Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
IGP215 | YANGIN VE YANGINDAN KORUNMA | 3 | 3 | 3 | 7 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi GÜFTE CANER AKIN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi KAAN KOÇALİ |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Yangın konusunda bilgi sahibi olmak |
İçerik: | Yanma ve yangın kavramlarını tanımlama - yangın sınıflandırması, yangın tehlike ve safhaları, yangından korunma yolları, algılama ihbar ve söndürme sistemleri, sektörel yangın tehlikeleri konuları aktarılır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Yangın ve yangın unsurlarını kavrar. |
Yangın sınıflarını ve yangın söndürme yöntemlerini kritik eder. |
Yangın yeri tehlikelerini analiz eder. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür Okuma | Dersin tanıtımı - İtfaiyenin önemi, tarihçesi, görevleri ve denetimi | Projeksiyon Sunumu - Tartışma - Soru&Cevap |
2 | Literatür Okuma | Genel yangın bilgisi, yangın çeşitleri ve yangın nedenleri | Projeksiyon Sunumu - Tartışma - Soru&Cevap |
3 | Literatür Okuma | Yangın söndürme yöntemleri ve yangın söndürme maddeleri | Projeksiyon Sunumu - Tartışma - Soru&Cevap |
4 | Literatür Okuma | Yangın söndürme yöntemleri ve yangın söndürme maddeleri & Yangın söndürme uygulaması | Projeksiyon Sunumu - Tartışma - Soru&Cevap |
5 | Literatür Okuma | Yangın algılama, ihbar ve söndürme sistemleri | Projeksiyon Sunumu - Tartışma - Soru&Cevap |
6 | Literatür Okuma | Söndürme sistemlerinin bina içi ve dışı kurulum özellikleri | Projeksiyon Sunumu - Tartışma - Soru&Cevap |
7 | Literatür Okuma & Soru Hazırlama | Dönem içi tekrar ve soru çözümü | Projeksiyon Sunumu - Tartışma - Soru&Cevap |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Okuma | Binaların yangından korunması hakkında yönetmelik hükümleri-I | Projeksiyon Sunumu - Tartışma - Soru&Cevap |
10 | Literatür Okuma | Binaların yangından korunması hakkında yönetmelik hükümleri-II | Projeksiyon Sunumu - Tartışma - Soru&Cevap |
11 | Literatür Okuma | İşyerlerinde yangın tehlikesine karşı yapılması gereken görevlendirmeler ve çalışması gereken sistemler | Projeksiyon Sunumu - Tartışma - Soru&Cevap |
12 | Literatür Okuma | Acil durum yönetimi ve uygulaması | Projeksiyon Sunumu - Tartışma - Soru&Cevap |
13 | Literatür Okuma | Yangın yerindeki tehlikeler & işletmelerdeki yangın tehlikeleri (sektörel örnekler) | Projeksiyon Sunumu - Tartışma - Soru&Cevap |
14 | Literatür Okuma & Soru Hazırlama | Öğrenci ödev teslimi ve sunumlarının yapılması & Genel tekrar | Projeksiyon Sunumu - Tartışma - Soru&Cevap |
15 | - | FİNAL | - |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Türker, S. (2009). Temel İtfaiyecilik ve Yangından Korunma-I |
Temel Yangın Güvenliği, Ders Kitabı, ANADOLU AÖF |
6331 Sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu |
Binaların Yangından Korunması Hakkında Yönetmelik |
Belediye İtfaiye Dokümanları |
İşyerlerinde Acil Durumlar Hakkında Yönetmelik |
Afet ve Acil Durum Müdahale Hizmetleri Yönetmeliği |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
ders planındaki 120 AKTS kredisine sahip olan tüm dersleri başarmak
|
4 | |||||
2 |
4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasına sahip olmak gerekir
|
4 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Genel ve sayısal yeteneğe sahip
|
4 | |||||
2 |
Fen bilimleri alanına ilgili
|
5 | |||||
3 |
Ayrıntıları algılayabilen
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yoğun ve yaygın dikkati güçlü stres altında çalışabilen,
|
4 | |||||
2 |
Çabuk ve doğru karar verebilen
|
4 | |||||
3 |
Tertipli ve düzenli çalışabilen
|
5 | |||||
4 |
tedbirli olan
|
5 | |||||
5 |
Yönergeleri izleyebilen
|
4 | |||||
6 |
Sorumluluk sahibi
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme
|
4 | |||||
2 |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme
|
4 | |||||
3 |
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
|
4 | |||||
2 |
Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme
|
4 | |||||
2 |
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme
|
4 | |||||
3 |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | 1 | 1 | 1 |
Grup Çalışması / Ödevi | 3 | 6 | 18 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 3 | 3 | 9 |
Ödev | 3 | 3 | 9 |
Proje Hazırlama | 5 | 3 | 15 |
Seminer | 2 | 2 | 4 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 1 | 2 | 2 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 2 | 3 | 6 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 1 | 6 | 6 |
Sosyal Faaliyet | 1 | 3 | 3 |
Tez Hazırlama | 2 | 3 | 6 |
Alan Çalışması | 1 | 3 | 3 |
Rapor Yazma | 10 | 3 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 1 | 2 | 2 |
TOPLAM | 67 | 0 | 173 |
Genel Toplam | 173 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 7,0 |