Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
END114 | GENEL EKONOMİ | 7 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MUSTAFA CAN KOÇ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı, iktisadi kavram ve temel iktisadi mekanizmaların algılanmasıdır. |
İçerik: | İşletmenin faaliyette bulunduğu ekonomik yapıyı ve bu yapının işleyişini kavrayabilme. Ekonominin tanımı, fiyat, fayda, arz ve talep konularının işlenmesi, denge noktalarının tespit edilmesi, arz ve talep eğrilerinin açıklanmasını kapsar. Tüketim ve Üretim Teorilerinin yanı sıra firmaların iktisadi davranışlarını analiz edebilme ve Günlük kullanılan ekonomi terimlerine aşina hale getirilir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Temel iktisadi kavramları ve aralarındaki ilişkileri bilme |
Tüketici ve üretici davranışlarında etkili faktörleri tanımlama |
Faktör piyasalarını ve nasıl çalıştığını tanımlama |
Güncel konuları anlama ve yorumlama |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Osman Z. ORHAN ve Seyfettin ERDOĞAN, İktisada Giriş, (İstanbul: Palme Yayıncılık, 2010), 03-29 | Temel Ekonomik Kavramlar ve İktisat Biliminin Temel İlkeleri | Ders |
2 | Osman Z. ORHAN ve Seyfettin ERDOĞAN, İktisada Giriş, (İstanbul: Palme Yayıncılık, 2010), 30-59 | Temel Ekonomik Sorunların Çözümünde İktisadi Sistemler | Ders |
3 | Osman Z. ORHAN ve Seyfettin ERDOĞAN, İktisada Giriş, (İstanbul: Palme Yayıncılık, 2010), 60-68 | Talep | Ders |
4 | Osman Z. ORHAN ve Seyfettin ERDOĞAN, İktisada Giriş, (İstanbul: Palme Yayıncılık, 2010), 68-73 | Arz | Ders |
5 | Osman Z. ORHAN ve Seyfettin ERDOĞAN, İktisada Giriş, (İstanbul: Palme Yayıncılık, 2010), 73-79 | Piyasa Dengesi ve Piyasa Dengesindeki Değişiklikler | Ders |
6 | Osman Z. ORHAN ve Seyfettin ERDOĞAN, İktisada Giriş, (İstanbul: Palme Yayıncılık, 2010), 79-93 | Arz ve Talep Esneklikleri | Ders |
7 | Osman Z. ORHAN ve Seyfettin ERDOĞAN, İktisada Giriş, (İstanbul: Palme Yayıncılık, 2010), 93-109 | Talep ve Arz Esnekliklerindeki Değişiklikler | Ders |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Osman Z. ORHAN ve Seyfettin ERDOĞAN, İktisada Giriş, (İstanbul: Palme Yayıncılık, 2010), 109-126 | Hükümetlerin Fiyat Kontrolleri ve Arz-Talep Dengesi | Ders |
10 | Osman Z. ORHAN ve Seyfettin ERDOĞAN, İktisada Giriş, (İstanbul: Palme Yayıncılık, 2010), 126-152 | Tüketici Davranışları Teorileri | Ders |
11 | Osman Z. ORHAN ve Seyfettin ERDOĞAN, İktisada Giriş, (İstanbul: Palme Yayıncılık, 2010), 152-168 | Üretim Teorisi | Ders |
12 | Osman Z. ORHAN ve Seyfettin ERDOĞAN, İktisada Giriş, (İstanbul: Palme Yayıncılık, 2010), 168-185 | Üretim Maliyetleri | Ders |
13 | Osman Z. ORHAN ve Seyfettin ERDOĞAN, İktisada Giriş, (İstanbul: Palme Yayıncılık, 2010), 185-227 | Mal Piyasası: Tam Rekabet, Monopol, Monopolcü Rekabet ve Oligopol Piyasaları | Ders |
14 | Osman Z. ORHAN ve Seyfettin ERDOĞAN, İktisada Giriş, (İstanbul: Palme Yayıncılık, 2010), 185-227 | Mal Piyasası: Tam Rekabet, Monopol, Monopolcü Rekabet ve Oligopol Piyasaları | Ders |
15 | Osman Z. ORHAN ve Seyfettin ERDOĞAN, İktisada Giriş, (İstanbul: Palme Yayıncılık, 2010), 227-242 | Faktör Piyasaları ve Gelir Dağılımı | Ders |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Osman Z. ORHAN ve Seyfettin ERDOĞAN, İktisada Giriş,İstanbul: Palme Yayıncılık, 2010. |
Zeynel DİNLER, İktisada Giriş, Bursa: Ekin Yayınları, 2011. |
Erdan ÜNSAL, İktisada Giriş, Ankara: İmaj Yayıncılık, 2010. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Rekreasyon alanına ait kavramları tanımlar.
|
1 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Rekreasyon liderliği mesleğine ilişkin; program geliştirme, planlama, yürütme ve değerlendirme konularına ilişkin edindiği bilgi birikimi ile serbest zaman faaliyetlerinin organizasyonu ve işleyişini tartışır.
|
2 | |||||
2 |
Rekreasyon alanına ilişkin kavramlar ile fiziksel ve zihinsel gelişime ait kuramları ilişkilendirir.
|
1 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sosyo demografik ve sosyo kültürel özellikleri dikkate alarak, bireyin ve grupların ihtiyaçlarına yönelik serbest zaman faaliyetlerini belirler.
|
1 | |||||
2 |
Rekreasyon alanındaki güncel faaliyetlerin planlama, uygulama ve sonuçlarına ait verileri bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak analiz eder.
|
2 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bireyin ve grupların yaşam kalitesini arttırmak amacıyla uygulanan serbest zaman faaliyetlerinde ihtiyaç duyulan uygulama alanını, ekipmanları, teknolojik yazılımları, yazılı materyalleri ve insan kaynaklarını verimli bir şekilde kullanır.
|
1 | |||||
2 |
Serbest zaman faaliyetlerine yönelik organizasyonların her aşamasını planlar, yürütür ve uygulamaya ait sonuçlarını değerlendirir.
|
2 | |||||
3 |
Rekreasyon alanı, spor bilimleri ve rekreasyon liderliği mesleğine ilişkin sorunları, sahip olduğu literatür bilgisine dayanarak, eleştirel ve sorgulayıcı bir bakış açısıyla çözümler.
|
1 | |||||
4 |
Bireyin ve grubun sosyo-demografik özelliklerini dikkate alarak ulaşılmak istenen hedeflere yönelik uygun serbest zaman aktivitesini seçer (chose) ve serbest zaman aktivitesinin program içeriğini hazırlar.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İşbirliğine dayalı grup çalışmalarında; bilimsel araştırma, proje, etkinlik, sportif ve sosyal serbest zaman faaliyetlerini yönetir (administer) ve süreç içinde karşılaşılabilecek olası sorunları çözümler.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Rekreasyon liderliği uygulamaları ile ilgili bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeleri takip ederek mesleki gelişimin önemini fark eder.
|
1 | |||||
2 |
Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyerek; bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeler ışığında mevcut bilgi ve becerilerini eleştirel bakış açısıyla sorgular.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
|
1 | |||||
2 |
Ulusal ve uluslararası düzeyde gerçekleştirilen sportif etkinlik, organizasyon ve çalışmalarda; rekreasyon liderliği uygulamalarına ilişkin bilgi ve yetkinliklerini, sahip olduğu sosyal yaşam ve iletişim becerileri ile daha etkin kullanır.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Rekreasyon liderliği mesleği ile toplumsal yaşamda kabul edilmiş etik değerleri açıklar.
|
0 | |||||
2 |
Rekreasyon alanına ait tarihsel gelişim süreci ve teorik bilgi birikiminden yararlanarak; grubun ihtiyaçlarına yönelik serbest zaman aktiviteleri ile ilgili sorunları fark eder ve çözüm teorileri üretmek üzere toplumun sosyal gelişimini analiz eder.
|
1 | |||||
3 |
Rekreasyon liderliği mesleğinin gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli özgün proje, organizasyon ve faaliyetleri düzenler.
|
2 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 10 | 1 | 10 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 56 | 0 | 130 |
Genel Toplam | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |