Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
BSY364 | UYGULAMALI SU SPORLARI | 6 | 3 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi OKAN KILIÇKAYA |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Su sporları içinde yer alan kano, katamaran, stand up paddle, yelken ve rüzgar sörfü branşlarına ilişkin teknik becerileri temel düzeyde uygulama becerisi kazandırmaktır. |
İçerik: | Su sporları kavramları ve çeşitleri, Katamaran branşı malzemelerin tanıtımı müsabakalar ve rekraktif amaçlı kullanımı ve uygulama çalışmaları, Kano branşı malzemelerin tanıtım, rekraktif amaçlı kullanımı ve uygulama çalışmaları, Stand up paddle branşı malzemelerin tanıtımı, rekreatif amaçlı kullanımı ve uygulama çalışmaları, Rüzgâr sörfü branşı malzemelerin tanıtımı, müsabakalar, rekraktif amaçlı kullanımı ve uygulama çalışmaları, Raftingin rekraktif amaçlı kullanımı ve uygulama çalışmaları, Kite sörfün rekraktif amaçlı kullanımı ve uygulama çalışmaları, Yelken branşı branşı malzemelerin tanıtımı, rekraktif amaçlı kullanımı ve uygulama çalışmaları konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Su sporların ilişkin temel kavramları tanımlar. |
Su sporları uygulamalarına ilişkin genel bilgileri açıklar. |
Su sporları uygulamaları ile ilgili yardımcı malzeme ve ekipmanları kullanır. |
Su sporları içinde yer alan kano, katamaran, stand up paddle, yelken ve rüzgar sörfü branşlarına ilişkin teknik becerileri temel düzeyde uygular. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Su sporları kavramları ve çeşitleri | Soru- cevap, anlatım yöntemi, |
2 | Görsel ve yazılı tarama | Katamaran branşı malzemelerin tanıtımı, | Anlatım yöntemi, Soru cevap yöntemi, tartışma yöntemi |
3 | Literatür taraması, Video izleme | Katamaran branşı müsabakalar ve rekraktif amaçlı kullanımı ve uygulama çalışmaları | Anlatım yöntemi, Soru cevap yöntemi, tartışma yöntemi ve Grup çalışması |
4 | Görsel ve yazılı tarama | Kano branşı malzemelerin tanıtım | Anlatım yöntemi, Soru cevap yöntemi, tartışma yöntemi |
5 | Literatür taraması, Video izleme | Kano branşı müsabakalar, rekraktif amaçlı kullanımı ve uygulama çalışmaları | Anlatım yöntemi, Soru cevap yöntemi, tartışma yöntemi ve Grup çalışması |
6 | Görsel ve yazılı tarama | Stand up paddle branşı malzemelerin tanıtımı, | Anlatım yöntemi, Soru cevap yöntemi, tartışma yöntemi |
7 | Literatür taraması, Video izleme | Stand up paddle rekreatif amaçlı kullanımı ve uygulama çalışmaları | Anlatım yöntemi, Soru cevap yöntemi, tartışma yöntemi ve Grup çalışması |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Görsel ve yazılı tarama | Rüzgâr sörfü branşı malzemelerin tanıtımı, | Anlatım yöntemi, Soru cevap yöntemi, tartışma yöntemi |
10 | Literatür taraması, Video izleme | Rüzgâr sörfü branşı müsabakalar, rekraktif amaçlı kullanımı ve uygulama çalışmaları | Anlatım yöntemi, Soru cevap yöntemi, tartışma yöntemi ve Grup çalışması |
11 | Literatür taraması, Video izleme | Raftingin rekraktif amaçlı kullanımı ve uygulama çalışmaları | Anlatım yöntemi, Soru cevap yöntemi, tartışma yöntemi ve Grup çalışması |
12 | Literatür taraması, Video izleme | Kate sörfün rekraktif amaçlı kullanımı ve uygulama çalışmaları | Anlatım yöntemi, Soru cevap yöntemi, tartışma yöntemi ve Grup çalışması |
13 | Görsel ve yazılı tarama | Yelken branşı branşı malzemelerin tanıtımı, | Anlatım yöntemi, Soru cevap yöntemi, tartışma yöntemi |
14 | Literatür taraması, Video izleme | Yelken branşı rekraktif amaçlı kullanımı ve uygulama çalışmaları | Anlatım yöntemi, Soru cevap yöntemi, tartışma yöntemi ve Grup çalışması |
15 | Literatür taraması, Video izleme | Seçmeli uygulama çalışmaları | Anlatım yöntemi, Soru cevap yöntemi, tartışma yöntemi ve Grup çalışması |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Sunshine, S. (2003). Surfing İnjuries. Current Sports Medicine Reports, 2(3), 136-141. |
Türkiye Kano Federasyonu, http://www.turkaf.org.tr/Image/545/Durgunsu-Kano-Nedir-Nasil-Yapilir- |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Egzersiz ve spor bilimleri mesleği ile ilgili kavramları tanımlar.
|
1 | |||||
2 |
Egzersiz ve spor biliminin kuramlarını açıklar.
|
1 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Egzersiz ve spor bilimleri alanına ilişkin edindiği teorik bilgi birikimi ile egzersiz programı hazırlığının uygunluğunu tartışır ve bu bilgileri uygulama ortamlarında kullanır.
|
2 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak egzersiz ve spor bilimleri alanındaki mevcut bilimsel çalışmaları inceler ve güncel uygulamalara yönelik verileri ve sonuçları analiz eder
|
2 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlıklı yaşam, fiziksel uygunluk, performans ve kondisyon özelliklerini geliştirmeye yönelik konularda temel düzeyde yönlendirme yapar.
|
2 | |||||
2 |
Grubun ve ortamın özelliklerine göre farklı egzersiz yöntemlerinden uygun olanını seçer ve bu farklılıkları dikkate alarak egzersiz programı düzenler.
|
3 | |||||
3 |
Motor gelişim, sportif performans ve kondisyon özelliklerini belirlemek amacıyla uygulanan ölçüm faaliyetlerini yürütür, bu faaliyetlerde ihtiyaç duyulan ekipman, teknoloji ve yazılımları kullanır ve değerlendirme sonuçlarını analiz eder.
|
2 | |||||
4 |
Sportif performans ve kondisyon ölçümlerine ilişkin değerlendirme sonuçlarını dikkate alarak egzersiz planı hazırlar.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanla ilgili uygulamalarda olası sorunlara yönelik gerek iş birliğine dayalı gerekse bireysel olarak bağımsız bir şekilde inisiyatif alır ve çözüm geliştirir.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Egzersiz ve spor bilimleri uygulamaları ile ilgili bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeleri takip ederek mesleki gelişimin önemini fark eder.
|
5 | |||||
2 |
Değişime açık olma ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine yönelik davranış gösterir.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
|
4 | |||||
2 |
Alanıyla ilgili uygulamalarda ulusal veya uluslararası kurumlarla iş birliği yapabilecek düzeyde iletişim ve sosyal yetkinlik becerileri gösterir.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanın mevcut tarihsel ve teorik bilgi birikiminden yararlanarak; performans gelişimi, herkes için spor ve özel gruplara yönelik egzersiz uygulamaları ile ilgili sorunları fark eder ve bu sorunları etik değerlere dayalı olarak çözümler.
|
1 | |||||
2 |
Egzersiz ve spor bilimleri alanındaki meslek gruplarının gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli proje, organizasyon ve çalışmalar düzenler.
|
0 | |||||
3 |
Egzersiz sırasında karşılaşılabilecek olası sakatlıklara ilişkin önlem alır ve spor sakatlıkları sonrasında performans yapılanmasına yönelik egzersiz programı hazırlar.
|
1 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 0 | 0 | 0 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 0 | 0 | 0 |
Genel Toplam | 0 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 0 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 0,0 |