TR EN

KAS VE İSKELET SİSTEMİ HASTALIKLARINDA ERGOTERAPİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ETY342 KAS VE İSKELET SİSTEMİ HASTALIKLARINDA ERGOTERAPİ 6 4 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ÇAĞIL ERTÜRK
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi GÜLŞAH KONAKOĞLU
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Kas iskelet sistemindeki yetersizlikler nedeniyle katılım ve performans kısıtlılıklarına yol açan problemleri ayrıntılı olarak incelemek ve bu problemlere yönelik ergoterapi yaklaşımlarını konusunda bilgi ve beceri kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: El anatomisi ve biomekaniği, el yaralanmalarında değerlendirme yöntemleri, el rehabilitasyonu, bel ve boyun ve üst extremite yaralanmaları, alt extremite yaralanmaları ve ergoterapi müdahaleleri.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

El anatomisi ve biomekaniğini kavrar
Bel ve boyun, üst extremite yaralanmaları, alt extremite yaralanmaları ve el yaralanmaları konusunda ayrıntılı bilgi edinir.
El yaralanmalarında kullanılan değerlendirme yöntemlerini tanımlar uygular.
Değerlendirme sonucunda elde ettiği bilgileri dökümante eder ve yorumlar.
Kas iskelet sistemi yaralanması sonrasında kişinin katılımını arttırmak için ergoterapi müdahalelerini analiz eder, birleştirir ve uygular.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür taraması Kas iskelet sistemi yaralanmalarında ergoterapistin rolü Anlatım
2 Literatür taraması El anatomisi ve biomekaniği Anlatım
3 Literatür taraması El yaralanmalarında değerlendirme yöntemleri ( hikaye, palpasyon, ödem, ağrı, NEH, kas testi) Anlatım
4 Literatür taraması El yaralanmalarında değerlendirme yöntemleri (kavramalar) Anlatım
5 Literatür taraması El yaralanmaları (kemik ve sinir, yumuşak doku yaralanmaları) Anlatım
6 Literatür taraması El yaralanmaları (kemik ve sinir, yumuşak doku yaralanmaları) Anlatım
7 Literatür taraması Dirsek ve ön kol yaralanmaları etyolojisi ve ergoterapi yöntemleri Anlatım
8 - ARA SINAV -
9 Literatür taraması Omuz yaralanmaları etyolojisi ve ergoterapi yöntemleri Anlatım
10 Literatür taraması Kalça yaralanmaları ve ergoterapi yöntemleri Anlatım
11 Literatür taraması Bel ve boyun yaralanmaları Anlatım
12 Literatür taraması Diz yaralanmaları ve ergoterapi yöntemleri Anlatım
13 Literatür taraması Ayak bileği yaralanmaları ve ergoterapi yöntemleri Anlatım
14 Literatür taraması Ayak yaralanmaları ve ergoterapi yöntemleri Anlatım
15 Literatür taraması Nonartiküler Romatizmal Hastalıklar Anlatım
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Margarete Nordin, Victor H Basic. Biomechanics of musculoskeletal system. Frankel Lippıncoıt wıllıams & wılkıns
Madeleine mooney, Claire Ireson. Occupational therapy ın orthopedıcs and trauma. Willey Blackwel 2009
John Jy Leong. Jesse Jupiter . Orthopedic Rehabilitation Assessment, Enablement. Springer 2007
Lisa Magsey. Jim Magnuson. Rehabilitation for the postsurgical Orthopedic Patient. Mosby 2001
Güncel literatür

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mesleki performansının gerektirdiği tüm rolleri yerine getirir, tüm ergoterapi sürecini bütünleştirir, alanındaki kuramsal ve uygulamalı ergoterapi bilgileri ile kendi uygulamalarını gerçekleştirir. Ergoterapinin geliştirilmesinde, ilerlemesinde ve tanıtılmasında aktif rol alır.
1
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ergoterapinin alt alanlarının temel olgularını, ilkelerini, süreçlerini ve uygulama alanındaki yöntemlerini açıklar, ileri düzeyde analiz ve değerlendirmeler yapar.
1
2
Edindiği ileri düzey bilgilerini toplum sağlığını korumaya yönelik çalışmalarda kullanır
1
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Kişiler ve toplulukların aktivite ve yaşamsal rollerini yerine getirmek ve sağlık ihtiyaçlarını belirlemek amacıyla ergoterapi alanında ulusal ve uluslararası bilimsel yayın ve kaynaklar ile desteklenen teorileri ve uygulama modellerini öğrenir, seçer, analiz ve sentez ederek müdahaleyi planlar.
2
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ergoterapi bilimi kapsamında biyolojik, tıbbi, psikolojik, sosyolojik, teknolojik bilgileri analiz eder, bu bilgileri aktivite ve katılımla ilgili teorilerle birlikte sentezler, kişinin olanaklarını ve kısıtlanmış yönlerini belirleri analiz eder. Bu bilgiler ile araştırmalara ve kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir.
2
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını eleştirel olarak yorumlayıp, kendine profesyonel ve bağımsız rollerden birini ( tedavi, danışmanlık gibi) seçerek önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
1
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ergoterapi uygulamaları ve/veya ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma için ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür.
2
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Kişiler ve topluluklarla yakın işbirliği kurarak ergoterapi müdahalesini uygular; ulaşılabilir, adapte edilebilir çevreleri oluşturarak toplumsal katılımı geliştirmek için çalışır.
5
2
Rolleri ve katılımı sağlamada hizmet alanlar, bakım verenler, takım üyeleri ve diğer paydaşlar ile işbirliği içinde ve interdisipliner olarak çalışır.
2
3
Avrupada kullanabileceği ölçüde bilgisayar lisansına ve yabanacı dil düzeyine sahip olur.
0
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Kişisel farklılıkları, kültürel inançları, örf ve adetleri ve bunların aktivite, rol ve katılıma etkilerini dikkate alır ve saygı duyar. Bunları bilimsel kültürel ve etik değerler ile birleştirir.
2
2
Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar.
2
3
Uyguladığı müdahalede kendisine düşen sorumluluğu taşır, bunu yönetim ve kalite prensiplerine göre yapar. Ergoterapi hizmetlerinin kalite geliştirme sürecinde görev alır ve paydaşlara bilgi verir.
1

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 7 3 21
Laboratuvar 7 3 21
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 7 4 28
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 7 4 28
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 44 0 156
Genel Toplam 156
Toplam İş Yükü / 25.5 6,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0