinlikleri üretir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür Tarama Dersin Tanıtımı, İçeriği Hakkında Bilgilendirme, Müzik Eğitimine Giriş Anlatım
2 Literatür Tarama Müzik Eğitimine Giriş Anlatım
3 Literatür Tarama, Tartışma Ses Ayırt etme, Dinleme ve Üretme Çalışmaları Nota, Solfej Bilgisi Anlatım, Tartışma
4 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Çocukluk Döneminde Müziğin Amacı ve Önemi Anlatım, Proje Tabanlı Öğrenme, Soru Cevap
5 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma Müzik Etkinliği Çeşitleri Anlatım, Proje Tabanlı Öğrenme
6 Literatür Tarama, Grup Araştırması Müzik Etkinliği Çeşitleri ve Etkinlik Tasarlama Anlatım, Proje Tabanlı Öğrenme, Soru Cevap
7 Literatür Tarama, Grup Araştırması, Bireysel Araştırma Müzik Etkinliği Çeşitleri ve Etkinlik Tasarlama Anlatım, Proje Tabanlı Öğrenme
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma Müzik Eğitiminde Eğitimcinin Önemi ve Rolleri Anlatım, Beyin Fırtınası, Yaratıcı Çalışma Yöntemi
10 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Çocuk Enstrümanları ve Şarkıları Anlatım, Proje Tabanlı Öğrenme
11 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Çocuk Enstrümanları ve Şarkıları Anlatım, Proje Tabanlı Öğrenme
12 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma, Grup Araştırması Özel Gereksinimli Çocuklar İçin Müzik Anlatım, Soru Cevap, Beyin Fırtınası, Proje Çalışması
13 Grup Araştırması, Bireysel Araştırma Yaratıcı Hareket ve Dans Uygulamaları Proje Tabanlı Öğrenme, Yaratıcı Çalışma Yöntemi
14 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Müziğin Çocuklarda Uygulanması Anlatım, Soru Cevap
15 Görsel Kaynaklar, Uygulamalar Artık Materyallerden Müzik Aleti Yapım Atölyesi Uygulama, Yaratıcı Çalışma Yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Özgül,İ. (2014). Müzik Eğitimi ve Öğretimi. Ankara:Pegem Akademi
Yener, S. (2010). Mesleki Müzik Eğitiminde Müzik Teorisi Eğitimi. Ankara: Pegem Akademi
Bayraktar, Ö. (2018). 140 Müzik Aktivitesi. İstanbul: Kitapdostu Yayınları
Artan, İ. (2018). Okul Öncesi Dönemde Müzik Eğitimi. Ankara: Hedef Yayıncılık

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Çocuk gelişimi bilim dalının mesleki kuramsal bilginin temelini çocuk, aile, gelişim, değerlendirme, tanımlama, destek, müdahale, eğitim ve izlem kavramları oluşturur. Bu kavramlar bütüncül bir yaklaşımla ele alınarak Çocuk Gelişimi mesleğinin bilimsel temelde öğrenilmesini sağlama.
5
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Çocuk Gelişimi alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
4
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Çocuk Gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
4
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Çocuk Gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
2
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
3
2
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
3
3
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
4
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Çocuk Gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme
3
2
Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme
4
3
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme
5
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
4
2
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
2
3
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
4
4
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
2
5
Çocuk Gelişimi alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
2
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
4
2
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 8 1 8
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 4 1 4
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 4 1 4
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 4 1 4
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 1 1
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 1 1
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 38 0 52
Genel Toplam 52
Toplam İş Yükü / 25.5 2
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 2,0