TR EN

NESNE TABANLI PROGRAMLAMA II DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
BBP213 NESNE TABANLI PROGRAMLAMA II 3 3 2 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. ADNAN KÜRŞAT TEKE
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. ÖZNUR AYAZOĞLU
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Varlıkları modelleyerek somut yazılım ürünlerine dönüştürebilmek, profesyonel ve hatasız nesne tabanlı yazılım ürünleri geliştirebilmek, az sistem kaynağı kullanan ve syntax/semantic hatadan arındırılmış NTP tasarımları yapabilmek.
İçerik: Nesne Tabanlı Programlama 1 dersini alarak varlıklar ve aralarındaki ilişkileri modellemek konusunda farkındalık ve yetkinlikleri artmış öğrencilerin profesyonel ürün geliştirmek üzere JAVA başta olmak üzere ileri düzey geliştirme araçlarına yöneliktir. - Varlıklarda olay yönetimi - Gizli sahiplik ilişkileri - GUI (Grafik arabirim) tasarım ve yönetimi - JAVA'da veri dosya ve veritabanı hakimiyeti - Hata yakalama ve yönetimi

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

- İleri düzey nesne tabanlı mimari bileşenlerine hakimdir. - Verimli ve hatadan arınmış profesyonel yazılım geliştirir. - Soyut ifadelerden varlıkları analitik olarak parçalayıp modeller. - Hata yönetimi ve analizi yapar. - Analiz ve tasarım kabiliyetleri artar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Gözlem ve araştırma Nesneler arası ilişkiler: İlişki Kurma (Association), Oluşum (Aggregation) ve Bir Araya Getirme (Composition) Anlatım ve tartışma
2 Okuma Nesneler arası İlişkiler: Kalıtım (Inheritance). Ebeveyn, çocuk ve kardeş varlıklar. Genetik miras. Anlatım ve tartışma
3 Kaynak tarama Mutasyon, overriding, (çok biçimlilik) polimorphisim, kapsülleme (encapsulation) Anlatım ve tartışma
4 Video izleme Grafik Arabirim (GUI) Bileşenleri ve Tasarımı Anlatım ve uygulama
5 Kaynak tarama Varlıklarda Olay Yönetimi Anlatım ve uygulama
6 Pratik çalışma Varlıklarda Olay Yönetimi ve Örnek Uygulamaları Anlatım ve uygulama
7 Pratik çalışma Varlıklarda Soyutlama (Abstraction) ve Arayüz (Interface) Anlatım ve uygulama
8 - ARA SINAV -
9 Pratik çalışma Hata Yakalama (Try..Catch) Anlatım ve uygulama
10 Kaynak tarama Temel dosya işlemleri Anlatım ve uygulama
11 Kaynak tarama Veritabanı İşlemleri: Bağlantılar, özellleşmiş sınıflar Anlatım ve uygulama
12 Video izleme Varitabanı İşlemleri ve Örnek Uygulamaları Anlatım ve uygulama
13 Kaynak tama Proje İyileştirmeleri ve Test Analizleri Anlatım ve uygulama
14 Pratik çalışma Öğrenci proje sunumları Sunum
15 Pratik çalışma Öğrenci proje sunumları Sunum
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

KALELİ C., İleri Programlama, Anadolu Üniversitesi Yayınları, ISBN: 978-975-06-2229-8 Bennett, McRobb & Farmer, Object Oriented Systems Analysis and Design using UML, 4th Ed., McGraw Hill, 2010

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bilgisayar kavram, yöntem ve de yazılımlarına hakim olur.
2
2
Donanımların temel işlevlerini tanır.
0
3
Kişisel ve ağ işletim sistemlerini tanır.
0
4
Mesleği ile ilgili etik, sağlık ve emniyet tedbirlerini gözetir.
0
5
Toplam kalite felsefesini benimsemiş ve ilgili kurumsal süreçlere destek verebilen teknik eleman olurlar.
1
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Donanım keşif ve kurulması işlemini yapar.
0
2
Verilerin yönetim süreçlerini açıklar.
0
3
Yazılım dillerinin kullanıldığı farklı alanları açıklar.
0
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yazılım (PC, ağ ortamı ve internet) planlama ve tasarımında görev alır.
3
2
Mesleki alanda algoritmik düşünerek ortaya çıkacak olan problemlere karşı çözüm bulur.
5
3
Mesleki alanda matematik becerilerini kullanır.
3
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Kelime işlemci, hesaplama tablosu, sunu, veri tabanı ve grafik tabanlı tasarım programlarını kurar ve kullanır.
1
2
Verilen teorik konuları uygulama imkanı bulurlar.
3
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yaygın karşılaşılan yazılım ve donanım arızalarını tespit eder, sorunlara çözüm üretirler.
3
2
Veri güvenliği ve saklanması ile ilgili tedbirleri alan ve uygun çözümler bulan birey olurlar.
3
3
Hata bulma, problem çözme, karar verme ve işlem planlaması konularında yetenekli olurlar.
4
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Hızlı öğrenebilir ve öğrendiklerini pratiğe dökerler.
4
2
Eğitim sürecinde öğrendiği temel bilgiler sayesinde var olan yenilikleri öğrenme ve bunları geliştirme yeteneğine sahip olurlar.
4
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bölümde derslerin haricinde kendi alanları ile ilgili kulüp çalışmaları ile sektörde var olan firmalar ile tanışma ve iletişim kurma şansı bulurlar.
3
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bölümde öğrenciler hem programcılık, web tasarımı hemde teknik dersleri aldıkları için tercih edilme şansları artar.
2
2
Programcılık dersleri sayesinde öğrenciler yeni programlar geliştirme ve bunları kendi ürettikleri projelerle uygulama yetkinliği kazanırlar.
4
3
Bazı küçük veya orta ölçekli şirketlerde yöneticilik ve liderlik rolünü üstlenirler.
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 14 3 42
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 14 1 14
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 44 0 100
Genel Toplam 100
Toplam İş Yükü / 25.5 3,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0