Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
BTP115 | AĞ TEMELLERİ | 1 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ADNAN KÜRŞAT TEKE |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. TUĞBA SARAY ÇETİNKAYA |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Ağ işlemlerinin yapılması ile ilgili yeterlikleri kazandırmaktır. |
İçerik: | Bu ders; Bilgisayar Ağları Temel Kavramlar, İnternet Tarihi, İletişimin Kuralları, Ağ Protokolleri ve Standartları, OSI Referans Modeli, TCP/IP Protokol Kümesi, Ağda Veri İletimi, Protokol Veri Birimleri, Fiziksel Katman Protokolleri, Ağ Ortamı(UTP, STP,Koaksiyel, Fiber, Kablosuz Ortam), Veri Bağı Protokolleri, Medya Erişim Kontrolü(MAC), Fiziksel ve Mantıksal Topolojiler, Ethernet Protokolü, LAN Switchler, Adres Çözümleme Protokolü(ARP), Ağ Katmanı Protokolleri, Yönlendirme, IP Adresleme, IPv4 Ağ Adresleri, IPv6 Ağ Adresleri ve Alt Ağlara Bölme konularını içerir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Ağ kavramlarını tanır. |
Bilgisayar ağlarında kullanılan topolojileri tanır. |
Kablolama şekillerini ve kablo türlerini bilir. |
Coğrafi büyüklüklerine göre ağları ve ağ teknolojilerini sınıflandırır. |
Ağ standartları ve protokollerini tanır ve OSI modelini bilir. |
Ağ cihazlarını tanır ve kullanır. |
Kablosuz ağ teknolojilerini tanır. |
Kablosuz ağ teknolojilerini tanır ve cihazları devreye alır. |
IP yapılarını bilir ve alt ağ hesaplamalarını yaparak alt ağlar kurar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Bilgisayar Ağları Temel Kavramlar, İnternet Tarihi | Anlatım. |
2 | Konu ile ilgili araştırma yapma | Ağ İletişimi, Ağ Topolojileri ve Ağ Bağlantı Tipleri | Anlatım |
3 | Konu ile ilgili araştırma yapma | Ağ Çeşitleri, Cihazları ve Kablolama | Anlatım |
4 | Konu ile ilgili araştırma yapma | Cisco Packet Tracer Kurulumu, Ağ Cihazları Gösterimi ve Kullanımı | Anlatım |
5 | Konu ile ilgili araştırma yapma | Cisco Packet Tracer Üzerinde LAN Ağı Kurulumu ve Kullanımı | Anlatım |
6 | Konu ile ilgili araştırma yapma | Ağ Oluşturma Modelleri: OSI Referans Modeli | Anlatım |
7 | Konu ile ilgili araştırma yapma | Hata Sezme ve Düzeltme Teknikleri | Anlatım |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Konu ile ilgili araştırma yapma | Ağ Oluşturma Modelleri: TCP/IP Modeli | Anlatım |
10 | Konu ile ilgili araştırma yapma | IP Adresleme, IPv4 Ağ Adresleri, IPv6 Ağ Adresleri | Anlatım |
11 | Konu ile ilgili araştırma yapma | IP Adresleme, IPv4 Ağ Adresleri, IPv6 Ağ Adresleri | Anlatım |
12 | Konu ile ilgili araştırma yapma | Alt Ağlara Bölme | Anlatım |
13 | Konu ile ilgili araştırma yapma | Ağ Test Komutları ve Parametreleri | Anlatım |
14 | Konu ile ilgili araştırma yapma | Kablosuz Ağlar | Anlatım |
15 | Konu ile ilgili araştırma yapma | Güvenlik Duvarı | Anlatım |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Taner, C. (2021). Ağ Yöneticiliğinin Temelleri. Abaküs Kitap |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bilgisayar kavram, yöntem ve de yazılımlarına hakim olur.
|
4 | |||||
2 |
Donanımların temel işlevlerini tanır.
|
4 | |||||
3 |
Kişisel ve ağ işletim sistemlerini tanır.
|
5 | |||||
4 |
Mesleği ile ilgili etik, sağlık ve emniyet tedbirlerini gözetir.
|
3 | |||||
5 |
Toplam kalite felsefesini benimsemiş ve ilgili kurumsal süreçlere destek verebilen teknik eleman olurlar.
|
3 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Donanım keşif ve kurulması işlemini yapar.
|
3 | |||||
2 |
Verilerin yönetim süreçlerini açıklar.
|
5 | |||||
3 |
Yazılım dillerinin kullanıldığı farklı alanları açıklar.
|
3 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yazılım (PC, ağ ortamı ve internet) planlama ve tasarımında görev alır.
|
0 | |||||
2 |
Mesleki alanda algoritmik düşünerek ortaya çıkacak olan problemlere karşı çözüm bulur.
|
4 | |||||
3 |
Mesleki alanda matematik becerilerini kullanır.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Kelime işlemci, hesaplama tablosu, sunu, veri tabanı ve grafik tabanlı tasarım programlarını kurar ve kullanır.
|
1 | |||||
2 |
Verilen teorik konuları uygulama imkanı bulurlar.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yaygın karşılaşılan yazılım ve donanım arızalarını tespit eder, sorunlara çözüm üretirler.
|
4 | |||||
2 |
Veri güvenliği ve saklanması ile ilgili tedbirleri alan ve uygun çözümler bulan birey olurlar.
|
5 | |||||
3 |
Hata bulma, problem çözme, karar verme ve işlem planlaması konularında yetenekli olurlar.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Hızlı öğrenebilir ve öğrendiklerini pratiğe dökerler.
|
3 | |||||
2 |
Eğitim sürecinde öğrendiği temel bilgiler sayesinde var olan yenilikleri öğrenme ve bunları geliştirme yeteneğine sahip olurlar.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bölümde derslerin haricinde kendi alanları ile ilgili kulüp çalışmaları ile sektörde var olan firmalar ile tanışma ve iletişim kurma şansı bulurlar.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bölümde öğrenciler hem programcılık, web tasarımı hemde teknik dersleri aldıkları için tercih edilme şansları artar.
|
4 | |||||
2 |
Programcılık dersleri sayesinde öğrenciler yeni programlar geliştirme ve bunları kendi ürettikleri projelerle uygulama yetkinliği kazanırlar.
|
4 | |||||
3 |
Bazı küçük veya orta ölçekli şirketlerde yöneticilik ve liderlik rolünü üstlenirler.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 6 | 84 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 1 | 14 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 46 | 0 | 130 |
Genel Toplam | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |