TR EN

NÖROLOJİK HASTALIKLARDA ERGOTERAPİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ETY341 NÖROLOJİK HASTALIKLARDA ERGOTERAPİ 5 4 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ÇAĞIL ERTÜRK
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi MUSTAFA FERİT AKKURT
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Nörolojik Hastalıkların klinik özellikleri , bu hastalıkların tedavisinde kullanılan ergoterapi yaklaşımlarının değerlendirmek.
İçerik: Nörolojik hastalıklarda motor kontrol ,postüral Kontrol ve duyu kontrol mekanizmalarının temelleri , Tedavide Uygulanan konvasiyonel ve gelişmiş ergoterapi yöntemlerinin teorik temelleri, uygulama şekilleri, vaka örnekleri.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Nörolojik hastalıklar ile ilgili temel kavramları açıklar
Nörolojik hastalıklarda kullanılan değerlendirme yöntemlerini öğrenir uygular
Nörolojik hastalıklarda ergoterapi yöntemlerini öğrenir uygular
Nörolojik hastalıklarda uygun tedavi yöntemini belirler

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür Taraması, Veri tabanı inceleme Nörolojik Hastalıklarda Ergoterapiye Giriş Araştırma, Tartışma, Örnek Olay
2 Literatür Taraması, Veri tabanı inceleme Normal Motor Kontrol Araştırma, Tartışma, Örnek Olay
3 Literatür Taraması, Veri tabanı inceleme Normal Postüral Kontrol Araştırma, Tartışma, Örnek Olay
4 Literatür Taraması, Veri tabanı inceleme SVO'nun Klinik Olarak İncelenmesi Araştırma, Tartışma, Örnek Olay
5 Literatür Taraması, Veri tabanı inceleme Parkinson Hastalığı'nın klinik olarak incelenmesi Araştırma, Tartışma, Örnek Olay
6 Literatür Taraması, Veri tabanı inceleme Multiple Sklerozun klinik olarak incelenmesi Araştırma, Tartışma, Örnek Olay
7 Literatür Taraması, Veri tabanı inceleme Spimal kord yaralanmasının klinik olarak incelenmesi Araştırma, Tartışma, Örnek Olay
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Taraması, Veri tabanı inceleme Farklı nörolojik hastalıklara yönelik ergoterapi yaklaşımlarında literatür tartışması Araştırma, Tartışma, Örnek Olay
10 Literatür Taraması, Veri tabanı inceleme Nörolojik Hastalıklarda Konvansiyonel ve Gelişimsel Tedavi Yöntemleri Araştırma, Tartışma, Örnek Olay
11 Literatür Taraması, Veri tabanı inceleme PNF, Brunnstrom, Bobath ve johnstone tedavi yaklaşımlarının incelenmesi ve etki mekanizmaları Araştırma, Tartışma, Örnek Olay
12 Literatür Taraması, Veri tabanı inceleme Üst ekstremite PNF, Brunnstrom, Bobath ve johnstone tedavi uygulamaları Araştırma, Tartışma, Örnek Olay
13 Literatür Taraması, Veri tabanı inceleme Alt ekstremite PNF, Brunnstrom, Bobath ve johnstone tedavi uygulamaları Araştırma, Tartışma, Örnek Olay
14 Literatür Taraması, Veri tabanı inceleme Gövde PNF, Brunnstrom, Bobath ve johnstone tedavi uygulamaları Araştırma, Tartışma, Örnek Olay
15 Literatür Taraması, Veri tabanı inceleme Nörolojik Hastalıklarda Gelişimsel Tedavi uygulamaları Araştırma, Tartışma, Örnek Olay
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Motor Control, Theory and Practical Applications. Anne Shumway-Cook, Marjorie H. Woollacott. Lippincott Williams and Wilkins, Philadelphia, 2001
Stokes M. Neurological Physiotherapy, Mosby 1998
Hemipleji Rehabilitasyonunda Nörofizyolojik Yaklaşımlar, Otman S, Karaduman A, Livanelioğlu A (Eds) HÜ Fizik Tedavi Rehabilitasyon YO Yayınları 25, Dizayn Ofset, Ankara 2001.
Z. Candan Algun (ed.) Fizyoterapi Rehabilitasyon DEÜ yayınları, 2012

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mesleki performansının gerektirdiği tüm rolleri yerine getirir, tüm ergoterapi sürecini bütünleştirir, alanındaki kuramsal ve uygulamalı ergoterapi bilgileri ile kendi uygulamalarını gerçekleştirir. Ergoterapinin geliştirilmesinde, ilerlemesinde ve tanıtılmasında aktif rol alır.
5
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ergoterapinin alt alanlarının temel olgularını, ilkelerini, süreçlerini ve uygulama alanındaki yöntemlerini açıklar, ileri düzeyde analiz ve değerlendirmeler yapar.
4
2
Edindiği ileri düzey bilgilerini toplum sağlığını korumaya yönelik çalışmalarda kullanır
4
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Kişiler ve toplulukların aktivite ve yaşamsal rollerini yerine getirmek ve sağlık ihtiyaçlarını belirlemek amacıyla ergoterapi alanında ulusal ve uluslararası bilimsel yayın ve kaynaklar ile desteklenen teorileri ve uygulama modellerini öğrenir, seçer, analiz ve sentez ederek müdahaleyi planlar.
4
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ergoterapi bilimi kapsamında biyolojik, tıbbi, psikolojik, sosyolojik, teknolojik bilgileri analiz eder, bu bilgileri aktivite ve katılımla ilgili teorilerle birlikte sentezler, kişinin olanaklarını ve kısıtlanmış yönlerini belirleri analiz eder. Bu bilgiler ile araştırmalara ve kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir.
4
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını eleştirel olarak yorumlayıp, kendine profesyonel ve bağımsız rollerden birini ( tedavi, danışmanlık gibi) seçerek önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
3
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ergoterapi uygulamaları ve/veya ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma için ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür.
3
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Kişiler ve topluluklarla yakın işbirliği kurarak ergoterapi müdahalesini uygular; ulaşılabilir, adapte edilebilir çevreleri oluşturarak toplumsal katılımı geliştirmek için çalışır.
5
2
Rolleri ve katılımı sağlamada hizmet alanlar, bakım verenler, takım üyeleri ve diğer paydaşlar ile işbirliği içinde ve interdisipliner olarak çalışır.
4
3
Avrupada kullanabileceği ölçüde bilgisayar lisansına ve yabanacı dil düzeyine sahip olur.
4
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Kişisel farklılıkları, kültürel inançları, örf ve adetleri ve bunların aktivite, rol ve katılıma etkilerini dikkate alır ve saygı duyar. Bunları bilimsel kültürel ve etik değerler ile birleştirir.
5
2
Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar.
5
3
Uyguladığı müdahalede kendisine düşen sorumluluğu taşır, bunu yönetim ve kalite prensiplerine göre yapar. Ergoterapi hizmetlerinin kalite geliştirme sürecinde görev alır ve paydaşlara bilgi verir.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 7 3 21
Laboratuvar 7 3 21
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 7 4 28
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 7 4 28
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 44 0 156
Genel Toplam 156
Toplam İş Yükü / 25.5 6,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0