TR EN

REKLAMDA CİNSİYET TEMSİLİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
RTI310 REKLAMDA CİNSİYET TEMSİLİ 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi NİSA GÜLENER YILDIRIM
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu ders; toplumsal cinsiyetin medyada ve reklamlarda nasıl temsil edildiği ve nasıl müzakere edildiği konusunda farkındalığı öğrenciye kazandırmayı amaçlamaktadır.
İçerik: Cinsiyet kavramı, toplumsal cinsiyet çalışmaları, feminizm ve tarihi, queer kuram, medyada ve reklamda cinsiyetçilik, reklamda cinsiyet temsilinin örnekler üzerinden incelenmesi dersin içeriğini oluşturmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Reklamda cinsiyetin nasıl temsil edildiğine ilişkin örnekleri değerlendirir.
Reklamda etik doğrultusunda kadının kullanımını inceler.
Reklamda içinde bulunulan toplumun ve kültürün bir parçası olarak cinsiyet temsillerini açıklar.
Reklamcılıkta cinsiyet temsili üzere kurulu yaratıcılığa ilişkin örnekleri karşılaştırır.
Reklamlarda cinsiyet temsilinin niteliklerini tartışır.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Derse Giriş, Dersin Amacı ve Kapsamı, Haftalık Konular Hakkında Bilgi Anlatım, Soru-cevap yöntemi, medyada dil kullanımı ve cinsiyet perspektifinde reklam analizleri
2 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Biyolojik, Somatik, Psikolojik, Toplumsal Cinsiyet Anlatım, Soru-cevap yöntemi, medyada dil kullanımı ve cinsiyet perspektifinde reklam analizleri
3 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Toplumsal Cinsiyet Çalışmaları Anlatım, Soru-cevap yöntemi, medyada dil kullanımı ve cinsiyet perspektifinde reklam analizleri
4 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Feminizm Nedir? Feminist Kuramlar Anlatım, Soru-cevap yöntemi, medyada dil kullanımı ve cinsiyet perspektifinde reklam analizleri
5 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Feminist Kuramlar ve Feminizm Tarihi Anlatım, Soru-cevap yöntemi, medyada dil kullanımı ve cinsiyet perspektifinde reklam analizleri
6 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Queer (Kuir) Kuram Anlatım, Soru-cevap yöntemi, medyada dil kullanımı ve cinsiyet perspektifinde reklam analizleri
7 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Kadına Yönelik Cinsiyetçi Söylem ve Örnekler Anlatım, Soru-cevap yöntemi, medyada dil kullanımı ve cinsiyet perspektifinde reklam analizleri
8 - ARA SINAV -
9 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Homofobik Söylem ve Örnekler Anlatım, Soru-cevap yöntemi, medyada dil kullanımı ve cinsiyet perspektifinde reklam analizleri
10 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Toplumsal Cinsiyetçi Reklamlar ve Örnekler Anlatım, Soru-cevap yöntemi, medyada dil kullanımı ve cinsiyet perspektifinde reklam analizleri
11 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Toplumsal Cinsiyetçi Reklamlar ve Örnekler Anlatım, Soru-cevap yöntemi, medyada dil kullanımı ve cinsiyet perspektifinde reklam analizleri
12 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Reklamlarda Kadın Temsilleri ve Örnekler Anlatım, Soru-cevap yöntemi, medyada dil kullanımı ve cinsiyet perspektifinde reklam analizleri
13 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Reklamlarda Erkek Temsilleri ve Örnekler Anlatım, Soru-cevap yöntemi, medyada dil kullanımı ve cinsiyet perspektifinde reklam analizleri
14 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Reklamlarda Cinsellik Anlatım, Soru-cevap yöntemi, medyada dil kullanımı ve cinsiyet perspektifinde reklam analizleri
15 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Genel Değerlendirme ve Özet Anlatım, Soru-cevap yöntemi, medyada dil kullanımı ve cinsiyet perspektifinde reklam analizleri
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Kuruoğlu, Huriye, Aydın, Bermal (2014). Toplumsal Cinsiyet ve Medya. Ankara: Detay Yayıncılık.
Batı, Uğur (2016). Reklamın Dili: Dilbilim-Strateji-Mesaj-Retorik-Göstergebilim. İstanbul: Alfa.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İktisadi, idari ve beşeri bilimlerle ilgili temel kavramları açıklar.
2
Radyo Televizyon ve Sinema alanı ile ilgili edindiği bilgilerle temel iletişim kuramlarını kapsamlı bir şekilde özetler.
3
İletişim alanı ile ilgili güncel bilgileri iletişim kuramları ile ilişki kurup açıklar.
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İletişim alanındaki bilgi ve olguları temel düzeyde tanıdığı hukuk, felsefe, iktisat, siyaset ve sosyoloji gibi sosyal bilimlerin diğer alanları ile ilişkilendirir.
2
Radyo, televizyon ve sinema endüstrilerinin yapısını ve işleyişini açıklar ve bu bilgileri mesleki hayatında kullanır.
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanında yayımlanmış veri kaynaklarını etkin biçimde kullanarak literatür taraması yapar ve sonuçlarını çalışmalarında kullanır.
2
Uluslararası medya yapılanmalarını karşılaştırma yaparak analiz eder ve kendi toplumuna uygun olan medya yapılanmasını seçer.
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ulusal ve uluslararası düzeyde toplumsal olayları, medya pratikleri çerçevesinden analiz ve değerlendirme yapar.
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Medya yönetimi ve organizasyonu konusunda edindiği bilgileri, meslek hayatında uygular.
2
Mesleki uygulamalar ve üretimde herhangi bir problemde bireysel veya ekip olarak çözüm önerileri sunar.
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İletişim alanındaki gelişmeleri, alanla ilgili çalışmaları ve kitle iletişim araçlarını takip eder ve edindiği bilgileri eleştirel yaklaşımla tartışır.
2
Medyanın ekonomik, siyasi ve sosyolojik boyutlarını eleştirel süzgeçten geçirerek yorumlar.
3
Evrensel hukuk normlarını tanıyıp, iletişim alanındaki mevcut yapıları iletişim hukuku ve iletişim etiği bağlamında değerlendirir ve bu kazanımları hayat boyu uygular.
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili yabancı dilde kaynak taraması yapar. Dünya sineması, televizyon sektörü ve yeni medya mecralarını takip eder ve ilgili platformlarda tartışır.
2
Yurtiçi ve yurtdışında gerçekleşen film festivali, medya organizasyonları ve iletişim sempozyumları gibi platformlarda iletişim becerilerini kullanarak sunum yapar.
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili çalışmalarda bilimsel, sosyal ve etik değerleri savunur.
2
Sinema tarihi, senaryo, kurgu, ses ve görüntü teknikleri bilgilerini kullanır ve kısa veya uzun metraj film aşamalarını tasarlar.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 3 42
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 7 7
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 6 6
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 46 0 127
Genel Toplam 127
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0