Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
BEY343E | NUTRITIONAL THERAPY AND PRACTICES IN CHILDHOOD DISEASES I | 5 | 4 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi HATİCE MERVE BAYRAM |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. DİLARA SERARSLAN YILMAZ |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Beslenme ile ilişkili çocuk hastalıkları, enerji ve besin ögesi gereksinimleri, hastalıklara uygun beslenme tedavisi planlanmasına yönelik bilgilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Çocuklarda beslenme ile ilişkili hastalıkları, klinikte vaka izlemi, çocuklarda beslenme durumunun saptanması yöntemleri, prematüre bebeklerde akut gastroenteritlerde, malnutrisyonda, karbonhidrat, protein, yağ malabsorbsiyonlarında, zayıflık, yeme davranışı bozukluklarında, obezitede, metabolik sendromda, diyabette ve böbrek hastalıklarında beslenme ilkeleri, sorunları ve önerileri prematüre bebeklerde, akut gastroenteritlerde, malnutrisyonda, karbonhidrat, protein, yağ malabsorbsiyonlarında, zayıflık, yeme davranışı bozukluklarında, obezitede, metabolik sendromda, diyabette ve böbrek hastalıklarında enerji ve besin ögesi gereksinimleri hesaplama ve gereksinimlere uygun diyet tedavisi planlama hastalıklara özgü formulaların ve ürünlerin özellikleri ve kullanım alanları. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Çocuklarda beslenme ile ilişkili hastalıkları açıklar. |
Çocuklarda beslenme durumunun saptanması yöntemlerini tanımlar. |
Vaka örnekleriyle beslenme durumunu değerlendirir. |
Prematüre bebeklerde ve çocuk hastalıklarında beslenme ilkelerini özetler. |
Prematüre bebeklerde ve çocuk hastalıklarında beslenme sorunlarını yorumlar. |
Prematüre bebeklerde ve çocuk hastalıklarında besin ögesi gereksinimlerini hesaplar. |
Prematüre bebeklerde ve çocuk hastalıklarında besin ögesi gereksinimlerine uygun diyet tedavisi düzenler. |
Hastalıklara özgü formulaların ve ürünlerin özelliklerini kullanım alanlarına göre sınıflandırır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma | Büyümenin İzlenmesi ve Klinikte Olgu İzlemi | Sunum/Anlatım, Örnek Olay/vaka çalışması, Probleme dayalı öğrenme |
2 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma | Çocuklarda Enteral Beslenme | Sunum/Anlatım, Örnek Olay/vaka çalışması, Probleme dayalı öğrenme |
3 | vLiteratür tarama, Web tabanlı araştırma | Çocuklarda Parenteral Beslenme | Sunum/Anlatım, Örnek Olay/vaka çalışması, Probleme dayalı öğrenme |
4 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma | Prematüre Bebeklerde Tıbbi Beslenme Tedavisi | Sunum/Anlatım, Örnek Olay/vaka çalışması, Probleme dayalı öğrenme |
5 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma | Gastroenteritler ve Tıbbi Beslenme Tedavisi | Sunum/Anlatım, Örnek Olay/vaka çalışması, Probleme dayalı öğrenme |
6 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma | Protein-Enerji Malnütrisyonu (PEM) ve Tıbbi Beslenme Tedavisi | Sunum/Anlatım, Örnek Olay/vaka çalışması, Probleme dayalı öğrenme |
7 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma | Enfeksiyon Hastalıkları ve Tıbbi Beslenme Tedavisi | Sunum/Anlatım, Örnek Olay/vaka çalışması, Probleme dayalı öğrenme |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma | Karbonhidrat Emilim Bozuklukları ve Tıbbi Beslenme Tedavisi | Sunum/Anlatım, Örnek Olay/vaka çalışması, Probleme dayalı öğrenme |
10 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma | Protein Emilim Bozuklukları ve Tıbbi Beslenme Tedavisi | Sunum/Anlatım, Örnek Olay/vaka çalışması, Probleme dayalı öğrenme |
11 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma | Yağ Emilim Bozuklukları ve Tıbbi Beslenme Tedavisi | Sunum/Anlatım, Örnek Olay/vaka çalışması, Probleme dayalı öğrenme |
12 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma | Karbonhidrat Metabolizması Bozuklukları ve Tıbbi Beslenme Tedavisi | Sunum/Anlatım, Örnek Olay/vaka çalışması, Probleme dayalı öğrenme |
13 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma | Protein Metabolizması Bozuklukları ve Tıbbi Beslenme Tedavisi | Sunum/Anlatım, Örnek Olay/vaka çalışması, Probleme dayalı öğrenme |
14 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma | Yağ Metabolizması Bozuklukları ve Tıbbi Beslenme Tedavisi | Sunum/Anlatım, Örnek Olay/vaka çalışması, Probleme dayalı öğrenme |
15 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma | Onkolojik Hastalıklar ve Tıbbi Beslenme Tedavisi | Sunum/Anlatım, Örnek Olay/vaka çalışması, Probleme dayalı öğrenme |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
American Academy of Pediatrics website (http://www.aap.org) |
Suskind D., (2014) Lenssen P., Pediyatrik Beslenme El Kitab,Nobel Tıp Kitabevi. |
Bhatia, J., Bhutta, Z. A., Cooper, P., Makrides, M., Uauy, R., & Wang, W. (Eds.). (2015). Pediatric nutrition in practice. Retrieved from https://search.proquest.com |
Kleinman, R. E. (Ed.). (2019). Pediatric nutrition. Retrieved from https://search.proquest.com |
Szajewska, H., & Shamir, R. (Eds.). (2013). Evidence-based research in pediatric nutrition. Retrieved from https://search.proquest.com |
Krause, M. V., & Mahan, L. K. (2021). Krause and Mahan's Food & the Nutrition Care Process. Elsevier. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Beslenme ve Diyetetik alanının gerektirdiği düzeyde tıbbi ve fen bilimleri ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgiye dayalı kavramları tanımlar. Beslenme ve Diyetetik alanının gerektirdiği düzeyde tıbbi ve fen bilimleri ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgiye dayalı kavramları tanımlar
|
5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Beslenme ve Diyetetik alanının gerektirdiği düzeyde tıbbi ve fen bilimleri ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgiye dayalı kavramları tanımlar
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Tıbbi ve fen bilimlerini baz alarak Beslenme ve Diyetetik alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri tanımlar.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Beslenme Ve Diyetetik alanında bilgilerini kullanır.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık faaliyetlerin yürütülmesinde bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktararak alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 2 | 14 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 65 | 0 | 128 |
Genel Toplam | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |