Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
BSY412 | TAEKWANDO III | 8 | 3 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. TANER ATASOY |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin Amacı; öğrencilere, Taekwondo branşına özgü antrenman programı hazırlamak için gerekli olan bilgi birikimi kazandırmaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği; antrenman planlamasına ilişkin temel kavramlar, taekwondo branşına ilişkin tekniklerin öğretiminde temel prensipler, taekwondo branşına özgü tekniklerin öğretiminde yaş gruplarına göre yöntem ve uygulamalar, metodik ilkeler, saha ve ekipman bilgisi, kıyafetler, kuşaklar, yer malzemeleri, el ve ayak ekipmanları, teknik hatalar ve düzeltme yöntemleri, taekwondo branşına özgü kuvvet, dayanıklılık, çabukluk ve esneklik antrenmanları, branşa özgü antrenman programı hazırlama yöntemleri konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Antrenman planlaması ile ilgili genel bilgileri açıklar. |
Taekwondo branşına ilişkin temel teknikleri öğretir. |
Branşa özgü tekniklerin öğretiminde, yaş gruplarına göre uygun öğretim yöntemlerini uygular. |
Taekwondo branşına özgü antrenman programlarını inceler ve içeriğin uygunluğunu değerlendirir. |
Taekwonda branşına özgü antrenman programı hazırlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Antrenman planlamasına ilişkin temel kavramlar | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
2 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Taekwondo branşına ilişkin tekniklerin öğretiminde Temel Prensipler | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
3 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Taekwondo branşına özgü tekniklerin öğretiminde yaş gruplarına göre yöntem ve uygulamalar | Anlatım, soru cevap ve gösterip yaptırma yöntemi, eşli çalışmalar |
4 | Görsel ve yazılı kaynak tarama | Metodik ilkeler, Taekwondo branşına özgü rahatsızlıklar ve sakatlıklar | Anlatım, soru cevap ve gösteri yöntemi |
5 | Video izleme, Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Saha ve ekipman bilgisi, kıyafetler, kuşaklar, yer malzemeleri, el ve ayak ekipmanları | Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi ve eşli çalışmalar |
6 | Video izleme, Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Cumuk-Cirigi teknikleri uygulanırken yapılan hatalar ve düzeltme yöntemleri, uygulama çalışmaları | Anlatım, gösteri yaptırma yöntemi ve eşli çalışmalar |
7 | Video izleme, Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Chagi teknikleri uygulanırken yapılan hatalar ve düzeltme yöntemleri, uygulama çalışmaları | Anlatım, gösteri yaptırma yöntemi ve eşli çalışmalar |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Müsabaka videosu izleme | Vize sınavı hazırlık çalışmaları | Grup çalışması ve tekrar yöntemi |
10 | Literatür tarama ve sunum hazırlama | Taekwondo branşına özgü kuvvet antrenmanları ve uygulama çalışmaları | Anlatım, soru cevap ve gösterip yaptırma yöntemi, grup çalışması |
11 | Literatür tarama ve sunum hazırlama | Taekwondo branşına özgü dayanıklılık antrenmanları ve uygulama çalışmaları | Anlatım, soru cevap ve gösterip yaptırma yöntemi, grup çalışması |
12 | Literatür tarama ve sunum hazırlama | Taekwondo branşına özgü çabukluk antrenmanları ve uygulama çalışmaları | Anlatım, soru cevap ve gösterip yaptırma yöntemi, grup çalışması |
13 | Literatür tarama ve sunum hazırlama | Taekwondo branşına özgü esneklik antrenmanları ve uygulama çalışmaları | Anlatım, soru cevap ve gösterip yaptırma yöntemi, grup çalışması |
14 | Örnek antrenman planı inceleme | Branşa özgü antrenman programa hazırlama yöntemleri | Anlatım, soru cevap ve gösterip yaptırma yöntemi, grup çalışması |
15 | Örnek antrenman planı inceleme | Birim, aylık, yıllık antrenman programı hazırlama yöntemleri | Anlatım, soru cevap ve gösterip yaptırma yöntemi, grup çalışması |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Michor, S. (2011). Taekwondo Poomse. AuthorHouse. USA. |
Bompa, T. O. & Buzzichelli, C. (2018). Periodization theory and methodology of training. Human Kinetics. USA |
Savoie, G.R. (2010).Taekwondo: A Technical Manual. Blue Snake Books, USA. |
Cook, D. (2017).Taekwondo: A Path to Excellence. YMAA Publication Center, UK |
Türkiye Teakwondo Federasyonu, http://www.turkiyetaekwondofed.gov.tr/ |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Engellilerde egzersiz ve spor bilimleri mesleği ile ilgili kavramları tanımlar
|
||||||
2 |
Engellilere yönelik egzersiz ve spor biliminin kuramlarını açıklar
|
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Egzersiz ve spor bilimleri alanına ilişkin edindiği teorik bilgi birikimi ile engelli bireylere yönelik egzersiz programı hazırlığının uygunluğunu tartışır ve bu bilgileri uygulama ortamlarında kullanır
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak egzersiz ve spor bilimleri alanındaki engelli bireylere ilişkin mevcut bilimsel çalışmaları inceler ve güncel uygulamalara yönelik verileri ve sonuçları analiz eder
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Engelli bireylere yönelik sağlıklı yaşam, fiziksel uygunluk, performans ve kondisyon özelliklerini geliştirmeye yönelik konularda temel düzeyde yönlendirme yapar.
|
||||||
2 |
Farklı engel türleri ve gruplarına yönelik egzersiz yöntemlerinden uygun olanını seçer ve bu farklılıkları dikkate alarak egzersiz programı düzenler.
|
||||||
3 |
Motor gelişim, sportif performans ve kondisyon özelliklerini belirlemek amacıyla engelli bireylere yönelik uygulanan ölçüm faaliyetlerini yürütür, bu faaliyetlerde ihtiyaç duyulan ekipman, teknoloji ve yazılımları kullanır ve değerlendirme sonuçlarını analiz eder
|
||||||
4 |
Farklı engel gruplarına yönelik egzersiz planı hazırlar
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanla ilgili uygulamalarda olası sorunlara yönelik gerek iş birliğine dayalı gerekse bireysel olarak bağımsız bir şekilde inisiyatif alır ve çözüm geliştirir
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Egzersiz ve spor bilimleri uygulamaları ile ilgili bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeleri takip ederek mesleki gelişimin önemini fark eder
|
||||||
2 |
Değişime açık olma ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine yönelik davranış gösterir.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder
|
||||||
2 |
Alanıyla ilgili uygulamalarda ulusal veya uluslararası kurumlarla iş birliği yapabilecek düzeyde iletişim ve sosyal yetkinlik becerileri gösterir
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanın mevcut tarihsel ve teorik bilgi birikiminden yararlanarak; engelli bireylere yönelik egzersiz uygulamaları ile ilgili sorunları fark eder ve bu sorunları etik değerlere dayalı olarak çözümler
|
||||||
2 |
Mesleğinin gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli proje, organizasyon ve çalışmalar düzenler
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 3 | 39 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 8 | 2 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 6 | 2 | 12 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 43 | 0 | 125 |
Genel Toplam | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |