Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
BBP115 | BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİNE GİRİŞ | 1 | 3 | 2 | 3 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ADNAN KÜRŞAT TEKE |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bilgisayarı oluşturan bileşenleri ve işlevlerini, internet ve ağ ile ilgili kavramları, işletim sistemlerinin ve office programlarının temel olarak öğretilmesidir. |
İçerik: | Bilgisayarın tarihçesi, bileşenlerive işlevleri, internetin tarihçesi, internet ve ağ ile ilgili kavramlar, işletim sisteminin işlevler ve çeşitli işletim sistemlerinin gösterilmesi, MS Office Word programının kullanımı, MS Office Excel programının kullanımı ve MS Office Power Point programının kullanımı konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Bilgisayarı tanımlar. |
Bilgisayarı oluşturan bileşenleri ve görevlerini bilir. |
Bilgisayarın yazılımsal işlevini açıklar. |
İnternetin tanımını yapar ve ilgili kavramları bilir. |
Ağ ve iletişim ile ilgili kavramları bilir. |
İşletim sistemlerinin işlevini ve özelliklerini açıklar. |
İşletim sistemlerini amacına uygun kullanır. |
Office programlarını kullanır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Bilgisayar Nedir? Yazılım ve Donanım Nedir? | Anlatım |
2 | İnternet ve Etik kavramının araştırılması | İnternet Kavramları, Bilgisayar Güvenliği, Etik ve Gizlilik | Anlatım |
3 | Konu ile ilgili araştırma yapılması | Word Uygulamaları: Giriş | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
4 | Konu ile ilgili araştırma yapılması | Word Uygulamaları: Sayfa Biçimlendirme | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
5 | Konu ile ilgili araştırma yapılması | Word Uygulamaları: Resim, Tablo İşlemleri | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
6 | Konu ile ilgili araştırma yapılması | Excel Uygulamaları: Çalışma Kitabı ve Çalışma Sayfası Tanıma | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
7 | Konu ile ilgili araştırma yapılması | Excel Uygulamaları: Koşullu Biçimlendirme | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Konu ile ilgili araştırma yapılması | Excel Uygulamaları: Tablo ve Grafik | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
10 | Konu ile ilgili araştırma yapılması | Excel Uygulamaları: Formül ve Fonksiyon | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
11 | Konu ile ilgili araştırma yapılması | Excel Uygulamaları: Makro | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
12 | Konu ile ilgili araştırma yapılması | PowerPoint Uygulamaları: Giriş | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
13 | Konu ile ilgili araştırma yapılması | PowerPoint Uygulamaları: Sunum Hazırlama ve Şablonlar | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
14 | Konu ile ilgili araştırma yapılması | PowerPoint Uygulamaları: Animasyon, Video ve Ses | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
15 | Konu ile ilgili araştırma yapılması | Access Uygulamaları: Giriş | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Arat, T. ve Ergül, N. (2011). Temel Bilgisayar Eğitimi. Eğitim Kitabevi Yayınları. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bilgisayar kavram, yöntem ve de yazılımlarına hakim olur.
|
5 | |||||
2 |
Donanımların temel işlevlerini tanır.
|
2 | |||||
3 |
Kişisel ve ağ işletim sistemlerini tanır.
|
4 | |||||
4 |
Mesleği ile ilgili etik, sağlık ve emniyet tedbirlerini gözetir.
|
5 | |||||
5 |
Toplam kalite felsefesini benimsemiş ve ilgili kurumsal süreçlere destek verebilen teknik eleman olurlar.
|
5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Donanım keşif ve kurulması işlemini yapar.
|
2 | |||||
2 |
Verilerin yönetim süreçlerini açıklar.
|
4 | |||||
3 |
Yazılım dillerinin kullanıldığı farklı alanları açıklar.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yazılım (PC, ağ ortamı ve internet) planlama ve tasarımında görev alır.
|
5 | |||||
2 |
Mesleki alanda algoritmik düşünerek ortaya çıkacak olan problemlere karşı çözüm bulur.
|
5 | |||||
3 |
Mesleki alanda matematik becerilerini kullanır.
|
2 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Kelime işlemci, hesaplama tablosu, sunu, veri tabanı ve grafik tabanlı tasarım programlarını kurar ve kullanır.
|
4 | |||||
2 |
Verilen teorik konuları uygulama imkanı bulurlar.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yaygın karşılaşılan yazılım ve donanım arızalarını tespit eder, sorunlara çözüm üretirler.
|
3 | |||||
2 |
Veri güvenliği ve saklanması ile ilgili tedbirleri alan ve uygun çözümler bulan birey olurlar.
|
5 | |||||
3 |
Hata bulma, problem çözme, karar verme ve işlem planlaması konularında yetenekli olurlar.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Hızlı öğrenebilir ve öğrendiklerini pratiğe dökerler.
|
5 | |||||
2 |
Eğitim sürecinde öğrendiği temel bilgiler sayesinde var olan yenilikleri öğrenme ve bunları geliştirme yeteneğine sahip olurlar.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bölümde derslerin haricinde kendi alanları ile ilgili kulüp çalışmaları ile sektörde var olan firmalar ile tanışma ve iletişim kurma şansı bulurlar.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bölümde öğrenciler hem programcılık, web tasarımı hemde teknik dersleri aldıkları için tercih edilme şansları artar.
|
5 | |||||
2 |
Programcılık dersleri sayesinde öğrenciler yeni programlar geliştirme ve bunları kendi ürettikleri projelerle uygulama yetkinliği kazanırlar.
|
2 | |||||
3 |
Bazı küçük veya orta ölçekli şirketlerde yöneticilik ve liderlik rolünü üstlenirler.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 5 | 2 | 10 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 8 | 1 | 8 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 45 | 0 | 78 |
Genel Toplam | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 3,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 3,0 |