TR EN

BEBEKLİK DÖNEMİNDE GELİŞİM VE EĞİTİM DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
CGY142 BEBEKLİK DÖNEMİNDE GELİŞİM VE EĞİTİM 2 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi NURTEN ELKİN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. BEDRİYE ÇELİK
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Prenatal doğum öncesi dönemden başlayarak yenidoğan dönemine kadarki dönemin önemi, tüm bebeklik dönemindeki büyüme ve gelişmenin takibi ve değerlendirilmesine ilişkin bilgilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Prenatal doğum öncesi dönem, gebelik dönemi ve postnatal (doğum sonrası) dönemden başlayarak yenidoğan dönemi ve tüm bebeklik dönemindeki büyüme ve gelişme dönemlerinin değerlendirilmesi, atipik gelişimsel bozuklukların değerlendirilmesi.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Kadın ve erkek üreme sistemi anatomisi ve fizyolojisini ilişkilendirir.
Doğum öncesinde gelişimi açıklar.
Bebeklik döneminde gelişimi açıklar.
Bebeklik dönemindeki gelişimsel bozuklukları açıklar.
Bebeklik döneminde karşılaşılan hastalıkları açıklar.
Gebelik ve doğum fizyolojisini açıklar.
Bebeklik döneminde karşılaşılan hastalıkları sistemlere göre ayırır.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür tarama Gelişim ve kavramlar Tartışma, Anlatım,
2 Literatür tarama, Bireysel araştırma Gelişim kuramları Tartışma, Anlatım,
3 Literatür tarama, Bireysel araştırma Gelişim kuramları Örnek Olay, Tartışma, Anlatım
4 Literatür tarama, Bireysel araştırma Doğum öncesi dönem ve Prenatal dönemde karşılaşılan sorunlar Örnek Olay, Tartışma, Anlatım
5 Literatür tarama,Bireysel araştırma Fiziksel gelişim Örnek Olay, Tartışma, Anlatım
6 Bireysel araştırma Motor gelişim Örnek Olay, Tartışma, Anlatım
7 Bireysel araştırma Bilişsel gelişim Örnek Olay, Tartışma, Anlatım, grup çalışması
8 - ARA SINAV -
9 Bireysel araştırma Dil gelişimi ve iletişim Örnek Olay, Tartışma, Anlatım,grup çalışması
10 Literatür tarama Sosyal gelişim Örnek Olay, Tartışma, Anlatım,grup çalışması
11 Literatür tarama Duygusal gelişim Örnek Olay, Tartışma, Anlatım, grup çalışması
12 Literatür tarama Ahlak gelişimi Örnek Olay, Tartışma, Anlatım, grup çalışması
13 Literatür tarama, Bireysel araştırma Cinsel gelişim ve eğitim Örnek Olay, Tartışma, Anlatım, grup çalışması
14 Literatür tarama, Bireysel araştırma Öz bakım becerilerinin gelişimi Örnek Olay, Tartışma, Anlatım, grup çalışması
15 Literatür tarama,Bireysel araştırma Öz bakım becerilerinin gelişimi Tartışma, Anlatım,
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

BAYSAL METİN, E. N., (Edt).(2017). Doğum Öncesinden Ergenliğe Çocuk Gelişimi.ANKARA: PEGEM AKADEMİ.
TURAN, F., YÜKSELEN, A.İ., (Edt). (2018). Çocuk Gelişimi Bebeklik Döneminde Gelişim.ANKARA: HEDEF.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Çocuk gelişimi bilim dalının mesleki kuramsal bilginin temelini çocuk, aile, gelişim, değerlendirme, tanımlama, destek, müdahale, eğitim ve izlem kavramları oluşturur. Bu kavramlar bütüncül bir yaklaşımla ele alınarak Çocuk Gelişimi mesleğinin bilimsel temelde öğrenilmesini sağlama.
5
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Çocuk Gelişimi alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
5
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Çocuk Gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
5
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Çocuk Gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
0
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
3
2
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
4
3
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
5
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Çocuk Gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme
5
2
Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme
4
3
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme
5
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
5
2
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
2
3
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
4
4
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
2
5
Çocuk Gelişimi alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
3
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
5
2
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 1 14
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 11 2 22
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 4 2 8
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 4 2 8
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 63 0 124
Genel Toplam 124
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0