TR EN

BİTİRME TEZİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
CGY448 BİTİRME TEZİ 8 2 1 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi NURTEN ELKİN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi NURTEN ELKİN
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Tez çalışmalarının araştırma ve bilim etiği ilkle ve kurallarına göre planlanması, uygulanması ve sonuçlandırılmasına ilişkin bilgi ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: İGÜ Tez yazım kılavuzu çerçevesinde biçimsel düzenlemelerin analizi, araştırma probleminin belirlenmesi, uygun araştırma yönteminin seçilmesi, veri toplama araçlarının hazırlanması, teorik kapsamın organize edilmesi, verilerin analizi, bulguların araştırma sorusuna ilişkin tartışılması.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Araştırma problemine ilişkin veri toplama araçlarıyla ulaştığı bulguları değerlendirir.
İlgili literatürü araştırma problemi çerçevesinde değerlendirir.
Tezini ilgili araştırmalarla destekler.
Araştırmaya ulaşılan sonuçların literatüre katkısını açıklar.
Bulgularından yola çıkarak yeni araştırma önerileri oluşturur.
Tezini İGÜ Tez Yazım Kılavuzuyla belirlenen biçimsel ilkelere uygun olarak düzenler.
Tez çalışmalarında bilimsel etiğe uyar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür tarama, web tabanlı araştırma Araştırma konusunun belirlenmesi Anlatım, tartışma, Soru Cevap, Beyin Fırtınası
2 Literatür tarama, web tabanlı araştırma Araştırma konusunun belirlenmesi Anlatım, tartışma, Soru Cevap, Beyin Fırtınası
3 Literatür tarama, web tabanlı araştırma Kütüphanelerde sınıflandırma ve kataloglama sistemleri, kütüphanelerden etkin yararlanma yöntemleri Anlatım yöntemi, gösterip yaptırma, tartışma
4 Literatür tarama, web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma Araştırmanın planlanması Anlatım yöntemi, gösterip yaptırma, tartışma
5 Literatür tarama, web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma Literatür tarama Anlatım yöntemi, gösterip yaptırma, tartışma, Anlatım, tartışma, Soru Cevap, Beyin Fırtınası
6 Literatür tarama, web tabanlı araştırma Araştırma yöntemi ve ölçme araçları Anlatım yöntemi, gösterip yaptırma, tartışma
7 Literatür tarama, web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma Veri türleri, veri kaynakları, özellikleri ve veri toplama yöntemleri Anlatım yöntemi, gösterip yaptırma, tartışma, Anlatım, tartışma, Soru Cevap, Beyin Fırtınası
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama, web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma Veri Toplama / Literatür Tarama / Raporlama Anlatım yöntemi, gösterip yaptırma, tartışma
10 Literatür tarama, web tabanlı araştırma, Grup Çalışması Danışman değerlendirme / düzeltme / geribildirim Anlatım yöntemi, gösterip yaptırma, tartışma
11 Literatür tarama, web tabanlı araştırma Veri Toplama / Literatür Tarama / Raporlama Anlatım yöntemi, gösterip yaptırma, tartışma
12 Literatür tarama, web tabanlı araştırma Ulaşılan verilerin düzenlenmesi ve veri analizi Anlatım yöntemi, gösterip yaptırma, tartışma, Anlatım, tartışma, Soru Cevap, Beyin Fırtınası
13 Literatür tarama, web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma Bulgular Anlatım yöntemi, gösterip yaptırma, tartışma
14 Literatür tarama, web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma Tartışma Anlatım yöntemi, gösterip yaptırma, tartışma, Anlatım, tartışma, Soru Cevap, Beyin Fırtınası
15 Literatür tarama, Bireysel araştırma Sonuç ve Öneriler Anlatım yöntemi, gösterip yaptırma, tartışma, Anlatım, tartışma, Soru Cevap, Beyin Fırtınası
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E., K., Akgün, Ö., E., Karadeniz, Ş., Demirel, F. (2018). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Karasar, N. (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayıncılık.
YÖK ULUSAL TEZ MERKEZİ.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili temel kavramları açıklar, bunları gelişimi açıklayan kuramlarla ilişkilendirir.
4
2
Alanıyla ilgili ve ilişkili alanların temel kavramlarını kullanarak, insan gelişimindeki küresel, bölgesel ve yerel farklılıkları ilgili gelişim kuramları temelinde açıklar.
4
3
Alanıyla ilgili akademik çalışmalarda ve saha uygulamalarında kullanabileceği mesleki sınırlılıklarını, yeterliklerini, yetki ve sorumluluklarını tanımlar ve bunları uygular.
4
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili konularda, ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde yazılı ve sözlü ifade becerisine sahiptir.
5
2
Alanıyla ilgili diğer disiplinlerin temel olgularını, ilke ve süreçlerini, uygulamada kullanılan yöntemleri açıklar, lisans düzeyinde analiz ve değerlendirme yapabilir.
5
3
Alanıyla ilgili çalışmalarda meslek bilgi ve becerilerini kullanarak ve objektif tutum sergileyerek, bireysel ve sosyal sorunlara çeşitli çözümler bulur.
4
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili bir düşünce ya da uygulamayı formüle eder.
5
2
Ekip çalışması gerektiren işlerde fikirleriyle katkıda bulunur, ortaya konan düşünceleri tartışır.
3
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili çalışmalarda ekip çalışmasında aktiftir.
4
2
Alanıyla ilgili bir çalışmayı baştan sona planlayıp, uygular ve bulguları çözümleyerek rapor halinde sunar.
5
3
Alanıyla ilgili ortak bir çalışmada ekip üyesi olarak üzerine düşen görevi yerine getirerek sorumluluğunu tamamlar.
5
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili araştırma ve uygulamalarda bağımsız olarak çalışabilir.
4
2
Alanıyla ilgili araştırma ve uygulamalarda ekip üyesi veya ekip lideri olarak farklı görevler alır ve bunları başarıyla tamamlar.
4
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Kişisel gelişim ve öğrenmenin yaşamboyu devam eden bir süreç olduğunu içselleştirdiğini çalışmalarındaki performansıyla ortaya koyar.
4
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bir birey olarak kişişel, sosyal ve mesleki sorumluluklarının farkındadır.
3
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili temel ve spesifik konu, olgu ve kuramları düzenleyerek, bunları mesleki uygulamalarında kullanır.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 2 28
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 14 3 42
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 0 0 0
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 42 0 98
Genel Toplam 98
Toplam İş Yükü / 25.5 3,8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0