TR EN

KARAR VE OYUN KURAMLARI DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
END354 KARAR VE OYUN KURAMLARI 5 3 3 6

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı, öğrencilere değişik karar seçeneklerini belirlilik, belirsizlik, risk, kısmi bilgi ve yarışmalı karar ortamlarında değişik ölçütlere göre karşılaştırmayı ve en uygun seçeneğin seçilmesi ile ilgili ilke, yöntem ve süreçleri öğretmek ve bu yöntemleri uygulamalarını sağlayacak bilgi ve beceriyi kazandırmaktır.
İçerik: Karar Vermenin Anlamı, Yöntemleri, Süreci ve Çeşitleri; Karar Modelinin Öğeleri, Karar Matrisi, Karar Ağacı ve Karar Ortamları; Belirlilik ve Risk Ortamlarında Karar Verme, Belirsizlik ve Kısmi Bilgi Ortamlarında Karar Verme; Bayesgil Ön, Son ve Sondan Önceki Analizler; Yarar (Fayda) Kuramı, Nicel ve Nitel Çok Ölçütlü Karar Verme, Analitik Hiyerarşi Süreci (AHP), Hedef Programlama, Yarışma Ortamında Karar Verme ve Oyun Kuramının Temelleri, İki Kişilik Sabit ve Sıfır Toplamlı Oyunlar, Karma Stratejili Oyunların Grafik Yöntemiyle Çözümü, (mxn) Kişilik Oyunların Doğrusal Programlama ve Diğer Yöntemlerle Çözümü, Bilgisayarla Çözüm Uygulamaları.