TR EN

TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
MIY431 TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi HANDE ULUSOY
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacına yönelik olarak tüketici davranışının hangi koşul ve mecralara göre değişim gösterdiğini ve bu sürecin birleşenlerini açıklamak ve bunları kar amaçlı olan ve kar amaçlı olmayan örgütlerdeki, kurumlardaki pazarlama uygulamalarını geliştirebilmek için değerlendirmek, analiz edebilmek amaçlanmaktadır. Öğrencilerin tüketici davranışlarını anlamlandırma, analiz ederek bu süreci organize etme becerisi kazandırmak amaçlanmaktadır.
İçerik: Bu dersin içeriği, tüketici davranışlarının tanımı ve genel yapısı, tüketici davranışlarının alt yapısı, tüketici davranışları açısından pazarlama faaliyetlerinin oluşturulması, pazar bölümlemesi, tüketicilerin satın alma davranışları, aracı kurumların verimliliğinin arttırılması, tüketici perspektif ve bakış açıları, ekonomik yaklaşımda tüketici kavramı, tüketim psikolojisi, tüketici davranışlarını etkileyen sosyo ekonomik sebepler, tüketim zorunluluğu, tüketicilerin korunmasında tüketiciye düşen görevler, modern yaklaşımda modern yaklaşımları konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Tüketici davranışları yönetimi ile ilgili tanım ve kavramları açıklar.
Tüketici davranışları süreçleri arasındaki ilişkileri yorumlar.
Tüketici davranışları sürecinin ilkelerini açıklar.
Tüketici davranışlarını kar amacı güden örgütlere uygular.
Kar amacı güden işletmelerin sürekli gelişme ve iyileşme anlayışı ile tüketici davranışı kavramlarını değerlendirir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Kitap Okuma ve Vaka Çalışması Tüketici Davranışına Genel Bir Bakış Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
2 Kitap Okuma ve Vaka Çalışması Tüketici Davranısına Giris Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
3 Kitap Okuma ve Vaka Çalışması Pazarlamanın Temelleri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
4 Kitap Okuma ve Vaka Çalışması Algılama Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
5 Kitap Okuma ve Vaka Çalışması Öğrenme Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
6 Kitap Okuma ve Vaka Çalışması Hafıza Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
7 Kitap Okuma ve Vaka Çalışması Motivasyon ve İlgilenim Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Kitap okuma ve Vaka Çalışması Tutum Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
10 Kitap okuma ve Vaka Çalışması Benlik ve Kişilik Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
11 Kitap okuma ve Vaka Çalışması Değerler, Yaşam Biçimleri ve Kültür Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
12 Kitap okuma ve Vaka Çalışması Referans Grupları Aile ve Cinsiyet Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
13 Kitap okuma ve Vaka Çalışması Satın Alma Karar Süreci Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
14 Kitap okuma ve Vaka Çalışması Pazarlama İletişimi ve İkna Teknikleri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
15 Kitap okuma ve Vaka Çalışması Genel Tekrar Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Koç, E. (2019). Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri. Seçkin Yayıncılık.
Odabaşı, Y. (2010). Tüketici Davranışı. MediaCat Yayınları.
Solomon, M. R. (2014).Consumer Behavior: Buying, Having, and Being. 11th Edition. (Pearson). (USA).

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Medyanın temel kavramlarını, çalışma alanlarını, kuramlarını ve yaklaşımlarını yorumlar.
0
2
Alanıyla ilgili güncel bilgileri iletişim kuramlarıyla ilişkilendirerek açıklar.
0
3
İletişim bilimleri ile ilgili temel kavramları tanımlar.
0
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanındaki kuramsal bilgileri kullanarak güncel olayları, siyasi, kültürel ve ekonomik gelişmeleri eleştirel bağlamda yorumlar.
1
2
Alanındaki bilgi ve olguları sosyal bilimlerin Hukuk, Sosyoloji, Reklam, Sinema ve Ekonomi gibi alanlarıyla ilişkilendirir.
0
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Televizyon haber ve program türlerinin teknik altyapısı ve içeriği için yeni strateji ve yöntemler belirler.
0
2
Alanıyla ilgili kuramsal bilgileri günümüz teknolojisine entegre eder.
0
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Kendi alanları ile ilgili yaratıcı içerik üretir.
0
2
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri yorumlar.
1
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Farklı izleyici kitleleri için TV programları üreterek bilgi ve deneyimlerini paylaşır.
0
2
Haberin üretiminden sunum aşamasına kadar bir ekip çalışmasında lider ya da ekip üyesi olarak görev alır ve ekip içinde kendilerine verilen görevleri yerine getirir.
0
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Medyanın üretim süreçlerini ve bu süreçlerde kullanılan teknik altyapı ve yaratıcı yaklaşımlara ilişkin temel bilgiyi kazanır.
0
2
Yaşam boyu öğrenmeyi ilke olarak kabul ederek alanıyla ilgili gelişmeleri, değişimleri ve yenilikleri araştırır.
0
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Programcılık ve habercilik alanlarındaki paydaşlarıyla yeni fikirler, ürünler meydana getirmek için iş birliği yapar.
0
2
Ulusal ve uluslar arası gündemde yer alan olayları izleyerek toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler.
0
3
Gündeme ilişkin yazılı, sözlü ve görsel çalışmaları takip ederek yorumlar.
1
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili bilgi ve becerilerini, hukuki, toplumsal ve etik sorumluluklarını da göz önünde tutarak uygular.
1
2
Bir medya profesyonelinde bulunan kamera kullanımı, editöryal süreç kontrolü, ekip liderliği ve yaratıcı içerik üretimi gibi özellikler gösterir.
0

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 7 4 28
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 6 30
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 41 0 128
Genel Toplam 128
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0