Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
BSY414 | ATICILIK III | 8 | 3 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MUSTAFA CAN KOÇ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı, öğrencilere; Atıcılık müsabakaları ve turnuvalarının yarışma kurallarına uygun olarak, atışların puan hesaplamasını yapabilecek, bu spora özgü tekniklerin öğretim yöntemlerini silah türlerine göre sınıflandırabilecek ve ileri seviyedeki duruş ve tutuş stillerini kullanarak Havalı tüfek- Havalı tabanca atışlarını uygulayabilecek bilgi ve beceriyi kazandırmaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği, atıcılık yarışma kuralları, atıcılık ekipmanlarını kavramak ve öğrenmek, atıcılıkta ön ısınma ve esneme, ileri seviyedeki duruş ve tutuş stilleri alıştırmaları, havalı tüfek atışı ileri teknikleri, havalı tabanca atışı ileri teknikleri, atıcılıkta puanlama, havalı tüfek-silah özel öğretim yöntemleri, havalı tüfek-silah özel öğretim yöntemleri, atıcılıkta ileri antrenman teknikleri, profesyonel bir sporcunun derse katılımı; teorik söyleşi ve uygulamada gözlem çalışması, havalı tüfek- havalı tabanca atış alıştırmaları; uzak mesafe atışları, havalı tüfek- havalı tabanca atış alıştırmaları ve yakın mesafe atışları konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Atıcılık sporuna özgü ileri antrenman tekniklerini açıklar. |
Atıcılıkta İmgeleme alıştırmaları yapar. |
Havalı tüfek ve havalı tabanca atışlarını uygularken müsabaka kurallarına uygun bir şekilde puan hesaplaması yapar. |
İleri seviyedeki duruş ve tutuş stillerini kullanarak Havalı tüfek- Havalı tabanca atışlarını uygular. |
Farklı silah türlerine göre farklılık gösteren atış tekniklerini öğretir ve uygun olan öğretim yöntemini, tekniğin özelliklerine göre belirler. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Atıcılık yarışma kuralları | Anlatım ve gösteri yöntemi |
2 | Görsel ve Yazılı Literatür tarama | Atıcılık Ekipmanlarını Kavramak ve Öğrenmek | Anlatım ve gösteri yöntemi |
3 | Video izleme | Atıcılıkta Ön Isınma ve Esneme | Anlatım ve gösteri yöntemi |
4 | Görsel ve Yazılı Literatür tarama | İleri seviyedeki duruş ve tutuş stilleri alıştırmaları | Gösteri yöntemi ve uygulama çalışmaları |
5 | Video izleme | Teorik: Havalı Tüfek atışı ileri teknikleri Uygulama: tekniklerin uygulanması | Gösteri yöntemi ve uygulama çalışmaları |
6 | Video izleme | Teorik: Havalı Tabanca atışı ileri teknikleri Uygulama: tekniklerin uygulanması | Gösteri yöntemi ve uygulama çalışmaları |
7 | Türkiye atıcılık ve avcılık federasyonu resmi sitesi inceleme | Atıcılıkta puanlama hesaplamaları | Grup çalışması yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Video izleme | Vize sınavı hazırlık çalışmaları | Grup çalışması ve tekrar yöntemi |
10 | Görsel ve yazılı literatür tarama ve video izleme | Teorik: Havalı tüfek-silah özel öğretim yöntemleri Uygulama: grup çalışamaları | Anlatım, Gösteri yöntemi ve uygulama çalışmaları |
11 | Görsel ve yazılı literatür tarama ve video izleme | Teorik: Havalı tüfek-silah özel öğretim yöntemleri Uygulama: grup çalışamaları | Anlatım yöntemi ve Grup çalışması |
12 | Görsel ve yazılı literatür tarama ve video izleme | Teorik: Atıcılıkta ileri antrenman teknikleri Uygulama: uygulama alıştırmaları | Anlatım, Grup çalışması yöntemi ve bireysel çalışma |
13 | Konuk ile ilgili bilgi toplama | Profesyonel bir sporcunın derse katılımı; teorik söyleşi ve uygulamada gözlem çalışması | Anlatım yöntemi, Gözlem yöntemi |
14 | Video izleme ve yorumlama | Havalı tüfek- havalı tabanca atış alıştırmaları; uzak mesafe atışları | tekrar yöntemi ve bireysel çalışma |
15 | Video izleme ve yorumlama | Havalı tüfek- havalı tabanca atış alıştırmaları; yakın mesafe atışları | tekrar yöntemi ve bireysel çalışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Acar M. Ş. (2013). Osmanlı'da Sportif Atıcılık Nişan Taşları, Yapı Endüstri Merkezi Yayınları, İstanbul. |
Sağlam H. ve Genç H. (2007). Atıcılık ve Atış Sporu, Birlik Sahaf Kitabevi, Ankara. |
Cassel J. (2017). Shooter's Bible, 109th Edition: The World's Bestselling Firearms Reference, Skyhorse Publishing, New York City, US |
Tüntaş, H. B. , Nazari, T., Yıldırım, G., ve Şanlı, H. (2014). Turkish Shooting and Hunting Federation (Taf) 90th Annıversary Capital Polygon Complex Architectural Project Competition. METU JFA,2, 245. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Rekreasyon alanına ait kavramları tanımlar.
|
1 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Rekreasyon liderliği mesleğine ilişkin; program geliştirme, planlama, yürütme ve değerlendirme konularına ilişkin edindiği bilgi birikimi ile serbest zaman faaliyetlerinin organizasyonu ve işleyişini tartışır.
|
2 | |||||
2 |
Rekreasyon alanına ilişkin kavramlar ile fiziksel ve zihinsel gelişime ait kuramları ilişkilendirir.
|
2 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sosyo demografik ve sosyo kültürel özellikleri dikkate alarak, bireyin ve grupların ihtiyaçlarına yönelik serbest zaman faaliyetlerini belirler.
|
3 | |||||
2 |
Rekreasyon alanındaki güncel faaliyetlerin planlama, uygulama ve sonuçlarına ait verileri bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak analiz eder.
|
2 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bireyin ve grupların yaşam kalitesini arttırmak amacıyla uygulanan serbest zaman faaliyetlerinde ihtiyaç duyulan uygulama alanını, ekipmanları, teknolojik yazılımları, yazılı materyalleri ve insan kaynaklarını verimli bir şekilde kullanır.
|
4 | |||||
2 |
Serbest zaman faaliyetlerine yönelik organizasyonların her aşamasını planlar, yürütür ve uygulamaya ait sonuçlarını değerlendirir.
|
3 | |||||
3 |
Rekreasyon alanı, spor bilimleri ve rekreasyon liderliği mesleğine ilişkin sorunları, sahip olduğu literatür bilgisine dayanarak, eleştirel ve sorgulayıcı bir bakış açısıyla çözümler.
|
2 | |||||
4 |
Bireyin ve grubun sosyo-demografik özelliklerini dikkate alarak ulaşılmak istenen hedeflere yönelik uygun serbest zaman aktivitesini seçer (chose) ve serbest zaman aktivitesinin program içeriğini hazırlar.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İşbirliğine dayalı grup çalışmalarında; bilimsel araştırma, proje, etkinlik, sportif ve sosyal serbest zaman faaliyetlerini yönetir (administer) ve süreç içinde karşılaşılabilecek olası sorunları çözümler.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Rekreasyon liderliği uygulamaları ile ilgili bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeleri takip ederek mesleki gelişimin önemini fark eder.
|
2 | |||||
2 |
Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyerek; bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeler ışığında mevcut bilgi ve becerilerini eleştirel bakış açısıyla sorgular.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
|
2 | |||||
2 |
Ulusal ve uluslararası düzeyde gerçekleştirilen sportif etkinlik, organizasyon ve çalışmalarda; rekreasyon liderliği uygulamalarına ilişkin bilgi ve yetkinliklerini, sahip olduğu sosyal yaşam ve iletişim becerileri ile daha etkin kullanır.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Rekreasyon liderliği mesleği ile toplumsal yaşamda kabul edilmiş etik değerleri açıklar.
|
1 | |||||
2 |
Rekreasyon alanına ait tarihsel gelişim süreci ve teorik bilgi birikiminden yararlanarak; grubun ihtiyaçlarına yönelik serbest zaman aktiviteleri ile ilgili sorunları fark eder ve çözüm teorileri üretmek üzere toplumun sosyal gelişimini analiz eder.
|
2 | |||||
3 |
Rekreasyon liderliği mesleğinin gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli özgün proje, organizasyon ve faaliyetleri düzenler.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 3 | 39 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 8 | 2 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 6 | 2 | 12 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 43 | 0 | 125 |
Genel Toplam | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |