TR EN

NUTRITIONAL THERAPY AND PRACTICES IN CHILDHOOD DISEASES II DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
BEY344E NUTRITIONAL THERAPY AND PRACTICES IN CHILDHOOD DISEASES II 6 4 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi HATİCE MERVE BAYRAM
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. DİLARA SERARSLAN YILMAZ
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Beslenme ile ilişkili çocuk hastalıkları, enerji ve besin ögesi gereksinimleri, hastalıklara uygun beslenme tedavisi planlanmasına yönelik bilgilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Çocuklarda enteral ve parenteral beslenme, hastalıklara özgü formulaların ve ürünlerin özellikleri, onkolojik hastalıklarda, kemik iliği transplantasyonunda, enfeksiyon hastalıklarında, nörolojik hastalıklarda, doğuştan gelen protein, yağ, karbonhidrat metabolizması bozukluklarında, karaciğer ve pankreas hastalıklarında, dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan çocuklarda, engelli çocuklarda, beslenme anemilerinde, yanık ve yaralanmalarda, besin alerjilerinde beslenme ilkeleri, sorunları ve önerileri belirtilen hastalıklarda enerji ve besin ögesi gereksinimlerini hesaplama ve gereksinimlere uygun diyet tedavisi planlama.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Çocuklarda enteral-parenteral beslenme uygulamalarını listeler.
Çocuklarda enteral-parenteral beslenme ve yöntemlerini tanımlar.
Vaka örnekleriyle beslenme durumunu değerlendirir.
Çocuk hastalıklarında beslenme ilkeleri ve önerilerini özetler.
Çocuk hastalıklarında beslenme sorunlarını yorumlar.
Çocuk hastalıklarında beslenme gereksinimlerini hesaplar.
Çocuk hastalıklarında beslenme gereksinimlerine uygun diyet tedavisi düzenler.
Hastalıklara özgü formulaların ve ürünlerin özelliklerini kullanım alanlarına göre sınıflandırır.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma İştahsız Çocuk Yönetimi Sunum/Anlatım, Örnek Olay, Probleme dayalı öğrenme
2 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma Çocuklarda Obezite ve Tıbbi Beslenme Tedavisi Sunum/Anlatım, Örnek Olay, Probleme dayalı öğrenme
3 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma Çocuklarda Obezite ve Tıbbi Beslenme Tedavisi Sunum/Anlatım, Örnek Olay, Probleme dayalı öğrenme
4 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma Çocuklarda Metabolik Sendrom ve Tıbbi Beslenme Tedavisi Sunum/Anlatım, Örnek Olay, Probleme dayalı öğrenme
5 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma Çocuklarda Tip 1 Diyabet ve Tıbbi Beslenme Tedavisi Sunum/Anlatım, Örnek Olay, Probleme dayalı öğrenme Sunum/Anlatım, Örnek Olay, Probleme dayalı öğrenme
6 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma Çocuklarda Tip 2 Diyabet ve Tıbbi Beslenme Tedavisi Sunum/Anlatım, Örnek Olay, Probleme dayalı öğrenme
7 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma Vaka Çözümleri Sunum/Anlatım, Örnek Olay, Probleme dayalı öğrenme
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma Böbrek Hastalıkları ve Tıbbi Beslenme Tedavisi Sunum/Anlatım, Örnek Olay, Probleme dayalı öğrenme
10 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma Karaciğer ve Pankreas Hastalıklarında Tıbbi Beslenme Tedavisi Sunum/Anlatım, Örnek Olay, Probleme dayalı öğrenme
11 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma Yeme Bozuklukları ve Tıbbi Beslenme Tedavisi Sunum/Anlatım, Örnek Olay, Probleme dayalı öğrenme
12 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma Besin Alerjilerinde Tıbbi Beslenme Tedavisi Sunum/Anlatım, Örnek Olay, Probleme dayalı öğrenme
13 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma Nörolojik Hastalıklarda Tıbbi Beslenme Tedavisi Sunum/Anlatım, Örnek Olay, Probleme dayalı öğrenme
14 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma Vaka Çözümleri Sunum/Anlatım, Örnek Olay, Probleme dayalı öğrenme
15 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma Vaka Çözümleri Sunum/Anlatım, Örnek Olay, Probleme dayalı öğrenme
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Krause, M. V., & Mahan, L. K. (2021). Krause and Mahan's Food & the Nutrition Care Process. Elsevier.
Koletzko, B., Bhatia, J., Bhutta, Z. A., Cooper, P., Makrides, M., Uauy, R., & Wang, W. (Eds.). (2015). Pediatric nutrition in practice. Karger Medical and Scientific Publishers.
DiMeglio, L. A., Acerini, C. L., Codner, E., Craig, M. E., Hofer, S. E., Pillay, K., & Maahs, D. M. (2018). ISPAD Clinical Practice Consensus Guidelines 2018: Glycemic control targets and glucose monitoring for children, adolescents, and young adults with diabetes.
Kiess, W., Wabitsch, M., Maffeis, C., & Sharma, A. M. (Eds.). (2015). Metabolic syndrome and obesity in childhood and adolescence. Karger Medical and Scientific Publishers.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Beslenme ve Diyetetik alanının gerektirdiği düzeyde tıbbi ve fen bilimleri ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgiye dayalı kavramları tanımlar. Beslenme ve Diyetetik alanının gerektirdiği düzeyde tıbbi ve fen bilimleri ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgiye dayalı kavramları tanımlar
5
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Beslenme ve Diyetetik alanının gerektirdiği düzeyde tıbbi ve fen bilimleri ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgiye dayalı kavramları tanımlar
4
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Tıbbi ve fen bilimlerini baz alarak Beslenme ve Diyetetik alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri tanımlar.
5
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Beslenme Ve Diyetetik alanında bilgilerini kullanır.
4
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık faaliyetlerin yürütülmesinde bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
5
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
5
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktararak alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir
5
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 14 2 28
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 14 4 56
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 7 2 14
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 51 0 128
Genel Toplam 128
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0