TR EN

COMMUNITY NUTRITIONAL ASSESSMENT DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
BEY347E COMMUNITY NUTRITIONAL ASSESSMENT 5 2 2 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi HATİCE MERVE BAYRAM
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. DİLARA SERARSLAN YILMAZ
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Toplum beslenmesini ve beslenme durumunun saptanması yöntemlerini öğrenme, açıklama ve bu yöntemleri hasta ve sağlıklı bireylerin beslenme durumunun saptanmasında uygulamaya ilişkin bilgilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Toplum beslenmesi, beslenme durumunun saptanması yöntemleri, beslenme durumunu tarama testleri ulusal ve uluslararası besin ve beslenme politikaları.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Beslenme durumunun saptama yöntemlerini sınıflandırır.
Besin alımı saptama yöntemlerini açıklar.
Antropometrik ölçümleri sınıflandırır.
Beslenme durumunun saptanması yöntemleriyle ilgili kavramları açıklar.
Malnütrisyonda biyokimyasal ve klinik bulguları değerlendirir.
Toplum beslenmesinde beslenmeye bağlı hastalıkları özetler.
Malnütrisyonu belirlemede uygun tarama testlerini açıklar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür tarama, Veri tabanı inceleme, Grup araştırması, Bireysel araştırma Toplum Beslenmesi ve Beslenme Epidemiyolojisi Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay
2 Literatür tarama, Veri tabanı inceleme, Grup araştırması, Bireysel araştırma Toplumda Beslenme Durumunun Saptanması Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay
3 Literatür tarama, Veri tabanı inceleme, Grup araştırması, Bireysel araştırma Antropometri (Yetişkin) Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay
4 Literatür tarama, Veri tabanı inceleme, Grup araştırması, Bireysel araştırma Antropometri (Yetişkin): Uygulama Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay
5 Literatür tarama, Veri tabanı inceleme, Grup araştırması, Bireysel araştırma Antropometri (Çocuk) ve WHO ANTHRO Programı Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay
6 Literatür tarama, Veri tabanı inceleme, Grup araştırması, Bireysel araştırma Klinik ve Psikososyal İnceleme Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay
7 Literatür tarama, Veri tabanı inceleme, Grup araştırması, Bireysel araştırma Biyokimyasal Yöntemler Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama, Veri tabanı inceleme, Grup araştırması, Bireysel araştırma Besin Tüketiminin Saptanması Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay
10 Literatür tarama, Veri tabanı inceleme, Grup araştırması, Bireysel araştırma Besin Tüketiminin Saptanması: Uygulama Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay
11 Literatür tarama, Veri tabanı inceleme, Grup araştırması, Bireysel araştırma Sağlık Araştırmaları ve Diyet Kalite İndeksleri Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay
12 Literatür tarama, Veri tabanı inceleme, Grup araştırması, Bireysel araştırma Beslenme Bilgi Sistemi: BeBiS Programı Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay
13 Literatür tarama, Veri tabanı inceleme, Grup araştırması, Bireysel araştırma Beslenme Tarama Testleri Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay
14 Literatür tarama, Veri tabanı inceleme, Grup araştırması, Bireysel araştırma Beslenme Tarama Testleri Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay
15 Literatür tarama, Veri tabanı inceleme, Grup araştırması, Bireysel araştırma Beslenme Tarama Testleri Uygulama Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma, Örnek olay
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Dubois D.J., Ibarluzea I., Winjkoop I. (2016). Today’s Nutrition and Tomorrow’s Public Health: Challenges and Opportunities, Frontiers Media SA, ISBN: 9782889198184.
Boyle, M. A. (2021). Community nutrition in action. Cengage Learning.
Krause, M. V., & Mahan, L. K. (2021). Krause and Mahan's Food & the Nutrition Care Process. Elsevier.
De Onis, M., Garza, C., Onyango, A. W., & Borghi, E. (2007). Comparison of the WHO child growth standards and the CDC 2000 growth charts. The Journal of nutrition, 137(1), 144-148.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Beslenme ve Diyetetik alanının gerektirdiği düzeyde tıbbi ve fen bilimleri ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgiye dayalı kavramları tanımlar. Beslenme ve Diyetetik alanının gerektirdiği düzeyde tıbbi ve fen bilimleri ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgiye dayalı kavramları tanımlar
4
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Beslenme ve Diyetetik alanının gerektirdiği düzeyde tıbbi ve fen bilimleri ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgiye dayalı kavramları tanımlar
4
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Tıbbi ve fen bilimlerini baz alarak Beslenme ve Diyetetik alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri tanımlar.
4
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Beslenme Ve Diyetetik alanında bilgilerini kullanır.
4
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık faaliyetlerin yürütülmesinde bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
5
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
5
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktararak alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir
5
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 14 3 42
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 14 2 28
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 44 0 100
Genel Toplam 100
Toplam İş Yükü / 25.5 3,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0