Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
MIY431 | TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi HANDE ULUSOY |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacına yönelik olarak tüketici davranışının hangi koşul ve mecralara göre değişim gösterdiğini ve bu sürecin birleşenlerini açıklamak ve bunları kar amaçlı olan ve kar amaçlı olmayan örgütlerdeki, kurumlardaki pazarlama uygulamalarını geliştirebilmek için değerlendirmek, analiz edebilmek amaçlanmaktadır. Öğrencilerin tüketici davranışlarını anlamlandırma, analiz ederek bu süreci organize etme becerisi kazandırmak amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Bu dersin içeriği, tüketici davranışlarının tanımı ve genel yapısı, tüketici davranışlarının alt yapısı, tüketici davranışları açısından pazarlama faaliyetlerinin oluşturulması, pazar bölümlemesi, tüketicilerin satın alma davranışları, aracı kurumların verimliliğinin arttırılması, tüketici perspektif ve bakış açıları, ekonomik yaklaşımda tüketici kavramı, tüketim psikolojisi, tüketici davranışlarını etkileyen sosyo ekonomik sebepler, tüketim zorunluluğu, tüketicilerin korunmasında tüketiciye düşen görevler, modern yaklaşımda modern yaklaşımları konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Tüketici davranışları yönetimi ile ilgili tanım ve kavramları açıklar. |
Tüketici davranışları süreçleri arasındaki ilişkileri yorumlar. |
Tüketici davranışları sürecinin ilkelerini açıklar. |
Tüketici davranışlarını kar amacı güden örgütlere uygular. |
Kar amacı güden işletmelerin sürekli gelişme ve iyileşme anlayışı ile tüketici davranışı kavramlarını değerlendirir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Kitap Okuma ve Vaka Çalışması | Tüketici Davranışına Genel Bir Bakış | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
2 | Kitap Okuma ve Vaka Çalışması | Tüketici Davranısına Giris | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
3 | Kitap Okuma ve Vaka Çalışması | Pazarlamanın Temelleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
4 | Kitap Okuma ve Vaka Çalışması | Algılama | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
5 | Kitap Okuma ve Vaka Çalışması | Öğrenme | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
6 | Kitap Okuma ve Vaka Çalışması | Hafıza | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
7 | Kitap Okuma ve Vaka Çalışması | Motivasyon ve İlgilenim | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kitap okuma ve Vaka Çalışması | Tutum | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
10 | Kitap okuma ve Vaka Çalışması | Benlik ve Kişilik | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
11 | Kitap okuma ve Vaka Çalışması | Değerler, Yaşam Biçimleri ve Kültür | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
12 | Kitap okuma ve Vaka Çalışması | Referans Grupları Aile ve Cinsiyet | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
13 | Kitap okuma ve Vaka Çalışması | Satın Alma Karar Süreci | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
14 | Kitap okuma ve Vaka Çalışması | Pazarlama İletişimi ve İkna Teknikleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
15 | Kitap okuma ve Vaka Çalışması | Genel Tekrar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Koç, E. (2019). Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri. Seçkin Yayıncılık. |
Odabaşı, Y. (2010). Tüketici Davranışı. MediaCat Yayınları. |
Solomon, M. R. (2014).Consumer Behavior: Buying, Having, and Being. 11th Edition. (Pearson). (USA). |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Medyanın temel kavramlarını, çalışma alanlarını, kuramlarını ve yaklaşımlarını yorumlar.
|
0 | |||||
2 |
Alanıyla ilgili güncel bilgileri iletişim kuramlarıyla ilişkilendirerek açıklar.
|
0 | |||||
3 |
İletişim bilimleri ile ilgili temel kavramları tanımlar.
|
0 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanındaki kuramsal bilgileri kullanarak güncel olayları, siyasi, kültürel ve ekonomik gelişmeleri eleştirel bağlamda yorumlar.
|
1 | |||||
2 |
Alanındaki bilgi ve olguları sosyal bilimlerin Hukuk, Sosyoloji, Reklam, Sinema ve Ekonomi gibi alanlarıyla ilişkilendirir.
|
0 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Televizyon haber ve program türlerinin teknik altyapısı ve içeriği için yeni strateji ve yöntemler belirler.
|
0 | |||||
2 |
Alanıyla ilgili kuramsal bilgileri günümüz teknolojisine entegre eder.
|
0 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Kendi alanları ile ilgili yaratıcı içerik üretir.
|
0 | |||||
2 |
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri yorumlar.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Farklı izleyici kitleleri için TV programları üreterek bilgi ve deneyimlerini paylaşır.
|
0 | |||||
2 |
Haberin üretiminden sunum aşamasına kadar bir ekip çalışmasında lider ya da ekip üyesi olarak görev alır ve ekip içinde kendilerine verilen görevleri yerine getirir.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Medyanın üretim süreçlerini ve bu süreçlerde kullanılan teknik altyapı ve yaratıcı yaklaşımlara ilişkin temel bilgiyi kazanır.
|
0 | |||||
2 |
Yaşam boyu öğrenmeyi ilke olarak kabul ederek alanıyla ilgili gelişmeleri, değişimleri ve yenilikleri araştırır.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Programcılık ve habercilik alanlarındaki paydaşlarıyla yeni fikirler, ürünler meydana getirmek için iş birliği yapar.
|
0 | |||||
2 |
Ulusal ve uluslar arası gündemde yer alan olayları izleyerek toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler.
|
0 | |||||
3 |
Gündeme ilişkin yazılı, sözlü ve görsel çalışmaları takip ederek yorumlar.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanıyla ilgili bilgi ve becerilerini, hukuki, toplumsal ve etik sorumluluklarını da göz önünde tutarak uygular.
|
1 | |||||
2 |
Bir medya profesyonelinde bulunan kamera kullanımı, editöryal süreç kontrolü, ekip liderliği ve yaratıcı içerik üretimi gibi özellikler gösterir.
|
0 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 4 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 6 | 30 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 41 | 0 | 128 |
Genel Toplam | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |