Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
- | SEÇMELİ III | 8 | 2 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MUSTAFA CAN KOÇ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; öğrencilere; ulusal ve uluslararası sporcu sözleşmelerinin içeriklerine bağlı kalarak, sporcu sözleşmesi hazırlığı ile ilgili örnek uygulamalar yapabilecek bilgiyi kazandırmaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği; sporcu temsilciliği kavramı, Türk sporundaki sporcu temsilciliğinin görev, yetki ve sınırlılıkları, yasal mevzuatlar ve temsilcilik, ulusal ve uluslararası sporcu sözleşmelerinin içeriklerinin incelenmesi konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
1.Sporcu temsilciliği ile ilgili kavramları tanımlar. 2.Sporcu temsilcisinin sporcu ve kulüp açısından görevlerini açıklar. 3.Sporcu temsilciliğinin görev ve yetkilerini hukuksal boyutuyla tartışır. 4.Örnek bir sporcu temsilciliği sözleşmesi hazırlar. 5.Ulusal ve uluslararası sporcu sözleşmelerinin içeriklerine bağlı kalarak, sporcu sözleşmesi hazırlığı ile ilgili örnek uygulamalar yapar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Sporcu temsilciliği kavramı | Anlatım, Soru-Cevap Yöntemi |
2 | Sözleşme örneği inceleme | Sözleşmeleri Yürütme İlkeleri | Anlatım, Soru-Cevap Yöntemi |
3 | Literatür tarama | Sözleşmeleri Yürütme Uygulamaları | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
4 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Türk sporundaki sporcu temsilciliğinin görev, yetki ve sınırlılıkları | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
5 | Literatür tarama | Spor kulüpleri ve sporcu temsilciliği | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
6 | Konu ile ilgili makale okuma | Spor federasyonları ve sporcu temsilciliği | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
7 | Konuyla ilgili kitap okuma | Spor organizasyonları ve sporcu temsilciliği | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Yasal mevzuatları inceleme | Yasal Mevzuatlar ve sporcu temsilciliği ilişkisi | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
10 | Literatür tarama ve örnek sporcu sözleşmelerini inceleme | Uluslararası ve ulusal sporcu sözleşmelerinin incelenmesi | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
11 | Literatür tarama | Sporcu temsilciliği olabilme şartları ve yükümlülükleri | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
12 | Konu ile ilgili makale özeti çıkarma | Sporcuların ve kulüplerin hak ve yükümlülükleri | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
13 | ppt dosyası, sunum hazırlığı | Ödev Sunumları –I (Öğrencilerin farklı spor branşlarına göre hazırladıkları örnek sözleşmeler) | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışması |
14 | ppt dosyası, sunum hazırlığı | Ödev Sunumları –II (Öğrencilerin farklı spor branşlarına göre hazırladıkları örnek sözleşmeler) | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışması |
15 | Konukla ilgili bilgi edinme | Seminer (Bir sporcu temsilcisi sınıfta konuk edilecek) | Anlatım, Soru-Cevap-Tartışma ve gözlem yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
1.Şahin H.M. ve ark. (2011). Futbolda Menajerlik Yönetimi. Hakan Basım Dağıtım, İstanbul. 2.Duru, N. J., Shropshire, K. ve Davis, T. (2015). The Business of Sports Agents. University of Pennsylvania Press, Pensilvanya. 3.Stein, M. (2008). How to be a Sports Agent. Summersdale Publishers LTD-ROW, UK. 4.Ruxin, R. (2011). An athlete’s guide to agents. Jones & Bartlett Publishers. Sudbury. 5.Wang, Y., Zhang, J. ve Vassileva, J. (2014). A Super‐Agent‐Based Framework For Reputation Management And Community Formation İn Decentralized Systems. Computational Intelligence, Sydney. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Rekreasyon alanına ait kavramları tanımlar.
|
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Rekreasyon liderliği mesleğine ilişkin; program geliştirme, planlama, yürütme ve değerlendirme konularına ilişkin edindiği bilgi birikimi ile serbest zaman faaliyetlerinin organizasyonu ve işleyişini tartışır.
|
||||||
2 |
Rekreasyon alanına ilişkin kavramlar ile fiziksel ve zihinsel gelişime ait kuramları ilişkilendirir.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sosyo demografik ve sosyo kültürel özellikleri dikkate alarak, bireyin ve grupların ihtiyaçlarına yönelik serbest zaman faaliyetlerini belirler.
|
||||||
2 |
Rekreasyon alanındaki güncel faaliyetlerin planlama, uygulama ve sonuçlarına ait verileri bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak analiz eder.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bireyin ve grupların yaşam kalitesini arttırmak amacıyla uygulanan serbest zaman faaliyetlerinde ihtiyaç duyulan uygulama alanını, ekipmanları, teknolojik yazılımları, yazılı materyalleri ve insan kaynaklarını verimli bir şekilde kullanır.
|
||||||
2 |
Serbest zaman faaliyetlerine yönelik organizasyonların her aşamasını planlar, yürütür ve uygulamaya ait sonuçlarını değerlendirir.
|
||||||
3 |
Rekreasyon alanı, spor bilimleri ve rekreasyon liderliği mesleğine ilişkin sorunları, sahip olduğu literatür bilgisine dayanarak, eleştirel ve sorgulayıcı bir bakış açısıyla çözümler.
|
||||||
4 |
Bireyin ve grubun sosyo-demografik özelliklerini dikkate alarak ulaşılmak istenen hedeflere yönelik uygun serbest zaman aktivitesini seçer (chose) ve serbest zaman aktivitesinin program içeriğini hazırlar.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İşbirliğine dayalı grup çalışmalarında; bilimsel araştırma, proje, etkinlik, sportif ve sosyal serbest zaman faaliyetlerini yönetir (administer) ve süreç içinde karşılaşılabilecek olası sorunları çözümler.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Rekreasyon liderliği uygulamaları ile ilgili bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeleri takip ederek mesleki gelişimin önemini fark eder.
|
||||||
2 |
Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyerek; bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeler ışığında mevcut bilgi ve becerilerini eleştirel bakış açısıyla sorgular.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
|
||||||
2 |
Ulusal ve uluslararası düzeyde gerçekleştirilen sportif etkinlik, organizasyon ve çalışmalarda; rekreasyon liderliği uygulamalarına ilişkin bilgi ve yetkinliklerini, sahip olduğu sosyal yaşam ve iletişim becerileri ile daha etkin kullanır.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Rekreasyon liderliği mesleği ile toplumsal yaşamda kabul edilmiş etik değerleri açıklar.
|
||||||
2 |
Rekreasyon alanına ait tarihsel gelişim süreci ve teorik bilgi birikiminden yararlanarak; grubun ihtiyaçlarına yönelik serbest zaman aktiviteleri ile ilgili sorunları fark eder ve çözüm teorileri üretmek üzere toplumun sosyal gelişimini analiz eder.
|
||||||
3 |
Rekreasyon liderliği mesleğinin gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli özgün proje, organizasyon ve faaliyetleri düzenler.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 3 | 39 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 9 | 4 | 36 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 4 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 43 | 0 | 125 |
Genel Toplam | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |