TR EN

SCIENTIFIC RESEARCH METHODS DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
SOC116 SCIENTIFIC RESEARCH METHODS 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi AHMAD RESHAD NOORI
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin sonunda öğrencilerin sosyal bilimler alanında akademik araştırmaları uluslararası bilimsel standartlarda yürütebilmelerini sağlayacak temel ilkeleri uygulayabilmesi ve araştırmanın konusuna uygun olarak doğru veri toplama ve analiz yöntemlerini seçebilmesi amaçlanmaktadır.
İçerik: Dersin içeriği; özellikle sosyal bilimler açısından bilim felsefesi ve metodolojisinin temel kavramlarının araştırılması, veri türlerinin çeşitli açılardan karşılaştırılması, sosyal bilimlerde veri toplama ve çözümleme yöntemlerinin örneklendirilmesinin yanı sıra akademik kaynakları etkili kullanma ve araştırma sonuçlarını doğru aktarma becerilerinin edinilmesini kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Araştırma yöntemlerini ve bilimsel araştırmanın temel ilkelerini bilir.
Bilimsel yöntem ve araştırma sürecinin temel kavram ve sorunlarını tartışır.
Hangi konuyu hangi araştırma yöntemi ile ele alması gerektiğine karar verir.
Akademik bağlamda bilimsel araştırma önerisi sunmak ve elde edilen sonuçları yayınlamak için gerekli yazım formatını uygular.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Okuma: Walliman, bölüm 3 ve 5 Araştırma projesinin yapılandırılması; kaynakların belirlenmesi ve kullanımı Anlatım ve tartışma
2 Okuma: Walliman, bölüm 2 Bilimsel yöntem Anlatım ve tartışma
3 Okuma: Corbetta, bölüm 1 Sosyal araştırmanın paradigmaları Anlatım ve tartışma
4 Okuma: Walliman, bölüm 6 Veri türleri: birincil-ikincil Anlatım ve tartışma
5 Okuma: Walliman, bölüm 6 Veri türleri: nitel-nicel Anlatım ve tartışma
6 Okuma: Walliman, bölüm 7 İkincil verilerin toplanması Anlatım ve tartışma
7 Okuma: Walliman, bölüm 7 İkincil verilerin çözümlenmesi Anlatım ve tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Okuma: Corbetta, bölüm 8 Birincil verilerin toplanması: Örnekleme Anlatım ve tartışma
10 Okuma: Corbetta, bölüm 5 Birincil verilerin toplanması: Anket Anlatım ve tartışma
11 Okuma: Corbetta, bölüm 9 Birincil verilerin toplanması: Katılımcı gözlem Anlatım ve tartışma
12 Okuma: Corbetta, bölüm 10 Birincil verilerin toplanması: Röportaj Anlatım ve tartışma
13 Okuma: Walliman, bölüm 9 ve 10 Birincil verilerin çözümlenmesi Anlatım ve tartışma
14 Okuma: Walliman, bölüm 11 Araştırma önerisi ve makale yazma teknikleri Anlatım ve tartışma
15 Okuma: Walliman, bölüm 4 Araştırma etiği Anlatım ve tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Corbetta, P., (2003), Social research: theory, methods and techniques, Sage: London
Walliman, N., (2011), Research methods: the basics. Routledge: London & New York

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The formal systems used in civil engineering takes and Discuss the different methods
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Civil engineering design for the project presentation ensures the correct expression
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Rise construction in the areas of production engineering can work independently and take responsibility for these issues
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
As a requirement of the civil engineering profession and the current change follows the principle of lifelong learning
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
As an individual becomes aware of social and professional responsibility
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The powers and responsibilities of civil engineering and construction management takes place within

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 1 13
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 7 4 28
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 3 15
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 41 0 100
Genel Toplam 100
Toplam İş Yükü / 25.5 3,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0