Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
CEN454 | ENVIRONMENTAL CHEMISTRY | 7 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AHMAD RESHAD NOORI |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Farklı antropolojik faaliyetlerin atmosferin, özellikle doğal bileşimleri ve ek antropojenik materyalleri, su kaynaklarının ve toprağın doğal dengeleri üzerindeki etkisini, öğrenme ve tartışabilme becerisinin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Su kimyası, toprak kimyası, atmosfer kimyası ve kirleticiler konularını içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Çevrenin farklı yönlerinin fiziksel ve kimyasal özelliklerini açıklayabilme |
Olası çevresel etkilerle ilgili malzeme seçiminde karar verebilme |
Atmosfere ve suya verilen kirlilik oranlarını hesaplayabilme |
Farklı enerji kaynakları ve çevresel etkileri hakkında genel bir bakış sunabilme |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Kaynak kitaptan ilgili bölüm | Çevre Kimyası ve Çevrenin Beş Temeli: (Dünya ve Dünya Sistemi, Dünya Sisteminin Doğal Sermayesi, Çevre Kimyası Nedir?, Su ve Hidrosferin Çevre Kimyası, Hava ve Atmosferin Çevre Kimyası, Çevre Kimyası ve Jeosfer, Antrosferin Çevre Kimyası, Biyosferin Çevre Kimyası) | Anlatım, Soru Cevap ve Tartışma |
2 | Kaynak kitaptan ilgili bölüm | Hidrosfer ve Su Kimyası (Su: Dünyanın Doğal Sermayesinin Önemli Bir Parçası, Su Kaynakları ve Kullanımları, Su Kimyası, Sudaki Gazlar, Sudaki Alkalinite, Kalsiyum ve Sudaki Diğer Metaller, Kompleksleşme ve Şelasyon, Metal Komplekslerinin Bağlanması ve Yapısı, Sudaki Tür Konsantrasyonları, Polifosfatlar ve Fosfonatların Hesaplanması, Hümik Maddelerle Kompleksleşme) | Anlatım, Soru Cevap ve Tartışma |
3 | Kaynak kitaptan ilgili bölüm | Su Kimyasında Yükseltgenme/İndirgeme (Su Kimyasında Yükseltgenme/İndirgemenin Önemi, Elektron ve Redoks Reaksiyonları, Elektron Aktivitesi ve pE, Nernst Denklemi, Nernst Denklemi ve Kimyasal Denge, pE–pH Diyagramları, Korozyon) | Anlatım, Soru Cevap ve Tartışma |
4 | Kaynak kitaptan ilgili bölüm | Su Kimyasında Faz Etkileşimleri, Katı, Gaz ve Su İçeren Kimyasal Etkileşimler, Tortuların Önemi ve Oluşumu, Çözünürlükler, Sudaki Kolloidal Parçacıklar, Alt Tortularla Çözünen Değişimi, Kimyasal Kader ve Taşımada Faz Etkileşimleri) | Anlatım, Soru Cevap ve Tartışma |
5 | Kaynak kitaptan ilgili bölüm | Sudaki Mikrobiyal Biyokimya (Sudaki Biyokimyasal Süreçler, Algler, Mantarlar, Protozoa, Bakteriler, Prokaryotik Bakteri Hücresi, Bakteri Büyümesinin Kinetiği, Bakteriyel Metabolizma, Karbonun Mikrobiyal Dönüşümleri, Organik Maddenin Biyodegradasyonu, Azotun Mikrobiyal Dönüşümleri, Kükürtün Mikrobiyal Dönüşümleri ve Fosfor Dönüşümleri) , Halojenlerin ve Organohalojenürlerin Mikrobiyal Dönüşümleri, Metallerin ve Metaloidlerin Mikrobiyal Dönüşümleri) | Anlatım, Soru Cevap ve Tartışma |
6 | Kaynak kitaptan ilgili bölüm | Su Kirleticileri ve Su Kirliliği (Su Kirleticilerinin Doğası ve Türleri, Elemental Kirleticiler, Ağır Metaller, Metaloidler, Organik Olarak Bağlı Metaller ve Metaloidler, İnorganik Türler, Algal Besinler ve Ötrofikasyon, Asitlik, Alkalinite ve Tuzluluk, Oksijen, Oksidanlar ve İndirgeyiciler, Organik Kirleticiler, Sudaki Pestisitler, Ortaya Çıkan Su Kirleticileri, İlaçlar ve Evsel Atıklar, Su Ortamındaki Radyonüklidler) | Anlatım, Soru Cevap ve Tartışma |
7 | Kaynak kitaptan ilgili bölüm | Atmosfer ve Atmosfer Kimyası, Atmosferin Fiziksel Özellikleri, Atmosferde Enerji Transferi, İnversiyonlar ve Hava Kirliliği, Atmosferdeki Kimyasal ve Fotokimyasal Reaksiyonlar, Atmosferdeki Asit-Baz Reaksiyonları, Atmosferik Oksijen Reaksiyonları, Atmosferdeki Azotun Reaksiyonları) | Anlatım, Soru Cevap ve Tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kaynak kitaptan ilgili bölüm | Atmosferdeki Parçacıklar (Atmosferdeki Parçacıklar, Parçacıkların Atmosferdeki Fiziksel Davranışı, Parçacık Oluşumu için Kimyasal İşlemler, İnorganik Parçacıkların Bileşimi, Atmosferdeki Toksik Metaller, Atmosferdeki Organik Parçacıklar, Partikül Madde Olarak Su) | Anlatım, Soru Cevap ve Tartışma |
10 | Kaynak kitaptan ilgili bölüm | Gazlı İnorganik Hava Kirleticileri, İnorganik Kirletici Gazlar, Karbon Monoksit Üretimi ve Kontrolü, Kükürt Dioksit Kaynakları ve Kükürt Döngüsü, Atmosferdeki Azot Oksitleri, Asit Yağmuru, Atmosferdeki Amonyak, Flor, Klor ve Bunların Gazlı Bileşikleri) | Anlatım, Soru Cevap ve Tartışma |
11 | Kaynak kitaptan ilgili bölüm | Organik Hava Kirleticileri (Atmosferdeki Organik Bileşikler, Biyojenik Organik Bileşikler, Kirletici Hidrokarbonlar, Karbonil Bileşikleri, Çeşitli Oksijen İçeren Bileşikler, Organonitrojen Bileşikleri, Tehlikeli Hava Kirletici Organik Bileşikler) | Anlatım, Soru Cevap ve Tartışma |
12 | Kaynak kitaptan ilgili bölüm | Jeosfer ve Jeokimya (Geosfer, Jeosferin Fiziksel Formu, Jeosferdeki Katıların Doğası, Jeokimya ve Kayanın Jeosferdeki Ayrışması, Killer: Özellikle Önemli Ayrışma Ürünleri ve İkincil Mineraller, Hava Kirliliği ve Jeosfer) | Anlatım, Soru Cevap ve Tartışma |
13 | Kaynak kitaptan ilgili bölüm | Toprak: Dünyanın Yaşam Çizgisi (Toprak Nedir?, Toprağın Yapısı, Toprakta Asit-Baz ve İyon Değişimi Reaksiyonları, Topraktaki Makro Besinler, Topraktaki Mikro Besinler, Pestisitler ve Topraktaki Kalıntıları, Toprak Kaybı ve Bozulması) | Anlatım, Soru Cevap ve Tartışma |
14 | Kaynak kitaptan ilgili bölüm | Sürdürülebilir Enerji (Enerjinin Doğası, Sürdürülebilir Enerji, Antrosferde Kullanılan Enerji Kaynakları, Enerji Cihazları ve Dönüşümleri, Enerji Tasarrufu ve Yenilenebilir Enerji Kaynakları, Petrol Hidrokarbonları ve Doğal Gaz Sıvıları, Nükleer Enerji, Jeotermal Enerji, Güneş : İdeal, Yenilenebilir Bir Enerji Kaynağı, Biyokütle Enerjisi, Enerjiyi Depolamak ve Kullanmak İçin Bir Araç Olan Hidrojen) | Anlatım, Soru Cevap ve Tartışma |
15 | Kaynak kitaptan ilgili bölüm | Tehlikeli Atıkların Doğası, Kaynakları ve Çevre Kimyası (Tehlikeli Madde ve Atıkların Sınıflandırılması, Atıkların Kaynakları, Yanıcı ve Yanıcı Maddeler, Aşındırıcı Maddeler, Terörizmde Tehlikeli Maddeler) | Anlatım, Soru Cevap ve Tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Environmental Chemistry, Stanley Manahan, CRC Press, ISBN 9781498776936 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The formal systems used in civil engineering takes and Discuss the different methods
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Civil engineering design for the project presentation ensures the correct expression
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Rise construction in the areas of production engineering can work independently and take responsibility for these issues
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
As a requirement of the civil engineering profession and the current change follows the principle of lifelong learning
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
As an individual becomes aware of social and professional responsibility
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The powers and responsibilities of civil engineering and construction management takes place within
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 35 | 35 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 30 | 30 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 33 | 0 | 159 |
Genel Toplam | 159 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6,2 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |