Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
BEY445 | BESİNLE İLGİLİ YASAL DÜZENLEMELER | 7 | 2 | 2 | 2 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi HATİCE MERVE BAYRAM |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. BESTE EKER |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Besin kontrolü ve mevzuatına ilişkin bilgi ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Besin kalitesi ve özellikleri, yasal düzenlemeler ve yaptırımlar, besin güvenirliğini bozan etmenler ve sağlık üzerine etkileri, besin katkı maddeleri ve kimyasal bulaşmalar, ISO22000 ve HACCP sistemlerinin uygulama ilkeleri, Türkiye'de besinlerle ilgili yasal düzenlemeler. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Başlıca gıda ürünlerinin bileşenlerini tanımlar. |
Gıda üretiminde kullanılan alet ve ekipmanları listeler. |
Temel besin işleme yöntemlerini isimlendirir. |
Gıda muhafaza yöntemlerinin temel prensiplerini tartışır. |
Besin işleme yöntemlerinin sağlık üzerine etkilerini yorumlar. |
Gıda muhafaza yöntemlerini örnekler. |
Besinlerin muhafazası ve işlenmesi sırasında meydana gelen değişiklikleri değerlendirir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Web taraması, bireysel araştırma | Besin kontrolü ve gıda mevzuatı giriş | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
2 | Web taraması, bireysel araştırma | Veteriner Hizmetleri, Bitki Sağlığı, Gıda ve Yem Kanunu (5996) | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
3 | Web taraması, bireysel araştırma | Gıda Hijyeni Yönetmeliği | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
4 | Web taraması, bireysel araştırma | Türk Gıda Kodeksi Mikrobiyolojik Kriterler Yönetmeliği | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
5 | Web taraması, bireysel araştırma | Türk Gıda Kodeksi Yumurta Tebliği | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
6 | Web taraması, bireysel araştırma | Gıda Işınlama Yönetmeliği | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
7 | Web taraması, bireysel araştırma | Türk Gıda Kodeksi Gıda Etiketleme ve Tüketicileri Bilgilendirme Yönetmeliği | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Web taraması, bireysel araştırma | Türk Gıda Kodeksi Et, Hazırlanmış Et karışımları ve Et Ürünleri Tebliği | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
10 | Web taraması, bireysel araştırma | Türk Gıda Kodeksi İçme Sütleri Tebliği | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
11 | Web taraması, bireysel araştırma | Türk Gıda Kodeksi Fermente Süt Ürünleri Tebliği | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
12 | Web taraması, bireysel araştırma | Türk Gıda Kodeksi Bulaşanlar Yönetmeliği | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
13 | Web taraması, bireysel araştırma | Türk Gıda Kodeksi Takviye Edici Gıdalar Tebliği | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
14 | Web taraması, bireysel araştırma | Türk Gıda Kodeksi Gıda Katkı Maddeleri Yönetmeliği | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
15 | Web taraması, bireysel araştırma | Türk Gıda Kodeksi Gıda Katkı Maddeleri Yönetmeliği | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
http://www.fao.org/fao-who-codexalimentarius/en/ |
https://kms.kaysis.gov.tr/Home/Kurum/24308110 |
Artık, N., Şanlıer, N., Ceyhun Sezgin, A. (2019). Gıda kontrolü ve mevzuatı. Vize Basın. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Özellikle insan, çevre ve besin arasındaki ilişkiyi inceleyen, Beslenme ve Diyetetik uygulama biliminin temelini oluşturan tüm disiplinler ile ilgili bilgiyi değerlendirir.
|
3 | |||||
2 |
Beslenme ve Diyetetik alanındaki güncel bilgi ve uygulamaları tanımlar.
|
4 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Beslenme ve Diyetetik alanında bilgi edinme ve bilgi verme sürecinde güncel teknolojik kaynakları kullanır.
|
3 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Beslenmeyle ilintili genel sağlık sorunlarını belirler.
|
0 | |||||
2 |
Beslenme ve Diyetetik uygulamalarını, bu alandaki bilgi birikimini kullanarak açıklar.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Beslenme ve Diyetetik alanındaki bilgilerin kullanımında yasal ve etik ilkeleri uygular.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Beslenme ve Diyetetik alanındaki bilgi ve becerileri uygular.
|
3 | |||||
2 |
Diyetisyenlik mesleğini etkileyen plan, politika, yasa, yönetmelik ve mevzuatları takip eder.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Beslenme ve Diyetetik alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir bakış açısı ile değerlendirir.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yeterli düzeyde yabancı dil bilgisi ile Beslenme ve Diyetetik alanında yeni gelişmeleri takip eder.
|
2 | |||||
2 |
Bireyler arası yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Üretim-tüketim zincirinde birey ve toplumun besin kalitesine etki eden etmenleri değerlendirir.
|
5 | |||||
2 |
Danışanların sağlık, sosyal ve çevre durumları ile ilgili sorunlarına cevap verir.
|
0 | |||||
3 |
Danışanların beslenme durumlarını değerlendirir.
|
0 | |||||
4 |
Danışanların klinik bulgularını beslenme açısından yorumlar.
|
0 | |||||
5 |
Danışana özgü beslenme tedavileri planlar.
|
0 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 32 | 0 | 56 |
Genel Toplam | 56 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 2,2 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 2,0 |