TR EN

HENTBOL DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ANY420 HENTBOL 8 4 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MEHMET SOYAL
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; öğrencilere, rakip takım oyun sistemlerini analiz etme ve bu sistemlere karşı taktik geliştirmeye yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır.
İçerik: Dersin içeriği; basketbolda oyuncu mevkilerine göre geliştirici alıştırmalar. Basketbolda ikili oyunlar, perdeleme ve devrilme opsiyonları, hücum ve savunması. Basketbolda hareketli hücum sistemleri. Basketbolda kenar ve dip oyunları. Basketbolda set hücum organizasyonları.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Hentbol branşında, oyuncu mevkilerine özgü becerileri geliştirici özel antrenman yöntemlerini açıklar.
Hentbol branşında, oyuncu mevkilerine özgü becerileri geliştirici özel antrenman yöntemlerini uygular.
Hentbolda oyun kurma taktiklerini uygular.
Teknik becerileri ve taktiksel uygulamaları geliştirmeye yönelik antrenman programı içeriğini inceler ve içeriğin uygunluğunu değerlendirir.
Teknik becerileri ve taktiksel uygulamaları geliştirmeye yönelik antrenman programı hazırlar.
Rakip takımların oyun sistemlerini analiz eder ve bu sistemlere karşı taktik geliştirir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Dersin işleyişi hakkında genel açıklamalar, Hentbolda oyuncu mevkilerine yönelik teknik taktik uygulamaları geliştirici antrenman yöntemleri Anlatım Yöntemi, Uygulama Yöntemi, Grup Çalışması Yöntemi, Gösteri Yöntemi ve Eşli Çalışma Yöntemi
2 Video İzleme, kitap bölümü okuma Hentbolda oyuncu mevkilerine yönelik teknik taktik uygulamaları geliştirici antrenman yöntemleri Anlatım Yöntemi, Uygulamalı Grup Çalışması Yöntemi, Tartışma yöntemi
3 Video İzleme, kitap bölümü okuma Hücum sistemlerinde oyun kurma yöntemleri ve uygulama alıştırmaları Anlatım Yöntemi, Uygulamalı Grup Çalışması Yöntemi, Tartışma yöntemi
4 Video İzleme, kitap bölümü okuma Hücum sistemlerinde oyun kurma yöntemleri ve uygulama alıştırmaları Anlatım Yöntemi, Uygulamalı Grup Çalışması Yöntemi, Tartışma yöntemi
5 Video İzleme, kitap bölümü okuma Hentbolda hızlı hücum sistemlerinde oyun kurma yöntemleri ve uygulama alıştırmaları Anlatım Yöntemi, Uygulamalı Grup Çalışması Yöntemi, Tartışma yöntemi
6 Video ve maç izleme, kitap bölümü okuma Hentbolda hızlı hücum sistemlerinde oyun kurma yöntemleri ve uygulama alıştırmaları Anlatım Yöntemi, Uygulamalı Grup Çalışması Yöntemi, Tartışma yöntemi
7 Video ve maç izleme, kitap bölümü okuma Hücum taktiklerine karşı savunma sistemlerini geliştirme yöntemleri Anlatım Yöntemi, Uygulamalı Grup Çalışması Yöntemi, Tartışma yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Video ve maç izleme, kitap bölümü okuma Hücum taktiklerine karşı savunma sistemlerini geliştirme yöntemleri Anlatım Yöntemi, Uygulamalı Grup Çalışması Yöntemi, Tartışma yöntemi
10 Video ve maç izleme, gözlem sonuçlarını tartışma Hentbolda oyuncu mevkilerinin teknik-taktik becerilerini gözlem ve analiz Anlatım Yöntemi, Uygulamalı Grup Çalışması Yöntemi, Tartışma yöntemi
11 Video ve maç izleme, gözlem sonuçlarını tartışma Hentbolda oyuncu mevkilerinin teknik-taktik becerilerini gözlem ve analiz Anlatım Yöntemi, Uygulamalı Grup Çalışması Yöntemi, Tartışma yöntemi
12 Video ve maç izleme, gözlem sonuçlarını tartışma Hentbolda savunma sistemlerine yönelik uygulamaları gözlem ve analiz Anlatım Yöntemi, Uygulamalı Grup Çalışması Yöntemi, Tartışma yöntemi
13 Video ve maç izleme, gözlem sonuçlarını tartışma Hentbolda hücum sistemlerine yönelik uygulamaları gözlem ve analiz Anlatım Yöntemi, Uygulamalı Grup Çalışması Yöntemi, Tartışma yöntemi
14 Video ve maç izleme, gözlem sonuçlarını tartışma Rakip takımların oyun sistemlerini analiz etme yöntemleri ve karşı taktik geliştirme Anlatım Yöntemi, Uygulamalı Grup Çalışması Yöntemi, Tartışma yöntemi
15 Antrenman programlarını inceleme Teknik-taktik geliştirici antrenman programı hazırlama ve uygulama alıştırmaları Anlatım Yöntemi, Uygulamalı Grup Çalışması Yöntemi, Tartışma yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Sevim, Y. (2002). Hentbol Teknik¬Taktik, Nobel yayınevi, Ankara.
Taborsky, F. Ve Czerwinski, J. (2000). Basic Handball Method, Taktics, Technique. Europen Handball Federation Publising, Avusturya.
Dorak,F. (1994). Hentbolda Bireysel Hücum ve Savunma. Bilim Ofset, İzmir.
Çoknaz, H. ve Mirzaoğlu, N. (1998). Antrenörler İçin Hentbol El Kitabı. Nobel yayınevi, Ankara.
Bompa,T. O., (2013). Antrenman Kuramı ve Yöntemi, Spor Yayın Evi, İstanbul.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Beden eğitimi ve Spor Bilimleri ile ilgili kavramları tanımlar.
2
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Antrenörlük mesleğine ilişkin; performans ölçümü, antrenman planı hazırlama, yetenek seçimi ve teknik-taktik öğretimi gibi konularda edindiği bilgi birikimi ile antrenman organizasyonu ve işleyişini tartışır.
5
2
Beden eğitimi ve spor bilimlerinin kavramları ile antrenman biliminin kuramlarını ilişkilendirir.
4
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yaş, cinsiyet ve özel gereksinimli bireyler gibi farklı özelliklerdeki gruplara yönelik sportif faaliyetlere ilişkin ihtiyaçları belirler.
5
2
Antrenman bilimi alanındaki güncel uygulamalara yönelik verileri ve sonuçları bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak analiz eder.
3
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Motor gelişim, sportif performans ve kondisyon özelliklerini belirlemek amacıyla uygulanan ölçüm faaliyetlerini yürütür, bu faaliyetlerde ihtiyaç duyulan ekipman, teknoloji ve yazılımları kullanır ve değerlendirme sonuçlarını analiz eder.
4
2
Spor bilimleri ve antrenörlük mesleği uygulamalarına ilişkin sorunları, sahip olduğu literatür bilgisine dayanarak, eleştirel ve sorgulayıcı bir bakış açısıyla çözümler.
3
3
Grubun ve ortamın özelliklerine göre farklı antrenman yöntemlerinden uygun olanını seçer ve bu farklılıkları dikkate alarak antrenman programı hazırlar.
5
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İşbirliğine dayalı grup çalışmalarında proje, etkinlik, sosyal ve sportif faaliyetleri yönetir ve süreç içinde karşılaşılabilecek olası sorunları çözümler.
4
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Antrenörlük uygulamaları ile ilgili bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeleri takip ederek mesleki gelişimin önemini fark eder.
5
2
Değişime açık olma ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine yönelik davranış gösterir.
2
3
Antrenörlük mesleğinin gerekliliği olan öğretme becerilerini farklı öğretim yöntemlerine göre geliştirir.
5
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
3
2
Ulusal ve uluslararası düzeyde gerçekleştirilen sportif etkinlik, organizasyon ve çalışmalarda; antrenörlük uygulamalarına ilişkin bilgi ve yetkinliklerini, sahip olduğu sosyal yaşam ve iletişim becerileri ile daha etkin kullanır.
4
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Spor bilimleri alanında ve toplumsal yaşamda kabul edilmiş etik değerleri ve kanuni düzenlemeleri açıklar, ihtiyaç durumunda mevzuatta yer alan ilgili maddeleri uygular.
1
2
Alanın mevcut tarihsel ve teorik bilgi birikiminden yararlanarak; yetenek seçimi, performans gelişimi, herkes için spor ve özel gruplara yönelik fiziksel aktivite uygulamaları ile ilgili sorunları fark eder ve bu sorunları etik değerlere dayalı olarak çözümler.
3
3
Antrenörlük mesleğinin gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli özgün proje, organizasyon ve çalışmalar düzenler.
2
4
Uzmanlık alanı olarak belirlediği ilgili performans sporunda ve seçili spor branşlarında teknik ve taktik yönlendirme yapar ve branşa özgü antrenman programı hazırlar.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 3 39
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 7 4 28
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 5 25
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 41 0 150
Genel Toplam 150
Toplam İş Yükü / 25.5 5,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0