TR EN

TANISAL ODYOLOJİ II DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ODY342 TANISAL ODYOLOJİ II 6 4 3 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ARİF ÖNDER
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. HİLAL NUR SAYGILI
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Çok boyutlu düşünme yeteneği kazandırmak, işitme ve denge ile ilgili hastalıkların belirlenmesi konusunda teorik deneyime ilişkin bilgi ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Odyolojide davranım testleri ve objektif testlerin tanı koymadaki yeri, işitme sağlığının korunması, işitme kaybının önlenmesi, tanılanması, tedavi ve rehabilitasyonu, ayırıcı tanı testleri, iletim, mikst ve sensörinöral işitme kayıplarının tanı yöntemleri, fizyolojik ve santral işitme kayıpları, vestibüler testleri yorumlama ve tanılama.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Ayırıcı tanı testlerini uygular.
Odyolojik tanı ve rehabilitasyonu birleştirerek işitme ile ilgili problemleri çözer.
İşitme sağlığının korunması, işitme kaybının önlenmesi, tanılanması, tedavi ve rehabilitasyonuna yönelik halk sağlığı uygulamalarını sıralar.
Hastalığa uygun test yöntemlerini uygular.
Odyoloji alanının işitme ve vestibüler sistem değerlendirme ve rehabilitasyonunda etik ilkeleri açıklar.
İşitme ve denge sistemi hakkında bireyin ve toplumun eğitim ve bilinçlendirilmesine ilişkin bilgi ve becerilerini ilişkilendirir.
İşitme test yöntemlerini açıklar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür tarama İşitme kaybının sebepleri Anlatım, Sunum
2 Literatür tarama Hastalığa göre immitansmetrik bulguların yorumu Anlatım, Sunum
3 Literatür tarama, Grup araştırması, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Rekruitmentin, tolerans problemi ve refleks ölçümüyle ilişkisi Anlatım, Sunum
4 Literatür tarama, Grup araştırması, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Tone Decay, Refleks decay testleri Örnek Olay, Anlatım, Sunum
5 Literatür tarama, Grup araştırması, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Akustik refleks arkı ve statik impedansın ayırıcı tanıdaki yeri Örnek Olay, Anlatım, Sunum
6 Literatür tarama, Grup araştırması, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Konuşmayı ayırt etme skoru ve ayırıcı tanıda diğer konuşma testlerinin önemi Örnek Olay, Anlatım, Sunum
7 Literatür tarama, Grup araştırması, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Non organik işitme kaybı ve belirleyecek test yöntemleri Örnek Olay, Anlatım, Sunum
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama, Grup araştırması, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Santral işitme kayıplarının tanımı ve nedenleri Örnek Olay, Tartışma, Anlatım, Sunum
10 Literatür tarama, Grup araştırması, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Otoakustik emisyon Ölçüm yöntemi ve odyolojik tanıdaki yeri Örnek Olay, Tartışma, Anlatım, Sunum
11 Literatür tarama, Grup araştırması, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma İşitsel uyarılmış potansiyeller ve odyolojik tanıdaki yeri Örnek Olay, Tartışma, Anlatım, Sunum
12 Literatür tarama, Grup araştırması, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma ABR(BERA) testi ve kullanım alanları Örnek Olay, Tartışma, Anlatım, Sunum
13 Literatür tarama, Grup araştırması, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma İşitsel Nöropati Spektrum Bozukluğu ve bulguları Örnek Olay, Tartışma, Anlatım, Sunum
14 Literatür tarama, Grup araştırması, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Pediatrik işitme kayıpları Örnek Olay, Tartışma, Anlatım, Sunum
15 Literatür tarama, Grup araştırması, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Vaka örnekleri Sunum
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Belgin, E., Şahlı, A.S. (2015). Basic Audiology. Solar Medical Bookstores.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Odyoloji bilimine ait temel bilgileri, genel tıp bilgisi dahilinde uygun olarak yorumlayıp, hastası için gerekli yaklaşımları tespit edip uygulama bilgisine sahiptir.
2
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Odyoloji biliminin alt alanlarının temel olgularını, ilkelerini, süreçlerini ve uygulama alanındaki yöntemlerini açıklar, temel düzeyde analiz ve değerlendirmeler yapar.
2
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Öğrendiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerle odyoloji programını planlama becerisine sahiptir.
3
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Odyoloji mesleğini, etik kurallara bağlı, multidisipliner yaklaşımı özümsemiş, çağdaş tıp kuralları doğrultusunda sağlıklı ve/veya sorunları olan gruplar için gerekli tarama programlarını hazırlama, uygulama, işitme ve denge sorunu bulunan hastaları değerlendirme, sorunlarını tespit etme, uygun re/habilitasyon programlarını hazırlama, gereksinim duyulacak araçları (işitme cihazı, implantlar, FM sistem, vs) belirleme, bunların uygun şekilde ayarlamasını yapma ve kullanılması için gerekli re/habilitasyon programlarını hazırlama ve uygulama becerilerine sahiptir.
4
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Temel tıp alanları ile işbirliği yapar.
4
2
İlgili uzman tarafından yönlendirilmiş işitme ve/veya vestibüler şikayetleri olan hastalara gerekli odyolojik/vestibüler değerlendirmelerini yapar ve yorumlar, ihtiyacı durumunda diğer bölümlerden konsultasyon ister.
4
3
İşitme kaybı olan ve işitme cihazı endikasyonu olan hastalara işitme cihazı tespit etmek, uygulamak ve işitme cihazını hastanın işitme kaybına uygun şekilde ayarlama yapmaktan sorumludur.
3
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Pediatrik Odyoloji, Geriartrik Odyoloji, Endüstriel Odyoloji, Rehabilitatif Odyoloji, Elektrofizyolojik Ölçümler, Vestibuler Bozukluklar, Vestibuler Rehabilitasyon, İşitme Cihazları, İmplantlar gibi alanlarda uzmanlaşabilir.
3
2
Odyoloji ile ilgili hizmetlerin etkinliği, devamlılığı ve kalitesinin ölçülmesinin yanı sıra Odyoloji bilimi ile ilgili olarak eğitim ve uygulama çalışmalarında bulunur.
3
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Adli makamlar ile özel ve devlet kurumları nezdinde alanıyla ilgili bilirkişilik görevlerini yerine getirir.
2
2
Gürültülü ortamlarda gürültü ölçümleri yapar ve gürültü seviyesinin azaltılması için yapılması gereken çevresel modifikasyonların düzenlenmesi için gürültü kontrol programlarının uygulanmasında ekip içinde yer alarak, bireysel koruyucuları tespit ederek uygulamasını yapar.
3
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Rehabilitasyonda uygun gördüğü hastalara Koklear implant, Orta Kulak İmplantı, kemiğe implante edilen işitme cihazları (BAHA) ve Beyinsapı İmplantı gibi uygulamalar konusunda önerilerde bulunarak İmplant Kurulunda yer alır.
2
2
Mesleki standartların ve politikaların geliştirilmesini sağlar. Bilgiye dayalı yeni yöntemlerin ve programların geliştirilmesi için temel ve uygulamalı araştırmaların planlanması ve yürütülmesi; değerlendirme ve rehabilitasyon yaklaşımlarının etkinliğini belirleyerek; diğer meslek grupları ve halk ile çalışma sonuçlarını paylaşır, mesleki ve teknik standartların geliştirilmesine katkıda bulunur.
2
3
İşitme sağlığının korunması ve işitme kaybının önlenmesi için iş, okul, toplum çevrelerinde gerekli işitme taraması programlarına ilişkin uygulamaların geliştirilmesi, yerleştirilmesi ve koordine edilmesine yönelik çalışmalar yapar.
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 1 14
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 1 14
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 3 2 6
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 3 2 6
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 50 0 98
Genel Toplam 98
Toplam İş Yükü / 25.5 3,8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0