TR EN

LANGUAGE AND CULTURE DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ICP125 LANGUAGE AND CULTURE 1 3 2 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. TUĞÇE ÖZDİNÇ KIZILDERE
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. TUĞÇE ÖZDİNÇ KIZILDERE
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu ders öğrencilerin Batı Uygarlığının geçmişi ve bunu oluşturan kültürel öğeler, İngilizce ve Türkçe'nin tarihi ve gelişimi hakkında bilgi sahibi olmasını amaçlar.
İçerik: Bu ders dil ve kültür, çeviri ve dil, dünya dili İngilizce, Türkçenin tarihi, gelişimi, özellikleri, Roma ve Yunan uygarlıkları, Bizans medeniyeti, Rönesans ortaya çıkışı ve etkileri, kaşifler çağı, deniz aşırı yolculuklar ve sonuçları, sanayi devrimi, teknolojik gelişmelerin dile yansımaları, İngilizcenin günümüzdeki önemi, siyasi, ekonomik ve sosyal nedenlerini içerir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Öğrenci dili, dilin kökenini ve dil ailelerini tanımlar.
Öğrenci kültür ve dil arasındaki ilişkiyi tartışır.
Öğrenci Batı Uygarlık tarihindeki önemli olayları açıklar.
Öğrenci çeviri sürecinde bir metnin kaynak ve erek kültürlerini karşılaştırır.
Öğrenci kültüre özel metinlerin çevirisi için yöntemler planlar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür tarama Oryantasyon Anlatım, soru cevap
2 Literatür tarama Kültür Nedir? Anlatım, soru cevap
3 Literatür tarama Dil Politikası Uygulama, Sunum
4 Literatür tarama Globalleşme Anlatım, soru cevap
5 Literatür tarama Globalleşme Anlatım, soru cevap
6 Literatür tarama Kültürel karmaşa Anlatım, soru cevap
7 Literatür tarama Modernleşme ve Dünya Toplumunun gelişimi Anlatım, soru cevap
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama Modernleşme ve Dünya Toplumunun gelişimi Anlatım, soru cevap
10 Literatür tarama Ulus ve Ulusallık Anlatım, soru cevap
11 Literatür tarama Global dil Anlatım, soru cevap
12 Literatür tarama Sunum Uygulama, Sunum
13 Literatür tarama Dünya İngilizceleri Anlatım, soru cevap
14 Literatür tarama Dilsel emperyalizm Anlatım, soru cevap
15 Literatür tarama Genel tekrar Anlatım, soru cevap
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Greer, T., & Lewis, G. (2004). A brief history of the western world. Cengage Learning.
Fromkin, V., Rodman, R., & Hyams, N. (2018). An introduction to language. Cengage Learning.
Janson, T. (2002). Speak: A short history of languages. OUP Oxford.
Crystal, D. (2012). English as a global language. Cambridge university press.
Katan, D. (1999). Translating Cultures: An Introduction for Translators. Interpreters and Mediators.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Batı medeniyetinin kültürel, bilimsel ve sanatsal geçmişini keşfeder ve bu bilgileri çeviri süreciyle birleştirir.
5
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Çeviri alanındaki temel kavramları tanımlar ve çeviriye özgü kuram, teknik ve yöntemleri açıklar.
1
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Her iki dil arasındaki dilbilgisel ve dilbilimsel benzerlik ve farklılıkları tespit eder, bu kazanımları çeviri sürecine uyarlar.
5
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İngilizce'yi yetkin bir biçimde kullanabilmek için gerekli olan dört temel beceriyi geliştirir.
3
2
Özel alan çevirisinin temel ilkelerini açıklar ve bunları çeviri sürecine uygular.
0
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İngiliz yazını tarihini tanır ve bu kazanımları yazın çevirisi uygulamalarında sentezler.
5
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Anadilden yabancı dile ve yabancı dilden ana dile çeviri yapar, yapılan çevirileri eleştirir ve düzeltir.
2
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sözlü çeviride kullanılan uygulamaları (not alma, etkin dinleme vb.) tanımlar, bunları uygulayarak somutlaştırır.
0
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Metin ve metin türlerini tanımlar, bunları kullanarak metni çözümler ve elde ettiği sonuçları çeviri sürecine uygular.
2

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 4 6 24
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 4 8 32
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 3 3 9
Ödev 4 4 16
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 31 0 125
Genel Toplam 125
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0