Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
EEY320 | BEDENSEL ENGELLİLERDE YÜZME | 6 | 3 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. TANER ATASOY |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. KEREM ARDA |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | öğrencilere; Bedensel engelli bireylerin yüzme öğretiminde kullanılan özel öğretim yöntemlerini uygular ve antrenman programı hazırlayacak bilgi ve beceri birikimini kazandırmaktır. |
İçerik: | Tanışma, ders içeriği hakkında bilgi verme ve Bedensel engelliler yüzme, Bedensel engellilerde kullanılan öğretim yöntemleri, Paralimpik oyunlarda yarış kuralları ve engel sınıflandırılması, SH1 grubundaki engelli bireylere yönelik yüzme öğretim yöntemleri uygulama çalışmaları, SH2 grubundaki engelli bireylere yönelik yüzme teknikleri öğretim yöntemleri, SH3 grubundaki engelli bireylere yönelik yüzme teknikleri öğretim yöntemleri SH1, SH2, SH3 grubundaki engelli bireylere yönelik yüzme teknikleri öğretim yöntemleri uygulama çalışmaları, Bedensel engelli bireylere yönelik antrenman programı hazırlama konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Yüzme branşına ilişkin temel kavramları açıklar. |
Bedensel engellilerde yüzme yarışlarına ait yarış kurallarını açıklar. |
Bedensel engelli bireylerin yüzme öğretiminde kullanılan özel öğretim yöntemlerini açıklar ve uygular. |
Bedensel engellilerin yüzme tekniklerini öğretmeye yönelik antrenman programı hazırlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Tanışma, ders içeriği hakkında bilgi verme ve Bedensel engelliler yüzme | Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gösteri yöntemi |
2 | Literatür tarama | Bedensel engellilerde kullanılan öğretim yöntemleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gösteri yöntemi |
3 | Görsel ve yazılı literatür tarama, video izleme | Paralimpik oyunlarda yarış kuralları, ve engel sınıflandırılması | Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
4 | Görsel ve yazılı literatür tarama, video izleme | SH1 grubundaki engelli bireylerin yüzme antrenmanını gözlemleme | Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
5 | Görsel ve yazılı literatür tarama, video izleme | SH1 grubundaki engelli bireylere yönelik yüzme öğretim yöntemleri uygulama çalışmaları | Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
6 | Görsel ve yazılı literatür tarama, video izleme | SH2 grubundaki engelli bireylerin yüzme antrenmanını gözlemleme | Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması ve eşli çalışmalar |
7 | Görsel ve yazılı literatür tarama, video izleme | SH2 grubundaki engelli bireylere yönelik yüzme teknikleri öğretim yöntemleri uygulama çalışmaları | Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması ve eşli çalışmalar |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Görsel ve yazılı literatür tarama, video izleme | Ara sınavlara hazırlık çalışmaları | Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması ve eşli çalışmalar |
10 | Görsel ve yazılı literatür tarama, video izleme | SH3 grubundaki engelli bireylerin yüzme antrenmanını gözlemleme | Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması ve eşli çalışmalar |
11 | Görsel ve yazılı literatür tarama, video izleme | SH3 grubundaki engelli bireylere yönelik yüzme teknikleri öğretim yöntemleri uygulama çalışmaları | Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması ve eşli çalışmalar |
12 | Görsel ve yazılı literatür tarama, video izleme | SH1, SH2, SH3 grubundaki engelli bireylere yönelik yüzme teknikleri öğretim yöntemleri uygulama çalışmaları | Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması ve eşli çalışmalar |
13 | Görsel ve yazılı literatür tarama, video izleme | SH1, SH2, SH3 grubundaki engelli bireylere yönelik yüzme teknikleri öğretim yöntemleri uygulama çalışmaları | Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması ve eşli çalışmalar |
14 | video izleme | Bedensel engelli bireylere yönelik antrenman programı hazırlama | Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gösteri yöntemi |
15 | video izleme ve yorumlama | Bedensel engelli bireylere yönelik antrenman programı hazırlama | Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi, bireysel ve grup çalışmaları |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Kafa, N. ve Atalay Güzel, N. (2016). Engellilerde Spor Ve Sınıflandırma. Gazi Kitapevi, Ankara. |
Maclischo E.W. (2018) Swimming Fastest, Ekim Yazım Merkezi, İstanbul. |
Cross D., Bernabei T., Paul C., Newell N. (2014) Yüzme, Akılçelen Kitaplar, İstanbul. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Engellilerde egzersiz ve spor bilimleri mesleği ile ilgili kavramları tanımlar
|
1 | |||||
2 |
Engellilere yönelik egzersiz ve spor biliminin kuramlarını açıklar
|
1 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Egzersiz ve spor bilimleri alanına ilişkin edindiği teorik bilgi birikimi ile engelli bireylere yönelik egzersiz programı hazırlığının uygunluğunu tartışır ve bu bilgileri uygulama ortamlarında kullanır
|
3 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak egzersiz ve spor bilimleri alanındaki engelli bireylere ilişkin mevcut bilimsel çalışmaları inceler ve güncel uygulamalara yönelik verileri ve sonuçları analiz eder
|
2 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Engelli bireylere yönelik sağlıklı yaşam, fiziksel uygunluk, performans ve kondisyon özelliklerini geliştirmeye yönelik konularda temel düzeyde yönlendirme yapar.
|
3 | |||||
2 |
Farklı engel türleri ve gruplarına yönelik egzersiz yöntemlerinden uygun olanını seçer ve bu farklılıkları dikkate alarak egzersiz programı düzenler.
|
3 | |||||
3 |
Motor gelişim, sportif performans ve kondisyon özelliklerini belirlemek amacıyla engelli bireylere yönelik uygulanan ölçüm faaliyetlerini yürütür, bu faaliyetlerde ihtiyaç duyulan ekipman, teknoloji ve yazılımları kullanır ve değerlendirme sonuçlarını analiz eder
|
2 | |||||
4 |
Farklı engel gruplarına yönelik egzersiz planı hazırlar
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanla ilgili uygulamalarda olası sorunlara yönelik gerek iş birliğine dayalı gerekse bireysel olarak bağımsız bir şekilde inisiyatif alır ve çözüm geliştirir
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Egzersiz ve spor bilimleri uygulamaları ile ilgili bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeleri takip ederek mesleki gelişimin önemini fark eder
|
5 | |||||
2 |
Değişime açık olma ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine yönelik davranış gösterir.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder
|
5 | |||||
2 |
Alanıyla ilgili uygulamalarda ulusal veya uluslararası kurumlarla iş birliği yapabilecek düzeyde iletişim ve sosyal yetkinlik becerileri gösterir
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanın mevcut tarihsel ve teorik bilgi birikiminden yararlanarak; engelli bireylere yönelik egzersiz uygulamaları ile ilgili sorunları fark eder ve bu sorunları etik değerlere dayalı olarak çözümler
|
1 | |||||
2 |
Mesleğinin gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli proje, organizasyon ve çalışmalar düzenler
|
1 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 0 | 0 | 0 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 0 | 0 | 0 |
Genel Toplam | 0 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 0 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 0,0 |