Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
BGT207 |
VERİTABANI UYGULAMALARI |
3 |
3 |
2 |
4 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Öğr.Gör. TUĞÇE YÜKSEL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Öğr.Gör. NAZMİYE İNAM |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Günümüzün dünyasında veriler kurumsal varlıkların en önemli ve yaşamsal olanlarından biridir. Veritabanı yönetimi, bilişim teknolojisi stratejisi ve bilişim kaynakları yönetiminin ana konularından biridir. Dersin amacı ise bu nedenlerden yola çıkarak öğrencilerin analiz, tasarım ve uygulama alanlarında en güncel bilgi ve becerilerle donanmasını sağlamak. |
İçerik: |
Derste veri modelleme ve veri tabanlarının mantıksal tasarımı; veri tanımlama, işleme ve denetim dilleri; veritabanlarının fiziksel tasarımı; SQL ile programlama; veri erişim standartları; işlem yönetimi ve istemci-sunucu sistemleri tartışılmaktadır. Veritabanı yönetimi alanında, nesne yönelimli veri tabanları, dağıtılmış veri tabanları ve veri ambarları gibi bazı ileri konulardan da bahsedilmektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Bir ilişkisel veritabanını hazırlayabilir. |
Bir ilişkisel veritabanını uygulamaya geçirebilir. |
SQL dilini kullanarak bir ilişkisel veritabanını sorgulayabilir. |
Çok boyutlu veri tabanları ve veri ambarları tasarlayabilir. |
Nesne-ilişkisel ve nesne yönelimli veritabanları tasarlayabilir. |
SQL dilini kullanarak kullanıcı oluşturabilir. |
SQL dilini kullanarak var olan kullanıcı rollerini düzenleyebilir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
- |
Veritabanı Sistemleri ve Veri Modelleri |
Anlatım |
2 |
Araştırma |
Varlık-İlişki Modeli, Kavramsal Dizayn |
Anlatım |
3 |
Araştırma |
İlişkisel Veritabanı Modeli |
Anlatım |
4 |
Araştırma |
Bütünlük Kısıtları |
Anlatım |
5 |
Araştırma |
SQL Programlama Diline Giriş |
Anlatım |
6 |
Araştırma |
SQL Dilinde Kullanılan Fonksiyonlar |
Anlatım |
7 |
Araştırma |
SQL Dilinde Kullanılan Fonksiyonlar |
Anlatım |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
- |
Veritabanı Problem Çözümleri |
Anlatım |
10 |
Araştırma |
İleri SQL Programlama |
Anlatım |
11 |
Araştırma |
İleri SQL Programlama |
Anlatım |
12 |
Araştırma |
Store Procedure ve Özellikleri |
Anlatım |
13 |
Araştırma |
Triggers |
Anlatım |
14 |
Araştırma |
Hareket-İşlem Yönetimi ve Eşzamanlılık Denetimi (Dinamik T-SQL) |
Anlatım |
15 |
Araştırma |
İndeksleme |
Anlatım |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Projeler ile SQL Server 2016, Süleyman Uzunköprü, Kodlab |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Bilgisayar alanında gerekli terimleri ve bilgileri bilir.
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
Bilgi güvenliği kavramı hakkında bilgi sahibi olur.
|
|
|
2 |
|
|
|
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Bilgisayar alanında gerekli kavramları öğrenme becerisi kazanır.
|
|
|
2 |
|
|
|
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Karmaşık Bilgi Güvenliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
|
|
|
|
3 |
|
|
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Karmaşık bir bilgisayar tabanlı sistemi, süreci, güvenliği gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi
|
|
1 |
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Bilgi Güvenliği problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Bilgi Güvenliği disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi
|
|
1 |
|
|
|
|
3 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
|
|
1 |
|
|
|
|
4 |
Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalık
|
|
|
2 |
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Bilgi Güvenliği uygulamaları için gerekli modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi
|
|
1 |
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, yabancı dil bilgisi
|
|
1 |
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Bilgi Güvenliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; Bilgi Güvenliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık
|
|
1 |
|
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
14 |
3 |
42 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
1 |
5 |
5 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
8 |
8 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
8 |
8 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
33 |
0 |
107 |
|
Genel Toplam |
107 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
4,2 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
4,0 |
|