TR EN

PERSONALITY THEORIES I DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
PSY205 PERSONALITY THEORIES I 3 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi GÜLŞEN FİLAZOĞLU ÇOKLUK
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi MEHRAN ROSTAMZADEH
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu ders, insan kişiliğinin doğası, işleyişi ve ölçümü hakkında bilgi sahibi olmayı, tarihsel süreç içerisinde psikoloji biliminde ortaya çıkan kişilik teorilerinin genel hipotezlerini öğrenmeyi ve insan davranışlarını her bir kişilik teorisi açısından analiz etmeyi amaçlamaktadır.
İçerik: Dersin içeriğinde psikodinamik yaklaşım ve temsilcileri, Neo psikanalitik kuram ve temsilcileri, yaşam süresi kuramı, varoluşçu kuram ve temsilcileri, Gestalt kuramı ve temsilcileri gibi konular yer almaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Identify the personality. (Bloom’s 2) Evaluate psychodynamic approach, Neo psychoanalytical theory, Life span theory, existential theory, and Gestalt theory. (Bloom’s 5) Discuss the similarities between all the personality schools of thought. (Bloom’s 2) Interpret how Psychodynamic approach, Neo psychoanalytical theory, Life span theory, existential theory, and Geslat theory explain personality. (Bloom’s 3) Consider the important points in which all the schools of thought existing in the theories of personality are differentiated. (Bloom 5)

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür Okuma Kişilik Teorilerine Giriş Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon
2 Literatür Okuma Kişilik: Nedir ve Neden Umursamalısınız? Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon
3 Literatür Okuma Psikodinamik teori ve temsilcileri Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon
4 Literatür Okuma Neo psikanalitik kuram ve temsilcileri Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon
5 Literatür Okuma Neo psikanalitik kuram ve temsilcileri Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon
6 Literatür Okuma Neo psikanalitik kuram ve temsilcileri Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon
7 Literatür Okuma Yaşam süresi teorisi ve temsilcileri Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Okuma Varoluşçuluk ve temsilcileri Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon
10 Literatür Okuma Varoluşçuluk ve temsilcileri Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon
11 Literatür Okuma Varoluşçuluk ve temsilcileri Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon
12 Literatür Okuma Mutluluk ve Pozitif Psikoloji ve temsilcileri Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon
13 Literatür Okuma Gestalt teorisi Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon
14 Literatür Okuma Zen Budizmi ve doğu yaklaşımı Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon
15 Literatür Okuma Ödev ve Sunum 2: Gönüllülerin kişiliğini kişilik teorilerinden biriyle tanımlayın Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Myers, D.G.,(2015). Sosyal Psikoloji. 10. Basım. Nobel Akademik Yayıncılık. Myers, D. G., & Smith, S. M. (2012). Exploring social psychology. New York: McGraw-Hill. Kağıtçıbaşı, Ç. ve Cemalcılar, Z., (2017). Dünden Bugüne İnsan ve İnsanlar- Sosyal Psikolojiye Giriş- 20. Basım. Evrim Yayınevi.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Psikoloji ve yardımcı disiplinlerle ilgili, en etkin metotları ve güncel bilgileri içeren bilgi kaynakları, uygulama araç –gereçlerini, üst düzeyde kullanır. (use) (Blooms 3)
4
2
Psikoloji alanında sorunları belirler ve çözüm üretir. (determine and solve) (Blooms 3)
3
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Normal ve anormal davranışları ayırt eder. (Blooms 2)
4
2
Psikoloji araştırmalarını yorumlar ve rapor eder. (interpret- report) (Blooms 3)
3
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Psikoloji ile diğer sosyal bilimler arasındaki ilişlere dair bağlantılar kurar. (relate) (Blooms 4)
4
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Psikolojik testleri uygular. (apply) (Blooms 3)
3
2
Çağdaş Psikoloji Kuramları hakkında bilgi ve beceri edinerek bu bilgi ve becerileri bireylere yardım sürecine entegre eder. (intagrate) (Blooms 6)
4
3
Psikoloji alanında çeşitli deneyler düzenler. (Conduct) (Blooms 6)
1
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili çalışmalarda gerekli kurum ve bireylerle iş birliği yapar. (collabarate) (Blooms 6)
2
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Psikoloji alanındaki gelişmeleri var olan bilgilerine entegre eder (intagrate) (Blooms 6)
4
2
İnsan davranışlarını bilimsel olarak analiz eder. (analyze) (Blooms 4)
3
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder. (explain )(Blooms 2)
4
2
Psikoloji alanıyla ilgili sorunların bireysel, ulusal ve evrensel etkilerini dikkate alır (recognize) (Blooms 2)
3
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Psikoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı ve istatistik bilgisini çalışmalarına entegre eder. (intragrate) 6
2
2
Bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeyi takip eder. (survey) (Blooms 4)
2
3
Psikoloji ile ilgili sosyal projeleri destekler. (Blooms 5)
2

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 4 52
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 30 30
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 25 25
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 31 0 151
Genel Toplam 151
Toplam İş Yükü / 25.5 5,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0