TR EN

DİJİTAL REKLAM VE SOSYAL MEDYA PAZARLAMASI DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ELT403 DİJİTAL REKLAM VE SOSYAL MEDYA PAZARLAMASI 7 3 3 8

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MUSTAFA ÇANAKÇIOĞLU
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin temel amacı, gelişen teknoloji ile birlikte farklılaşan dijital platformlarda reklam stratejilerini ve sosyal medya uygulamalarının kavranmasının sağlanmasıdır.
İçerik: Dijital reklamcılık teknikleri, sosyal medya uygulamaları, sosyal medyada reklamcılık

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Dijital reklamcılık kavramını ve dijital reklam ortamlarını kavrayabilmek
İnternetin gelişimi ve iletişim alanındaki dönüşümü anlayabilmek
Dijital reklam ve geleneksel geleneksel reklam arasında karşılaştırmaları analiz edebilmek
Sosyal mecralarda reklam uygulamaları geliştirebilmek

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Ders notlarının incelenmesi İnternetin gelişimi, yeni medya özellikleri, yeni medya ve geleneksel medya karşılaştırması Ders anlatımı, sunum, soru-cevap
2 Ders notlarının incelenmesi Reklam kavramı, reklamın tarihçesi, etkiler hiyerarşisi, mecralar ve teknikler Ders anlatımı, sunum, soru-cevap
3 Ders notlarının incelenmesi Pazarlama İletişimi ve Reklam İlişkisi Ders anlatımı, sunum, soru-cevap
4 Ders notlarının incelenmesi Dijital reklamcılık, türleri ve teknikleri Ders anlatımı, sunum, soru-cevap
5 Ders notlarının incelenmesi Reklam etkinliği ölçümlemesi, ROI kavramı Ders anlatımı, sunum, soru-cevap
6 Ders notlarının incelenmesi Arama motorları, Adwords ve sosyal medya reklam ortamları Ders anlatımı, sunum, soru-cevap
7 Ders notlarının incelenmesi SEO (Arama motoru optimizasyonu) uygulamaları Ders anlatımı, sunum, soru-cevap
8 - ARA SINAV -
9 Ders notlarının incelenmesi SEM uygulamaları Ders anlatımı, sunum, soru-cevap
10 Ders notlarının incelenmesi Sosyal medya kavramı ve sosyal medyanın gelişimi Ders anlatımı, sunum, soru-cevap
11 Ders notlarının incelenmesi Sosyal medya mecraları ve araçları Ders anlatımı, sunum, soru-cevap
12 Ders notlarının incelenmesi Sosyal medyanın reklamcılık alanına getirdiği yenilikler ve değişimler Ders anlatımı, sunum, soru-cevap
13 Ders notlarının incelenmesi Dijital reklamcılık vaka analizleri Ders anlatımı, sunum, soru-cevap
14 Ders notlarının incelenmesi Sosyal medya reklamcılığı vaka analizleri Ders anlatımı, sunum, soru-cevap
15 Ders notlarının incelenmesi Dönem sonu tekrarı ve proje değerlendirme Ders anlatımı, sunum, soru-cevap
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Dijital reklamcılık ve gençlik / R. Gülay Öztürk.
İletişim çalışmaları / Ed. Filiz Aydoğan.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Elektronik ticaret ile ilgili temel bilgileri öğrenir.
5
2
Proje ve risk yönetim becerisi; girişimciliğin, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınmanın önemi hakkında farkındalık kazanır.
4
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Dijital pazarlamayı öğrenerek, yeni nesil pazarlama stratejilerini takip eder.
5
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Elektronik ticaret ile bilgi ve iletişim teknolojileri arasındaki ilişkiyi doğru bir biçimde ilişkilendirir.
4
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri toplumsal ve etik sorumluluklarını da göz önünde tutarak uygular.
5
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek, bilim ve teknolojideki gelişmeleri araştırır ve kendisini sürekli yenileyebilmenin önemini kavrar.
5
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Web ve grafik tasarımı ile ilgili beceri kazanır.
3
2
Dijital araçları etkin bir biçimde kullanmayı öğrenerek, yenilikçi işler ortaya koyabilme yeteneğine sahip olur.
3
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Aldığı ortak fakülte dersleri ışığında dünyadaki gelişmeleri entelektüel bir perspektiften değerlendirir.
4
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Güncel e-ticaret ortamını analiz eder.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 6 78
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 7 6 42
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 8 40
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 41 0 204
Genel Toplam 204
Toplam İş Yükü / 25.5 8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 8,0