TR EN

ÇEVRE PSİKOLOJİSİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
PSI329 ÇEVRE PSİKOLOJİSİ 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Turkish
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. SACİDE VURAL
Dersin Veren Hoca/Hocalar

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı; çevre, “çevreye dost”/ “çevreyi yıkıcı” davranış, çevre psikolojisinin anlamı, çevre psikolojisinde araştırma alanları, çevre psikolojisinde gelecekte atılması gereken adımlar gibi konularda genel bir bakış açısı kazandırmaktır.
İçerik: Bu dersin içeriği; çevre ile ilgili konulardan oluşmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Çevre psikolojisinin temel konularını ve kavramlarını tanımlar
“Çevreye dost” ve “çevreyi yıkıcı” davranışları belirler.
Çevre psikolojisindeki araştırma alanlarında araştırma yapar.
Yapılacak okumalarla ilgili önemli tartışma sorularını belirler ve okumaları yorumlar.
Hayvan barınaklarına yardım konusunda bir proje taslağı hazırlar ve bu taslağı uygular.
Çevre psikolojisindeki temel kavramları seyredilecek film ve yapılacak okumalar üzerinden) tartışır ve analiz eder
Davranış değiştirme modeli oluşturur.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Çevre ve çevre psikolojisinin tanımı ve tarihçesi; “çevre dostu”/”çevreyi yıkıcı” davranışların anlamı ve sonuçları; çevre ile ilgili tutum ve davranışlar; “Çevre Psikolojisi Açısından İnsan-Mekan İlişkileri” (Çevre Psikolojisi) -
2 - Çevre psikolojisinde araştırma alanları (gürültü, koku, renk, ışık, sıcaklık, ofis tasarımı, vs.); “Çevrenin Algılanması ve Temsili”, “Mahremiyet” (Çevre Psikolojisi) -
3 - Çevre psikolojisinde araştırma metodları; teorik modeller ve uygulamalı araştırma; ileride atılması gereken adımlar; “Kişisel Mekan ve Alansallık”, “Ev ve Yerleşim Çevreleri” (Çevre Psikolojisi) -
4 - Çevre Politikasında Mimarın ve Mimarlığın Rolü”, “Mimarlık ve Çevre” (Çevre ve Politika: Başka Bir Dünya Özlemi), “Yere Bağlılık ve Yer Kimliği”, “Çevresel Tasarım Süreci” (Çevre Psikolojisi) -
5 - Ödev ve Sunum 1: Farklı Meslekler için Ofis Çevreleri -
6 - Ödev ve Sunum 1: Farklı Meslekler için Ofis Çevreleri -
7 - “Çevre Duyarlılığının Piyasa Ekonomisine Yenik Düştüğü Nokta: Sürdürülebilir Kalkınma”, “Avrupa Birliği Katı Atık Stratejisi: Sürdürülebilir Katı Atık Yönetimi ve Türkiye” (Çevre ve Politika: Başka Bir Dünya Özlemi) -
8 - ARA SINAV -
9 - İnsan davranışı ve davranış değiştirme; FİLM -
10 - “Yıkım ve Hayatta Kalma”, “Uzun Süren Mücadele” (Dünyanın Yeşil Tarihi: Çevre ve Büyük Uygarlıkların Çöküşü), “Çevrecilik: Tarihsel, Teorik, Felsefi Temelleri ve Küreselleşmesi” (Çevre ve Politika: Başka Bir Dünya Özlemi); FİLM-tartışma -
11 - Ödev ve Sunum 2: Davranış Değiştirme Projesi “Düşünce Biçimleri” (Dünyanın Yeşil Tarihi: Çevre ve Büyük Uygarlıkların Çöküşü) -
12 - Ödev ve Sunum 2: Davranış Değiştirme Projesi “Düşünce Biçimleri” (Dünyanın Yeşil Tarihi: Çevre ve Büyük Uygarlıkların Çöküşü) -
13 - “İkinci Büyük Değişim” (Dünyanın Yeşil Tarihi: Çevre ve Büyük Uygarlıkların Çöküşü), “Küresel ve Yerel Çevre Sorunlarının Risk Olarak Algılanması Üzerine Bir Araştırma” (Çevre ve Politika: Başka Bir Dünya Özlemi) -
14 - “Bergama Çevre Hareketi’nin Türkiye’deki Çevre Yönetimi Açısından Önemi”, “Türkiye’de Yararlanılması ve Geliştirilmesi Gereken Bir Çevre Örgütlenmesi: Üniversite Öğrenci Çevre Toplulukları” (Çevre ve Politika: Başka Bir Dünya Özlemi) -
15 - Hafta 14- “Dünyayı Kirletmek”, “Küresel Sistemlere Yönelik Tehditler”, “Geçmişin Gölgesi” (Dünyanın Yeşil Tarihi: Çevre ve Büyük Uygarlıkların Çöküşü) -
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İktisadi, idari ve beşeri bilimlerle ilgili temel kavramları açıklar.
2
Radyo Televizyon ve Sinema alanı ile ilgili edindiği bilgilerle temel iletişim kuramlarını kapsamlı bir şekilde özetler.
3
İletişim alanı ile ilgili güncel bilgileri iletişim kuramları ile ilişki kurup açıklar.
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İletişim alanındaki bilgi ve olguları temel düzeyde tanıdığı hukuk, felsefe, iktisat, siyaset ve sosyoloji gibi sosyal bilimlerin diğer alanları ile ilişkilendirir.
2
Radyo, televizyon ve sinema endüstrilerinin yapısını ve işleyişini açıklar ve bu bilgileri mesleki hayatında kullanır.
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanında yayımlanmış veri kaynaklarını etkin biçimde kullanarak literatür taraması yapar ve sonuçlarını çalışmalarında kullanır.
2
Uluslararası medya yapılanmalarını karşılaştırma yaparak analiz eder ve kendi toplumuna uygun olan medya yapılanmasını seçer.
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ulusal ve uluslararası düzeyde toplumsal olayları, medya pratikleri çerçevesinden analiz ve değerlendirme yapar.
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Medya yönetimi ve organizasyonu konusunda edindiği bilgileri, meslek hayatında uygular.
2
Mesleki uygulamalar ve üretimde herhangi bir problemde bireysel veya ekip olarak çözüm önerileri sunar.
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İletişim alanındaki gelişmeleri, alanla ilgili çalışmaları ve kitle iletişim araçlarını takip eder ve edindiği bilgileri eleştirel yaklaşımla tartışır.
2
Medyanın ekonomik, siyasi ve sosyolojik boyutlarını eleştirel süzgeçten geçirerek yorumlar.
3
Evrensel hukuk normlarını tanıyıp, iletişim alanındaki mevcut yapıları iletişim hukuku ve iletişim etiği bağlamında değerlendirir ve bu kazanımları hayat boyu uygular.
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili yabancı dilde kaynak taraması yapar. Dünya sineması, televizyon sektörü ve yeni medya mecralarını takip eder ve ilgili platformlarda tartışır.
2
Yurtiçi ve yurtdışında gerçekleşen film festivali, medya organizasyonları ve iletişim sempozyumları gibi platformlarda iletişim becerilerini kullanarak sunum yapar.
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili çalışmalarda bilimsel, sosyal ve etik değerleri savunur.
2
Sinema tarihi, senaryo, kurgu, ses ve görüntü teknikleri bilgilerini kullanır ve kısa veya uzun metraj film aşamalarını tasarlar.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 3 39
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 25 25
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 20 20
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 31 0 128
Genel Toplam 128
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0