Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
BBP212 | İNTERNET PROGRAMCILIĞI II | 4 | 4 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ADNAN KÜRŞAT TEKE |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. NACİYE MACİT SEZİKLİ |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Öğrencilere internet ortamında kullanılan, dinamik siteleri, açık kaynak kodlu dil ile yazma yeterliliğini kazandırmaktır. |
İçerik: | Bur ders kapsamında; site tanımlama, Web Formları, sayfalar arası veri aktarım yöntemleri, XML uygulamaları ve web servisleri, çerezlerle oturum kontrol yönetimi cookie, SESSION oturum yönetimi, MySql server bağlantısı, veritabanı işlemleri, MD5 ve crypt ile şifreleme, global işlemler, PHP ile ajax kullanımı, Host kiralama, Web sitesi yayınlama ve Host üzerinde veri tabanı yönetimi konuları yer almaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Açık kaynak kodlu programlama dilinin temel komutları ile WEB sayfası hazırlar. |
Alt programlarla çalışır. |
Açık kaynak kodlu programlama dili ile fonksiyon ve nesneleri kullanır. |
Açık kaynak kodlu programlama dili ile form uygulamaları yapar. |
Veri tabanı ve tabloları oluşturur. |
Veri tabanına kodlar ile veritabanına bağlanma, veri ekleme ve güncelleme işlemlerini yapar. |
Veri Tabanından kodları ile verileri silme ve listeleme işlemlerini yapar. |
Host alır. |
Hosta site yükler. |
Hosttaki veritabanında gerekli ayarlamaları yapar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | UX (User Experience) ve UI (User Interface) nedir, üye giriş formu yapımı | Anlatım |
2 | Konu ile ilgili internet üzerinden araştırma | Dosya ve dizin yönetimi | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
3 | Konu ile ilgili internet üzerinden araştırma | Cookie (Çerez) yönetimi | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
4 | Konu ile ilgili internet üzerinden araştırma | Session (Oturum) yönetimi | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
5 | Konu ile ilgili internet üzerinden araştırma | XML ve RSS | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
6 | Konu ile ilgili internet üzerinden araştırma | PHP ile JSON oluşturma | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
7 | Konu ile ilgili internet üzerinden araştırma | PHP ile SMTP’den mail gönderme | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Konu ile ilgili internet üzerinden araştırma | Şifreleme Yöntemleri | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
10 | Konu ile ilgili internet üzerinden araştırma | PHP ile Nesne Yönelimli Programlama (OOP) | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
11 | Konu ile ilgili internet üzerinden araştırma | Regular Expression (Düzenli ifadeler) | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
12 | Konu ile ilgili internet üzerinden araştırma | PHP ile ajax kullanımı | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
13 | Konu ile ilgili internet üzerinden araştırma | SEO (Search Engine Optimization - Arama Motoru Optimizasyonu) | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
14 | Konu ile ilgili internet üzerinden araştırma | Hosting ve Domain | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
15 | Konu ile ilgili internet üzerinden araştırma | Proje Sunumları | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Uysal, M. A. (2019). PHP Eğitim Kitabı. İstanbul: Dikeyeksen Yayıncılık |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bilgisayar kavram, yöntem ve de yazılımlarına hakim olur.
|
5 | |||||
2 |
Donanımların temel işlevlerini tanır.
|
2 | |||||
3 |
Kişisel ve ağ işletim sistemlerini tanır.
|
4 | |||||
4 |
Mesleği ile ilgili etik, sağlık ve emniyet tedbirlerini gözetir.
|
5 | |||||
5 |
Toplam kalite felsefesini benimsemiş ve ilgili kurumsal süreçlere destek verebilen teknik eleman olurlar.
|
5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Donanım keşif ve kurulması işlemini yapar.
|
2 | |||||
2 |
Verilerin yönetim süreçlerini açıklar.
|
4 | |||||
3 |
Yazılım dillerinin kullanıldığı farklı alanları açıklar.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yazılım (PC, ağ ortamı ve internet) planlama ve tasarımında görev alır.
|
3 | |||||
2 |
Mesleki alanda algoritmik düşünerek ortaya çıkacak olan problemlere karşı çözüm bulur.
|
5 | |||||
3 |
Mesleki alanda matematik becerilerini kullanır.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Kelime işlemci, hesaplama tablosu, sunu, veri tabanı ve grafik tabanlı tasarım programlarını kurar ve kullanır.
|
5 | |||||
2 |
Verilen teorik konuları uygulama imkanı bulurlar.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yaygın karşılaşılan yazılım ve donanım arızalarını tespit eder, sorunlara çözüm üretirler.
|
4 | |||||
2 |
Veri güvenliği ve saklanması ile ilgili tedbirleri alan ve uygun çözümler bulan birey olurlar.
|
5 | |||||
3 |
Hata bulma, problem çözme, karar verme ve işlem planlaması konularında yetenekli olurlar.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Hızlı öğrenebilir ve öğrendiklerini pratiğe dökerler.
|
5 | |||||
2 |
Eğitim sürecinde öğrendiği temel bilgiler sayesinde var olan yenilikleri öğrenme ve bunları geliştirme yeteneğine sahip olurlar.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bölümde derslerin haricinde kendi alanları ile ilgili kulüp çalışmaları ile sektörde var olan firmalar ile tanışma ve iletişim kurma şansı bulurlar.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bölümde öğrenciler hem programcılık, web tasarımı hemde teknik dersleri aldıkları için tercih edilme şansları artar.
|
5 | |||||
2 |
Programcılık dersleri sayesinde öğrenciler yeni programlar geliştirme ve bunları kendi ürettikleri projelerle uygulama yetkinliği kazanırlar.
|
5 | |||||
3 |
Bazı küçük veya orta ölçekli şirketlerde yöneticilik ve liderlik rolünü üstlenirler.
|
3 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 14 | 1 | 14 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 12 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 13 | 13 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 60 | 0 | 125 |
Genel Toplam | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |