TR EN

DİJİTAL MARKA STRATEJİLERİ VE YÖNETİMİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ELT317 DİJİTAL MARKA STRATEJİLERİ VE YÖNETİMİ 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MUSTAFA ÇANAKÇIOĞLU
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi PINAR BACAKSIZ
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin temel amacı dijital marka kavramları ve dijital marka yönetimi stratejileri detaylı olarak anlatılarak, iş hayatında uygulanabilir bilgilerin kazandırılmasıdır.
İçerik: Temel marka kavramları, marka konumlandırma, dijital marka kavramı ve dijital platformlarda uygulanan marka stratejileri

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Marka kavramının işletme ve pazarlama yönetimi açısından önemini kavramak
Dijital platformlarda marka yönetimi becerilerini kazanmak

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Derse Hazırlık Dersin Genel olarak tanıtımı, syllabus çözümleme ve pazarlama iletişimi temel kavramlarına genel bakış Yüzyüze ve interaktif bir ders ortamında, slaytlar eşliğinde ilgili konular işlenir.
2 Ders Notlarının okunması ve ilgili kaynak araştırması yapılması Marka Kavramı ve Tarihsel Gelişimi Yüzyüze ve interaktif bir ders ortamında, slaytlar eşliğinde ilgili konular işlenir.
3 Ders Notlarının okunması ve ilgili kaynak araştırması yapılması Marka misyonu, vizyonu ve SWOT analizi Yüzyüze ve interaktif bir ders ortamında, slaytlar eşliğinde ilgili konular işlenir.
4 Ders Notlarının okunması ve ilgili kaynak araştırması yapılması Marka kimliği ve imajı Yüzyüze ve interaktif bir ders ortamında, slaytlar eşliğinde ilgili konular işlenir.
5 Ders Notlarının okunması ve ilgili kaynak araştırması yapılması Marka değeri, marka farkındalığı ve marka sadakati Yüzyüze ve interaktif bir ders ortamında, slaytlar eşliğinde ilgili konular işlenir.
6 Ders Notlarının okunması ve ilgili kaynak araştırması yapılması Marka planlaması ve Hedef kitle analizi Yüzyüze ve interaktif bir ders ortamında, slaytlar eşliğinde ilgili konular işlenir.
7 Ders Notlarının okunması ve ilgili kaynak araştırması yapılması Tüketici satın alma davranışı Yüzyüze ve interaktif bir ders ortamında, slaytlar eşliğinde ilgili konular işlenir.
8 - ARA SINAV -
9 Ders Notlarının okunması ve ilgili kaynak araştırması yapılması Dijital Platformlarda marka kavramı ve önemi Yüzyüze ve interaktif bir ders ortamında, slaytlar eşliğinde ilgili konular işlenir.
10 Ders Notlarının okunması ve ilgili kaynak araştırması yapılması Dijital marka planlaması Yüzyüze ve interaktif bir ders ortamında, slaytlar eşliğinde ilgili konular işlenir.
11 Ders Notlarının okunması ve ilgili kaynak araştırması yapılması Dijital marka konumlandırma Yüzyüze ve interaktif bir ders ortamında, slaytlar eşliğinde ilgili konular işlenir.
12 Ders Notlarının okunması ve ilgili kaynak araştırması yapılması Dijital marka stratejileri Yüzyüze ve interaktif bir ders ortamında, slaytlar eşliğinde ilgili konular işlenir.
13 Ders Notlarının okunması ve ilgili kaynak araştırması yapılması Sosyal medyada marka stratejileri Yüzyüze ve interaktif bir ders ortamında, slaytlar eşliğinde ilgili konular işlenir.
14 Ders Notlarının okunması ve ilgili kaynak araştırması yapılması İçerik oluşturma ve dijital marka imajı Yüzyüze ve interaktif bir ders ortamında, slaytlar eşliğinde ilgili konular işlenir.
15 Ders Notlarının okunması ve ilgili kaynak araştırması yapılması Genel Tekrar ve Vaka Analizi Yüzyüze ve interaktif bir ders ortamında, slaytlar eşliğinde ilgili konular işlenir.
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Dijital yönetim, pazarlama, medya = Digital management, marketing, media yazarGökcek, Hande Ayhan [editör.].

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Elektronik ticaret ile ilgili temel bilgileri öğrenir.
5
2
Proje ve risk yönetim becerisi; girişimciliğin, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınmanın önemi hakkında farkındalık kazanır.
5
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Dijital pazarlamayı öğrenerek, yeni nesil pazarlama stratejilerini takip eder.
5
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Elektronik ticaret ile bilgi ve iletişim teknolojileri arasındaki ilişkiyi doğru bir biçimde ilişkilendirir.
5
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri toplumsal ve etik sorumluluklarını da göz önünde tutarak uygular.
5
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek, bilim ve teknolojideki gelişmeleri araştırır ve kendisini sürekli yenileyebilmenin önemini kavrar.
4
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Web ve grafik tasarımı ile ilgili beceri kazanır.
1
2
Dijital araçları etkin bir biçimde kullanmayı öğrenerek, yenilikçi işler ortaya koyabilme yeteneğine sahip olur.
4
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Aldığı ortak fakülte dersleri ışığında dünyadaki gelişmeleri entelektüel bir perspektiften değerlendirir.
4
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Güncel e-ticaret ortamını analiz eder.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 11 2 22
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 5 2 10
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 7 2 14
Ödev 12 1 12
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 15 15
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 11 11
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 53 0 128
Genel Toplam 128
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0