Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
BBP213 | NESNE TABANLI PROGRAMLAMA II | 3 | 3 | 2 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ADNAN KÜRŞAT TEKE |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. ÖZNUR AYAZOĞLU |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Varlıkları modelleyerek somut yazılım ürünlerine dönüştürebilmek, profesyonel ve hatasız nesne tabanlı yazılım ürünleri geliştirebilmek, az sistem kaynağı kullanan ve syntax/semantic hatadan arındırılmış NTP tasarımları yapabilmek. |
İçerik: | Nesne Tabanlı Programlama 1 dersini alarak varlıklar ve aralarındaki ilişkileri modellemek konusunda farkındalık ve yetkinlikleri artmış öğrencilerin profesyonel ürün geliştirmek üzere JAVA başta olmak üzere ileri düzey geliştirme araçlarına yöneliktir. - Varlıklarda olay yönetimi - Gizli sahiplik ilişkileri - GUI (Grafik arabirim) tasarım ve yönetimi - JAVA'da veri dosya ve veritabanı hakimiyeti - Hata yakalama ve yönetimi |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
- İleri düzey nesne tabanlı mimari bileşenlerine hakimdir. - Verimli ve hatadan arınmış profesyonel yazılım geliştirir. - Soyut ifadelerden varlıkları analitik olarak parçalayıp modeller. - Hata yönetimi ve analizi yapar. - Analiz ve tasarım kabiliyetleri artar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Gözlem ve araştırma | Nesneler arası ilişkiler: İlişki Kurma (Association), Oluşum (Aggregation) ve Bir Araya Getirme (Composition) | Anlatım ve tartışma |
2 | Okuma | Nesneler arası İlişkiler: Kalıtım (Inheritance). Ebeveyn, çocuk ve kardeş varlıklar. Genetik miras. | Anlatım ve tartışma |
3 | Kaynak tarama | Mutasyon, overriding, (çok biçimlilik) polimorphisim, kapsülleme (encapsulation) | Anlatım ve tartışma |
4 | Video izleme | Grafik Arabirim (GUI) Bileşenleri ve Tasarımı | Anlatım ve uygulama |
5 | Kaynak tarama | Varlıklarda Olay Yönetimi | Anlatım ve uygulama |
6 | Pratik çalışma | Varlıklarda Olay Yönetimi ve Örnek Uygulamaları | Anlatım ve uygulama |
7 | Pratik çalışma | Varlıklarda Soyutlama (Abstraction) ve Arayüz (Interface) | Anlatım ve uygulama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Pratik çalışma | Hata Yakalama (Try..Catch) | Anlatım ve uygulama |
10 | Kaynak tarama | Temel dosya işlemleri | Anlatım ve uygulama |
11 | Kaynak tarama | Veritabanı İşlemleri: Bağlantılar, özellleşmiş sınıflar | Anlatım ve uygulama |
12 | Video izleme | Varitabanı İşlemleri ve Örnek Uygulamaları | Anlatım ve uygulama |
13 | Kaynak tama | Proje İyileştirmeleri ve Test Analizleri | Anlatım ve uygulama |
14 | Pratik çalışma | Öğrenci proje sunumları | Sunum |
15 | Pratik çalışma | Öğrenci proje sunumları | Sunum |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
KALELİ C., İleri Programlama, Anadolu Üniversitesi Yayınları, ISBN: 978-975-06-2229-8 Bennett, McRobb & Farmer, Object Oriented Systems Analysis and Design using UML, 4th Ed., McGraw Hill, 2010 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bilgisayar kavram, yöntem ve de yazılımlarına hakim olur.
|
2 | |||||
2 |
Donanımların temel işlevlerini tanır.
|
0 | |||||
3 |
Kişisel ve ağ işletim sistemlerini tanır.
|
0 | |||||
4 |
Mesleği ile ilgili etik, sağlık ve emniyet tedbirlerini gözetir.
|
0 | |||||
5 |
Toplam kalite felsefesini benimsemiş ve ilgili kurumsal süreçlere destek verebilen teknik eleman olurlar.
|
1 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Donanım keşif ve kurulması işlemini yapar.
|
0 | |||||
2 |
Verilerin yönetim süreçlerini açıklar.
|
0 | |||||
3 |
Yazılım dillerinin kullanıldığı farklı alanları açıklar.
|
0 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yazılım (PC, ağ ortamı ve internet) planlama ve tasarımında görev alır.
|
3 | |||||
2 |
Mesleki alanda algoritmik düşünerek ortaya çıkacak olan problemlere karşı çözüm bulur.
|
5 | |||||
3 |
Mesleki alanda matematik becerilerini kullanır.
|
3 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Kelime işlemci, hesaplama tablosu, sunu, veri tabanı ve grafik tabanlı tasarım programlarını kurar ve kullanır.
|
1 | |||||
2 |
Verilen teorik konuları uygulama imkanı bulurlar.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yaygın karşılaşılan yazılım ve donanım arızalarını tespit eder, sorunlara çözüm üretirler.
|
3 | |||||
2 |
Veri güvenliği ve saklanması ile ilgili tedbirleri alan ve uygun çözümler bulan birey olurlar.
|
3 | |||||
3 |
Hata bulma, problem çözme, karar verme ve işlem planlaması konularında yetenekli olurlar.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Hızlı öğrenebilir ve öğrendiklerini pratiğe dökerler.
|
4 | |||||
2 |
Eğitim sürecinde öğrendiği temel bilgiler sayesinde var olan yenilikleri öğrenme ve bunları geliştirme yeteneğine sahip olurlar.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bölümde derslerin haricinde kendi alanları ile ilgili kulüp çalışmaları ile sektörde var olan firmalar ile tanışma ve iletişim kurma şansı bulurlar.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bölümde öğrenciler hem programcılık, web tasarımı hemde teknik dersleri aldıkları için tercih edilme şansları artar.
|
2 | |||||
2 |
Programcılık dersleri sayesinde öğrenciler yeni programlar geliştirme ve bunları kendi ürettikleri projelerle uygulama yetkinliği kazanırlar.
|
4 | |||||
3 |
Bazı küçük veya orta ölçekli şirketlerde yöneticilik ve liderlik rolünü üstlenirler.
|
3 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 14 | 3 | 42 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 1 | 14 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 44 | 0 | 100 |
Genel Toplam | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 3,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |