Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
MKT105 |
İMALAT YÖNTEMLERİ |
1 |
4 |
3 |
4 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Öğr.Gör. KÜBRA ERDOĞAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Öğr.Gör. BETÜL GENÇASLAN |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Öğrencilere üretim sektörü ile ilgili bilgi verilmesi, döküm, plastik şekillendirme, talaşlı şekillendirme, kaynak ve toz metalürjisi prosesleri ve bu proseslerde kullanılan ekipmanlar hakkında temel bilgilerin verilmesi; her bir prosesteki hataların tanıtılması ders kapsamında amaçlanmıştır. |
İçerik: |
Ders içeriğinde aşağıdaki konuların anlatılması planlanmıştır:
İmalat teknolojileri ve genel kavramlar; döküm yöntemi, dökümde kullanılan kalıplama teknikleri, kalıp ve maçaların tanıtılması; döküm yöntemlerinin tanıtılması; plastik şekil verme yöntemlerinin tanıtılması, talaşlı imalat ve yöntemlerinin tanıtılması, kaynak, kaynak hataları, toz metalurjisi, toz metalurjik ürünler. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
El aletleri ile temel işlemler yapabilir |
Matkap tezgâhında delik delebilir |
Torna, freze ve taşlama yapabilir |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Önerilen Ders Kaynak Kitapları |
Temel İmalat Yöntemleri ve Genel Kavramlar |
Canlı (Online) Anlatım |
2 |
Önerilen Ders Kaynak Kitapları |
Temel İmalat Yöntemlerinin Karşılaştırılması |
Canlı (Online) Anlatım |
3 |
Önerilen Ders Kaynak Kitapları |
Döküm Yöntemi |
Canlı (Online) Anlatım |
4 |
Önerilen Ders Kaynak Kitapları |
Kalıplar ve Maçalar |
Canlı (Online) Anlatım |
5 |
Önerilen Ders Kaynak Kitapları |
Döküm Hataları |
Canlı (Online) Anlatım |
6 |
Önerilen Ders Kaynak Kitapları |
Plastik Şekil Verme (PŞV) Yöntemi |
Canlı (Online) Anlatım |
7 |
Önerilen Ders Kaynak Kitapları |
Plastik Şekil Verme (PŞV) Yöntem Çeşitleri ve Uygulamaları |
Canlı (Online) Anlatım |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Önerilen Ders Kaynak Kitapları |
Talaşlı Şekil Verme Yöntemleri |
Canlı (Online) Anlatım |
10 |
Önerilen Ders Kaynak Kitapları |
Talaşlı Şekil Verme Yöntem Çeşitleri ve Uygulamaları |
Canlı (Online) Anlatım |
11 |
Önerilen Ders Kaynak Kitapları |
Kaynak Yöntemleri ve Uygulamaları |
Canlı (Online) Anlatım |
12 |
Önerilen Ders Kaynak Kitapları |
Kaynak Yöntemleri ve Uygulamaları Modern Kaynak Yöntemleri |
Canlı (Online) Anlatım |
13 |
Önerilen Ders Kaynak Kitapları |
Modern Kaynak Yöntemleri ve Uygulamaları |
Canlı (Online) Anlatım |
14 |
Önerilen Ders Kaynak Kitapları |
Toz Metalurjisi Yöntemi |
Canlı (Online) Anlatım t |
15 |
Önerilen Ders Kaynak Kitapları |
Toz Metalurjisi Yöntemi ve Uygulamaları |
Canlı (Online) Anlatım |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
1. Muammer Gavas, Mustafa Yaşar, Mustafa Aydın, Yahya Altunpak, Üretim Yöntemleri ve İmalat Teknolojileri Seçkin Yayınevi |
2. Osman Yazıcıoğlu, Oğuz Borat, İmalat Yöntemleri Seçkin Yayıncılık |
3. Çiğdem, M., “İmal Usulleri”, Çağlayan Kitabevi, İkinci Baskı,2006 |
4. Karamış, M.B., “İmalat Yöntemleri”, Erciyes Üniversitesi, 2010 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Matematik ve fen bilgisini Mekatronik Programı'nın kapsadığı problemlere uyarlar.
|
|
|
|
3 |
|
|
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Mekatronik Programı'nın kapsadığı problemlerin çözümünde bilimsel yöntemleri kullanabilir.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Deney planlayıp düzenek kurar, modern cihazları kullanarak veri toplar ve analiz yapar.
|
|
|
|
|
|
5 |
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Güncel Mekatronik problemlerini tanımlayabilir, bilimselleştirebilir ve çözebilir.
|
|
|
|
|
4 |
|
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Mekatronik Sistemleri'nin tasarımı ve analizinde bilgisayar yazılımı gibi modern araçları kullanır.
|
|
|
|
3 |
|
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Disiplinler arası takım içerisinde çalışmaya yatkındır.
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Bir sistemi bileşenleri ile beraber tasarlarken teknik ve ekonomik beklentileri karşılayan çözümler üretebilir.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Mekatronik Programı'nın kapsadığı teknik problemlerin çözümüne küresel bir bakış açısı ile yaklaşabilir.
|
|
|
|
|
4 |
|
3 |
Alanında kendini güncel tutma farkındalığı içerisinde olur.
|
|
|
|
|
|
5 |
4 |
Mekatronik Programı ile ilgili akademik ve endüstriyel gelişmeleri takip edebilir.
|
|
|
|
|
4 |
|
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Alanında, disiplinler arası ve çok disiplinli ortamlarda çalışır.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Türkçe ve İngilizce yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olur.
|
|
|
|
3 |
|
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Mesleki ve genel etik değerlere sahip olur ve bunlara duyarlı davranır.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Mekatronik alanında sağlık ve güvenlik hususlarına duyarlıdır.
|
|
|
|
3 |
|
|
3 |
Mesleki faaliyetlerde sosyal, çevresel ve ekonomik faktörlere duyarlı davranır.
|
|
|
|
3 |
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
4 |
56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
1 |
14 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
1 |
2 |
2 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
15 |
15 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
12 |
12 |
Kısa Sınav |
1 |
1 |
1 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
34 |
0 |
102 |
|
Genel Toplam |
102 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
4 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
4,0 |
|