Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
CGY448 | BİTİRME TEZİ | 8 | 2 | 1 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi NURTEN ELKİN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Tez çalışmalarının araştırma ve bilim etiği ilkle ve kurallarına göre planlanması, uygulanması ve sonuçlandırılmasına ilişkin bilgi ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | İGÜ Tez yazım kılavuzu çerçevesinde biçimsel düzenlemelerin analizi, araştırma probleminin belirlenmesi, uygun araştırma yönteminin seçilmesi, veri toplama araçlarının hazırlanması, teorik kapsamın organize edilmesi, verilerin analizi, bulguların araştırma sorusuna ilişkin tartışılması. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Araştırma problemine ilişkin veri toplama araçlarıyla ulaştığı bulguları değerlendirir. |
İlgili literatürü araştırma problemi çerçevesinde değerlendirir. |
Tezini ilgili araştırmalarla destekler. |
Araştırmaya ulaşılan sonuçların literatüre katkısını açıklar. |
Bulgularından yola çıkarak yeni araştırma önerileri oluşturur. |
Tezini İGÜ Tez Yazım Kılavuzuyla belirlenen biçimsel ilkelere uygun olarak düzenler. |
Tez çalışmalarında bilimsel etiğe uyar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür tarama, web tabanlı araştırma | Araştırma konusunun belirlenmesi | Anlatım, tartışma, Soru Cevap, Beyin Fırtınası |
2 | Literatür tarama, web tabanlı araştırma | Araştırma konusunun belirlenmesi | Anlatım, tartışma, Soru Cevap, Beyin Fırtınası |
3 | Literatür tarama, web tabanlı araştırma | Kütüphanelerde sınıflandırma ve kataloglama sistemleri, kütüphanelerden etkin yararlanma yöntemleri | Anlatım yöntemi, gösterip yaptırma, tartışma |
4 | Literatür tarama, web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma | Araştırmanın planlanması | Anlatım yöntemi, gösterip yaptırma, tartışma |
5 | Literatür tarama, web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma | Literatür tarama | Anlatım yöntemi, gösterip yaptırma, tartışma, Anlatım, tartışma, Soru Cevap, Beyin Fırtınası |
6 | Literatür tarama, web tabanlı araştırma | Araştırma yöntemi ve ölçme araçları | Anlatım yöntemi, gösterip yaptırma, tartışma |
7 | Literatür tarama, web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma | Veri türleri, veri kaynakları, özellikleri ve veri toplama yöntemleri | Anlatım yöntemi, gösterip yaptırma, tartışma, Anlatım, tartışma, Soru Cevap, Beyin Fırtınası |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür tarama, web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma | Veri Toplama / Literatür Tarama / Raporlama | Anlatım yöntemi, gösterip yaptırma, tartışma |
10 | Literatür tarama, web tabanlı araştırma, Grup Çalışması | Danışman değerlendirme / düzeltme / geribildirim | Anlatım yöntemi, gösterip yaptırma, tartışma |
11 | Literatür tarama, web tabanlı araştırma | Veri Toplama / Literatür Tarama / Raporlama | Anlatım yöntemi, gösterip yaptırma, tartışma |
12 | Literatür tarama, web tabanlı araştırma | Ulaşılan verilerin düzenlenmesi ve veri analizi | Anlatım yöntemi, gösterip yaptırma, tartışma, Anlatım, tartışma, Soru Cevap, Beyin Fırtınası |
13 | Literatür tarama, web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma | Bulgular | Anlatım yöntemi, gösterip yaptırma, tartışma |
14 | Literatür tarama, web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma | Tartışma | Anlatım yöntemi, gösterip yaptırma, tartışma, Anlatım, tartışma, Soru Cevap, Beyin Fırtınası |
15 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Sonuç ve Öneriler | Anlatım yöntemi, gösterip yaptırma, tartışma, Anlatım, tartışma, Soru Cevap, Beyin Fırtınası |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E., K., Akgün, Ö., E., Karadeniz, Ş., Demirel, F. (2018). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık. |
Karasar, N. (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayıncılık. |
YÖK ULUSAL TEZ MERKEZİ. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanıyla ilgili temel kavramları açıklar, bunları gelişimi açıklayan kuramlarla ilişkilendirir.
|
4 | |||||
2 |
Alanıyla ilgili ve ilişkili alanların temel kavramlarını kullanarak, insan gelişimindeki küresel, bölgesel ve yerel farklılıkları ilgili gelişim kuramları temelinde açıklar.
|
4 | |||||
3 |
Alanıyla ilgili akademik çalışmalarda ve saha uygulamalarında kullanabileceği mesleki sınırlılıklarını, yeterliklerini, yetki ve sorumluluklarını tanımlar ve bunları uygular.
|
4 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanıyla ilgili konularda, ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde yazılı ve sözlü ifade becerisine sahiptir.
|
5 | |||||
2 |
Alanıyla ilgili diğer disiplinlerin temel olgularını, ilke ve süreçlerini, uygulamada kullanılan yöntemleri açıklar, lisans düzeyinde analiz ve değerlendirme yapabilir.
|
5 | |||||
3 |
Alanıyla ilgili çalışmalarda meslek bilgi ve becerilerini kullanarak ve objektif tutum sergileyerek, bireysel ve sosyal sorunlara çeşitli çözümler bulur.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanıyla ilgili bir düşünce ya da uygulamayı formüle eder.
|
5 | |||||
2 |
Ekip çalışması gerektiren işlerde fikirleriyle katkıda bulunur, ortaya konan düşünceleri tartışır.
|
3 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanıyla ilgili çalışmalarda ekip çalışmasında aktiftir.
|
4 | |||||
2 |
Alanıyla ilgili bir çalışmayı baştan sona planlayıp, uygular ve bulguları çözümleyerek rapor halinde sunar.
|
5 | |||||
3 |
Alanıyla ilgili ortak bir çalışmada ekip üyesi olarak üzerine düşen görevi yerine getirerek sorumluluğunu tamamlar.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanıyla ilgili araştırma ve uygulamalarda bağımsız olarak çalışabilir.
|
4 | |||||
2 |
Alanıyla ilgili araştırma ve uygulamalarda ekip üyesi veya ekip lideri olarak farklı görevler alır ve bunları başarıyla tamamlar.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Kişisel gelişim ve öğrenmenin yaşamboyu devam eden bir süreç olduğunu içselleştirdiğini çalışmalarındaki performansıyla ortaya koyar.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bir birey olarak kişişel, sosyal ve mesleki sorumluluklarının farkındadır.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanıyla ilgili temel ve spesifik konu, olgu ve kuramları düzenleyerek, bunları mesleki uygulamalarında kullanır.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 14 | 3 | 42 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 42 | 0 | 98 |
Genel Toplam | 98 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 3,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |