Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
UAT304 | MEKAN, ZAMAN VE TASARIM / TASARIM UZMANLIK | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi NİSA GÜLENER YILDIRIM |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin öncelikli amacı öğrencilerin ‘mekân’ bilgisi kazanması, mekânı zamanın ötesinde düşünüp geniş bir çerçeveden ele alarak geleceğin mekanları hakkında düşünüp, fikir üretmelerdir. Dersin bir diğer amacı da öğrenciye düşüncelerle tasarladıkları mekanların temsil yöntemlerini kazandırmaktır. |
İçerik: | Ders kapsamında mekân kavramı öncelikle okumalara ve kısa filmlere odaklanarak öğrenciye kazandırılmayı amaçlamaktır. • Günümüzdeki mekanlar sınıfta interaktif katılımla tartışılıp pekiştirilir. • Sınıf içi uygulamalara geçilerek, seçilen bir kitaptaki bir mekân her öğrencinin hayal gücü ile şekillenerek yazılı ve sözlü olarak öğrenciler tarafından sınıfta sunulur. • ‘Değişmeyen tek şey değişimin kendisidir’ mottosuyla sürekli değişmekte olan davranış biçimleri ve aynı zamanda gelişmekte olan teknoloji girdileri ile, öğrenciler tasarlamış oldukları mekanların 50 yıl sonra ve 100 yıl sonra nasıl kullanılacağını, neye dönüşebileceğini tasarlanır. • Film izlenceleri ve ek okumalar eşliğinde devam eden dersin sonunda öğrenciler tasarımlarının günümüzde kullanımı ve gelecekte kullanımı üzerine herhangi bir temsil yöntemiyle (poster/kolaj/kısa film/maket) sözlü sunumu yapma becerisine sahip olur. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Öğrenci mekân kavramını öğrenir, mekân hakkında okumaların raporlarını hazırlar. |
Öğrenci değişmekte olan zaman karşısında mekânın kullanımını karşılaştırır. |
Öğrenci hayalindeki mekânı ders boyunca edindiği kazanımlar ve veriler ile geliştirir. |
Öğrenci geliştirdiği tasarımın somut olarak temsilini planlar. |
Öğrenci mekâna ait tasarımının nasıl, hangi aşamalardan geçerek geliştiğini ve son somut halini aldığını gerekçelendirir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Tanışma, Dersin içeriği hakkında bilgilendirme Mekan konusuna giriş | Slayt Sunumu |
2 | *Verilen metin okunması, metinle ilgili kendi fikirlerinden ve yorumlarından oluşan 300 kelimelik bir yazı yazılması. *Örnek bir mekan seçilip dersten önce dropboxa yüklenmesi | Mekan konusunu algılama | Verilen okumalar üzerine tartışmalar |
3 | *Küçük Prens kitabı okunmuş olarak derse gelinmesi *Maket malzemelerinin, makette kullanılabilecek atık malzemelerin ve yapıştırıcı vb malzemelerin derse getirilmesi | Strüktür tasarımı ve tasarım kriterleri | Gül’ü koruma, ‘Küçük Prens’ Uygulama / bireysel kolaj çalışmaları |
4 | *Yapılmış olam maketlerin sunum haline getirilmesi | Öğrenci sunumları | Gül’ü koruma strüktürü Juri / 3 ya da 4 tasarımın seçilmesi |
5 | *Derste jüri oylaması ile seçilen makete uygun birebir maket malzemesinin okula getirilmesi | Strüktür tasarımı ve tasarım kriterleri | Uygulama / maket Seçilen 3-4 tasarımın 1/1 ölçekte uygulanması / Sergi |
6 | - | Mekan seçimleri Temsil yöntemleri | Video - slayt - tartışma |
7 | *Not alınabilecek defter,kalem ve fotoğraf çekimine uygun bir telefon ya da ayrıca bir fotoğraf mak. getirilmesi | Teknik Gezi | İstanbul Modern |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | - | Teknik Gezi | MSGSU Resim Heykel Müzesi |
10 | - | Geleceğin mekanlarında bizi neler bekliyor olabilir | Tartışma - video izlencesi |
11 | *İzlenen video ile ilgili kişisel görüşlerin yazılı olduğu bir yazının dersten önce dropboxa yüklenmesi | Geleceğin mekanları | Temsil alternatifleri- tartışma |
12 | *Seçilecek kent meydanı ve bir mekan tasarlama ile ilgili yazının dersten önce dropboxa yüklenmesi | Geleceğin mekanı öğrenci tasarımı | Uygulama / temsil |
13 | *Seçilen konsepte uygun kolajda kullanılabilecek her türlü malzemenin, A1 maket kartonu, makas ve yapıştırıcının derse getirilmesi | Geleceğin mekanı öğrenci tasarımı | Uygulama / temsil |
14 | *Yapılmış olan çalışmaların ve raporun güncellenmiş halinin dropboxa dersten önce yüklenmesi | Değişeyen tek şey değişimin kendisidir' Rapor ve sözlü sunum | Sergi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Mekan Tasarımında İnteraktif Yaklaşımlar:’Rehearsal’ http://kot0.com/mekan-tasariminda-interaktif-yaklasimlar-rehearsal/ |
Mekanlar Artık Bedenimizle Örülecek http://kot0.com/mekanlar-artik-bedenlerimizle-orulecek/ |
Mekanlar Artık Dronlarla Örülecek http://kot0.com/mekanlar-artik-dronlarla-orulecek/ |
Antoine de Saint-Exupery, Küçük Prens , Pek çok yayınevi tarafından basılmıştır |
Italo Calvino, Görünmez Kentler |
İlhan Altan, Mimarlıkta Mekan Kavramı, 2015, Ofis 2005 Yayınevi, İstanbul |
Özturan, Ö., 2015, ‘Teknolojik Gelişmelerin İç Mekan Biçimlenişine Etkisi’ http://acikerisim.ticaret.edu.tr/xmlui/bitstream/handle/11467/498/M00325.pdf?sequence=1&isAllowed=y |
Soyak, Ş.G., 2009, ‘Yeni Çalışma Yöntemlerinin Ofis Binaları İç Mekan Tasarımına Etkileri’ http://earsiv.halic.edu.tr/xmlui/handle/20.500.12473/839 |
Yırtıcı,H., Uluoğlu, B., 2004, ‘Mekanın Altyapısal Dönüşümü’ http://www.itudergi.itu.edu.tr/index.php/itudergisi_a/article/view/1006 |
Arabacıoğlu, B.C., ‘Etkileşimli Mekan Tasarımı’ https://s3.amazonaws.com/academia.edu.documents/32443868/ArabaciogluManuscript_KMIM_1.pdf?response-content-disposition=inline%3B%20filename%3DEtkilesimli_Mekan_Tasarimi.pdf&X-Amz-Algorithm=AWS4-HMAC-SHA256&X-Amz-Credential=AKIAIWOWYYGZ2Y53UL3A%2F20200213%2Fus-east-1%2Fs3%2Faws4_request&X-Amz-Date=20200213T200208Z&X-Amz-Expires=3600&X-Amz-SignedHeaders=host&X-Amz-Signature=d380805b4a3635099feb74a5de0cc1d05dda01295739300dbc32ef88614c4447 |
Snarkitecture Binlerce Kumaş Şeritten Oluşan Bir Mekan Tasarladı http://kot0.com/snarkitecture-binlerce-kumas-seritten-olusan-bir-mekan-tasarladi/ |
Yürekli H., Tong B., ‘Distopik Bilim-kurgu Filmlerindeki Mekan Çözümlemeleri (1980-2000) https://polen.itu.edu.tr/handle/11527/6315 |
Video: https://www.nytimes.com/2018/01/03/learning/lesson-plans/analyzing-the-elements-of-art-five-ways-to-think-about-space.html |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İktisadi, idari ve beşeri bilimlerle ilgili temel kavramları açıklar.
|
||||||
2 |
Radyo Televizyon ve Sinema alanı ile ilgili edindiği bilgilerle temel iletişim kuramlarını kapsamlı bir şekilde özetler.
|
||||||
3 |
İletişim alanı ile ilgili güncel bilgileri iletişim kuramları ile ilişki kurup açıklar.
|
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İletişim alanındaki bilgi ve olguları temel düzeyde tanıdığı hukuk, felsefe, iktisat, siyaset ve sosyoloji gibi sosyal bilimlerin diğer alanları ile ilişkilendirir.
|
||||||
2 |
Radyo, televizyon ve sinema endüstrilerinin yapısını ve işleyişini açıklar ve bu bilgileri mesleki hayatında kullanır.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanında yayımlanmış veri kaynaklarını etkin biçimde kullanarak literatür taraması yapar ve sonuçlarını çalışmalarında kullanır.
|
||||||
2 |
Uluslararası medya yapılanmalarını karşılaştırma yaparak analiz eder ve kendi toplumuna uygun olan medya yapılanmasını seçer.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ulusal ve uluslararası düzeyde toplumsal olayları, medya pratikleri çerçevesinden analiz ve değerlendirme yapar.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Medya yönetimi ve organizasyonu konusunda edindiği bilgileri, meslek hayatında uygular.
|
||||||
2 |
Mesleki uygulamalar ve üretimde herhangi bir problemde bireysel veya ekip olarak çözüm önerileri sunar.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İletişim alanındaki gelişmeleri, alanla ilgili çalışmaları ve kitle iletişim araçlarını takip eder ve edindiği bilgileri eleştirel yaklaşımla tartışır.
|
||||||
2 |
Medyanın ekonomik, siyasi ve sosyolojik boyutlarını eleştirel süzgeçten geçirerek yorumlar.
|
||||||
3 |
Evrensel hukuk normlarını tanıyıp, iletişim alanındaki mevcut yapıları iletişim hukuku ve iletişim etiği bağlamında değerlendirir ve bu kazanımları hayat boyu uygular.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili yabancı dilde kaynak taraması yapar. Dünya sineması, televizyon sektörü ve yeni medya mecralarını takip eder ve ilgili platformlarda tartışır.
|
||||||
2 |
Yurtiçi ve yurtdışında gerçekleşen film festivali, medya organizasyonları ve iletişim sempozyumları gibi platformlarda iletişim becerilerini kullanarak sunum yapar.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanıyla ilgili çalışmalarda bilimsel, sosyal ve etik değerleri savunur.
|
||||||
2 |
Sinema tarihi, senaryo, kurgu, ses ve görüntü teknikleri bilgilerini kullanır ve kısa veya uzun metraj film aşamalarını tasarlar.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 0 | 0 | 0 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 0 | 0 | 0 |
Genel Toplam | 0 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 0 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 0,0 |