TR EN

ATICILIK III DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
BSY414 ATICILIK III 8 3 2 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MUSTAFA CAN KOÇ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı, öğrencilere; Atıcılık müsabakaları ve turnuvalarının yarışma kurallarına uygun olarak, atışların puan hesaplamasını yapabilecek, bu spora özgü tekniklerin öğretim yöntemlerini silah türlerine göre sınıflandırabilecek ve ileri seviyedeki duruş ve tutuş stillerini kullanarak Havalı tüfek- Havalı tabanca atışlarını uygulayabilecek bilgi ve beceriyi kazandırmaktır.
İçerik: Dersin içeriği, atıcılık yarışma kuralları, atıcılık ekipmanlarını kavramak ve öğrenmek, atıcılıkta ön ısınma ve esneme, ileri seviyedeki duruş ve tutuş stilleri alıştırmaları, havalı tüfek atışı ileri teknikleri, havalı tabanca atışı ileri teknikleri, atıcılıkta puanlama, havalı tüfek-silah özel öğretim yöntemleri, havalı tüfek-silah özel öğretim yöntemleri, atıcılıkta ileri antrenman teknikleri, profesyonel bir sporcunun derse katılımı; teorik söyleşi ve uygulamada gözlem çalışması, havalı tüfek- havalı tabanca atış alıştırmaları; uzak mesafe atışları, havalı tüfek- havalı tabanca atış alıştırmaları ve yakın mesafe atışları konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Atıcılık sporuna özgü ileri antrenman tekniklerini açıklar.
Atıcılıkta İmgeleme alıştırmaları yapar.
Havalı tüfek ve havalı tabanca atışlarını uygularken müsabaka kurallarına uygun bir şekilde puan hesaplaması yapar.
İleri seviyedeki duruş ve tutuş stillerini kullanarak Havalı tüfek- Havalı tabanca atışlarını uygular.
Farklı silah türlerine göre farklılık gösteren atış tekniklerini öğretir ve uygun olan öğretim yöntemini, tekniğin özelliklerine göre belirler.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Atıcılık yarışma kuralları Anlatım ve gösteri yöntemi
2 Görsel ve Yazılı Literatür tarama Atıcılık Ekipmanlarını Kavramak ve Öğrenmek Anlatım ve gösteri yöntemi
3 Video izleme Atıcılıkta Ön Isınma ve Esneme Anlatım ve gösteri yöntemi
4 Görsel ve Yazılı Literatür tarama İleri seviyedeki duruş ve tutuş stilleri alıştırmaları Gösteri yöntemi ve uygulama çalışmaları
5 Video izleme Teorik: Havalı Tüfek atışı ileri teknikleri Uygulama: tekniklerin uygulanması Gösteri yöntemi ve uygulama çalışmaları
6 Video izleme Teorik: Havalı Tabanca atışı ileri teknikleri Uygulama: tekniklerin uygulanması Gösteri yöntemi ve uygulama çalışmaları
7 Türkiye atıcılık ve avcılık federasyonu resmi sitesi inceleme Atıcılıkta puanlama hesaplamaları Grup çalışması yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Video izleme Vize sınavı hazırlık çalışmaları Grup çalışması ve tekrar yöntemi
10 Görsel ve yazılı literatür tarama ve video izleme Teorik: Havalı tüfek-silah özel öğretim yöntemleri Uygulama: grup çalışamaları Anlatım, Gösteri yöntemi ve uygulama çalışmaları
11 Görsel ve yazılı literatür tarama ve video izleme Teorik: Havalı tüfek-silah özel öğretim yöntemleri Uygulama: grup çalışamaları Anlatım yöntemi ve Grup çalışması
12 Görsel ve yazılı literatür tarama ve video izleme Teorik: Atıcılıkta ileri antrenman teknikleri Uygulama: uygulama alıştırmaları Anlatım, Grup çalışması yöntemi ve bireysel çalışma
13 Konuk ile ilgili bilgi toplama Profesyonel bir sporcunın derse katılımı; teorik söyleşi ve uygulamada gözlem çalışması Anlatım yöntemi, Gözlem yöntemi
14 Video izleme ve yorumlama Havalı tüfek- havalı tabanca atış alıştırmaları; uzak mesafe atışları tekrar yöntemi ve bireysel çalışma
15 Video izleme ve yorumlama Havalı tüfek- havalı tabanca atış alıştırmaları; yakın mesafe atışları tekrar yöntemi ve bireysel çalışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Acar M. Ş. (2013). Osmanlı'da Sportif Atıcılık Nişan Taşları, Yapı Endüstri Merkezi Yayınları, İstanbul.
Sağlam H. ve Genç H. (2007). Atıcılık ve Atış Sporu, Birlik Sahaf Kitabevi, Ankara.
Cassel J. (2017). Shooter's Bible, 109th Edition: The World's Bestselling Firearms Reference, Skyhorse Publishing, New York City, US
Tüntaş, H. B. , Nazari, T., Yıldırım, G., ve Şanlı, H. (2014). Turkish Shooting and Hunting Federation (Taf) 90th Annıversary Capital Polygon Complex Architectural Project Competition. METU JFA,2, 245.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Rekreasyon alanına ait kavramları tanımlar.
1
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Rekreasyon liderliği mesleğine ilişkin; program geliştirme, planlama, yürütme ve değerlendirme konularına ilişkin edindiği bilgi birikimi ile serbest zaman faaliyetlerinin organizasyonu ve işleyişini tartışır.
2
2
Rekreasyon alanına ilişkin kavramlar ile fiziksel ve zihinsel gelişime ait kuramları ilişkilendirir.
2
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sosyo demografik ve sosyo kültürel özellikleri dikkate alarak, bireyin ve grupların ihtiyaçlarına yönelik serbest zaman faaliyetlerini belirler.
3
2
Rekreasyon alanındaki güncel faaliyetlerin planlama, uygulama ve sonuçlarına ait verileri bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak analiz eder.
2
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bireyin ve grupların yaşam kalitesini arttırmak amacıyla uygulanan serbest zaman faaliyetlerinde ihtiyaç duyulan uygulama alanını, ekipmanları, teknolojik yazılımları, yazılı materyalleri ve insan kaynaklarını verimli bir şekilde kullanır.
4
2
Serbest zaman faaliyetlerine yönelik organizasyonların her aşamasını planlar, yürütür ve uygulamaya ait sonuçlarını değerlendirir.
3
3
Rekreasyon alanı, spor bilimleri ve rekreasyon liderliği mesleğine ilişkin sorunları, sahip olduğu literatür bilgisine dayanarak, eleştirel ve sorgulayıcı bir bakış açısıyla çözümler.
2
4
Bireyin ve grubun sosyo-demografik özelliklerini dikkate alarak ulaşılmak istenen hedeflere yönelik uygun serbest zaman aktivitesini seçer (chose) ve serbest zaman aktivitesinin program içeriğini hazırlar.
2
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İşbirliğine dayalı grup çalışmalarında; bilimsel araştırma, proje, etkinlik, sportif ve sosyal serbest zaman faaliyetlerini yönetir (administer) ve süreç içinde karşılaşılabilecek olası sorunları çözümler.
3
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Rekreasyon liderliği uygulamaları ile ilgili bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeleri takip ederek mesleki gelişimin önemini fark eder.
2
2
Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyerek; bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeler ışığında mevcut bilgi ve becerilerini eleştirel bakış açısıyla sorgular.
3
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
2
2
Ulusal ve uluslararası düzeyde gerçekleştirilen sportif etkinlik, organizasyon ve çalışmalarda; rekreasyon liderliği uygulamalarına ilişkin bilgi ve yetkinliklerini, sahip olduğu sosyal yaşam ve iletişim becerileri ile daha etkin kullanır.
4
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Rekreasyon liderliği mesleği ile toplumsal yaşamda kabul edilmiş etik değerleri açıklar.
1
2
Rekreasyon alanına ait tarihsel gelişim süreci ve teorik bilgi birikiminden yararlanarak; grubun ihtiyaçlarına yönelik serbest zaman aktiviteleri ile ilgili sorunları fark eder ve çözüm teorileri üretmek üzere toplumun sosyal gelişimini analiz eder.
2
3
Rekreasyon liderliği mesleğinin gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli özgün proje, organizasyon ve faaliyetleri düzenler.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 3 39
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 8 2 16
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 6 2 12
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 43 0 125
Genel Toplam 125
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0