TR EN

INTERNATIONAL MARKETİNG PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
UIT306 INTERNATIONAL MARKETİNG 6 3 3 7

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Doç.Dr. SARP BAĞCAN
Instructor(s) of the Course Unit Doç.Dr. ADNAN DUYGUN
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Bu dersin amacı, uluslararası pazarlama ile ilgili temel konulara ve uluslararası pazarlama karmasına ilişkin öğrencilere bilgi ve beceri kazandırmaktır.
Contents of the Course Unit: Uluslararası pazarlamaya giriş, uluslararası pazarlamada çevre analizi, uluslararası pazarlama araştırması, uluslararası pazarlamada pazar bölümlendirme, hedef pazar seçimi ve konumlandırma, uluslararası pazarlara giriş stratejileri ve uluslararası pazarlama karması.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Uluslararası pazarlamada çevreyi analiz eder.
Uluslararası pazarlama araştırması gerçekleştirir.
Uluslararası pazarlara giriş stratejilerini karşılaştırır.
Uluslararası pazarlamada bölümlendirmeyi, hedef pazar seçimini ve konumlandırmayı açıklar.
Uluslararası pazarlama karmasını tanımlar.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Öğrencide ilk izlenim oluşturma, dersin içeriği ve işleniş yöntemlerine ilişkin tanıtım hazırlığı Uluslararası Pazarlamaya Giriş ANLATIM, SUNUM, ÖRNEKLEM
2 Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama Uluslararası Pazarlamada Çevre Analizi-1 ANLATIM, SUNUM, ÖRNEKLEM
3 Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama Uluslararası Pazarlamada Çevre Analizi-2 ANLATIM, SUNUM, ÖRNEKLEM
4 Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama Uluslararası Pazarlama Araştırması ANLATIM, SUNUM, ÖRNEKLEM
5 Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama Uluslararası Pazarlamada Pazar Bölümlendirme, Hedef Pazar Seçimi ve Konumlandırma ANLATIM, SUNUM, ÖRNEKLEM
6 Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama Uluslararası Pazarlara Giriş Stratejileri-1 ANLATIM, SUNUM, ÖRNEKLEM
7 Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama Uluslararası Pazarlara Giriş Stratejileri-2 ANLATIM, SUNUM, ÖRNEKLEM
8 - ARA SINAV -
9 Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama Uluslararası Pazarlamada Ürün ve Hizmet Kararları ANLATIM, SUNUM, ÖRNEKLEM
10 Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama Uluslararası Pazarlamada Marka Kararları ANLATIM, SUNUM, ÖRNEKLEM
11 Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama Uluslararası Pazarlamada Standardizasyon, Adaptasyon ve Yeni Ürün ANLATIM, SUNUM, ÖRNEKLEM
12 Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama Uluslararası Pazarlamada Fiyatlandırma Kararları ANLATIM, SUNUM, ÖRNEKLEM
13 Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama Uluslararası Pazarlamada Dağıtım Kararları ANLATIM, SUNUM, ÖRNEKLEM
14 Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama Uluslararası Pazarlamada Tutundurma Kararları ANLATIM, SUNUM, ÖRNEKLEM
15 Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama Uluslararası İşletme Örnekleri ANLATIM, SUNUM, ÖRNEKLEM
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Kozlu, C. (2015). Uluslararası Pazarlama İlkeler ve Uygulamalar. (14. Baskı), İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
Taşkın, E. (2012). Uluslararası Pazarlama. (1. Baskı), Türkmen Yayınevi.
Karafakioğlu, M.(2019). Uluslararası Pazarlama Yönetimi. 10. Baskı, Beta Yayınevi.
Joshi, R.M. (2014). International Marketing. Oxford: Oxford UniversityPress.

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Describe basic communication theories with the knowledge gained in public relations and publicity.
1
2
List the main features of communication in items.
2
3
Interpret the basic characteristics of communication and create a creative solution to ensure reconciliation in an existing communication problem.
2

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Use the basic information in the field of Public Relations and Publicity in interdisciplinary studies.
2
2
Evaluate the knowledge related to social and natural sciences and produce projects in professional life.
1
3
Tell the basic concepts of public relations and advertising in detail.
2

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Analyze and evaluate social events at national and international level in the light of current debates.
2
2
Use the leadership, communication and presentation skills in occupational events.
3

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Follow the innovations in the field of communication and important written and oral communication tools related to the field.
2
2
Write press releases for the purpose of introducing the institution he/she works at or owns.
1
3
Create communication programs within the public relations and advertising campaign.
2

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Use published domestic and foreign data sources related to public relations and advertising in the field of communication and communication area in his / her own works such as articles and projects.
2

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Evaluate the planning processes of past communication programs, public relations and advertising practices.
2

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Use communication techniques in the right place, environment and time.
3

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Plan communication programs in the awareness of ethical values in the professional work.
3

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 3 39
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 6 10 60
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 4 9 36
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 39 0 179
Total Workload of the Course Unit 179
Workload (h) / 25.5 7
ECTS Credits allocated for the Course Unit 7,0