TR EN

ULUSLARARASI PAZARLAMA DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
UIT306 ULUSLARARASI PAZARLAMA 6 3 3 7

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SARP BAĞCAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı, uluslararası pazarlama ile ilgili temel konulara ve uluslararası pazarlama karmasına ilişkin öğrencilere bilgi ve beceri kazandırmaktır.
İçerik: Uluslararası pazarlamaya giriş, uluslararası pazarlamada çevre analizi, uluslararası pazarlama araştırması, uluslararası pazarlamada pazar bölümlendirme, hedef pazar seçimi ve konumlandırma, uluslararası pazarlara giriş stratejileri ve uluslararası pazarlama karması.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Uluslararası pazarlamada çevreyi analiz eder.
Uluslararası pazarlama araştırması gerçekleştirir.
Uluslararası pazarlara giriş stratejilerini karşılaştırır.
Uluslararası pazarlamada bölümlendirmeyi, hedef pazar seçimini ve konumlandırmayı açıklar.
Uluslararası pazarlama karmasını tanımlar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Öğrencide ilk izlenim oluşturma, dersin içeriği ve işleniş yöntemlerine ilişkin tanıtım hazırlığı Uluslararası Pazarlamaya Giriş ANLATIM, SUNUM, ÖRNEKLEM
2 Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama Uluslararası Pazarlamada Çevre Analizi-1 ANLATIM, SUNUM, ÖRNEKLEM
3 Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama Uluslararası Pazarlamada Çevre Analizi-2 ANLATIM, SUNUM, ÖRNEKLEM
4 Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama Uluslararası Pazarlama Araştırması ANLATIM, SUNUM, ÖRNEKLEM
5 Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama Uluslararası Pazarlamada Pazar Bölümlendirme, Hedef Pazar Seçimi ve Konumlandırma ANLATIM, SUNUM, ÖRNEKLEM
6 Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama Uluslararası Pazarlara Giriş Stratejileri-1 ANLATIM, SUNUM, ÖRNEKLEM
7 Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama Uluslararası Pazarlara Giriş Stratejileri-2 ANLATIM, SUNUM, ÖRNEKLEM
8 - ARA SINAV -
9 Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama Uluslararası Pazarlamada Ürün ve Hizmet Kararları ANLATIM, SUNUM, ÖRNEKLEM
10 Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama Uluslararası Pazarlamada Marka Kararları ANLATIM, SUNUM, ÖRNEKLEM
11 Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama Uluslararası Pazarlamada Standardizasyon, Adaptasyon ve Yeni Ürün ANLATIM, SUNUM, ÖRNEKLEM
12 Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama Uluslararası Pazarlamada Fiyatlandırma Kararları ANLATIM, SUNUM, ÖRNEKLEM
13 Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama Uluslararası Pazarlamada Dağıtım Kararları ANLATIM, SUNUM, ÖRNEKLEM
14 Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama Uluslararası Pazarlamada Tutundurma Kararları ANLATIM, SUNUM, ÖRNEKLEM
15 Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama Uluslararası İşletme Örnekleri ANLATIM, SUNUM, ÖRNEKLEM
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Kozlu, C. (2015). Uluslararası Pazarlama İlkeler ve Uygulamalar. (14. Baskı), İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
Taşkın, E. (2012). Uluslararası Pazarlama. (1. Baskı), Türkmen Yayınevi.
Karafakioğlu, M.(2019). Uluslararası Pazarlama Yönetimi. 10. Baskı, Beta Yayınevi.
Joshi, R.M. (2014). International Marketing. Oxford: Oxford UniversityPress.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanı ile ilgili edindiği bilgilerle temel iletişim kuramlarını tanımlar
1
2
İletişimin temel özelliklerini maddeler halinde listeler
2
3
İletişimin temel özelliklerini yorumlar ve mevcut bir iletişim probleminde uzlaşmayı sağlamak için yaratıcı çözüm üretir.
2
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki temel bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
2
2
Sosyal ve fen bilimleriyle ilişkili bilgileri değerlendirerek meslek hayatında proje üretir.
1
3
Halkla ilişkiler ve reklam alanlarına ilişkin temel kavramları detaylı bir şekilde anlatır.
2
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ulusal ve uluslararası düzeyde toplumsal olayları güncel tartışmalar ışığında analiz eder ve değerlendirir.
2
2
Birey olarak sahip olduğu liderlik, iletişim becerisi, sunum becerisi vb. güçlü yönlerini meslek hayatındaki etkinliklerinde kullanır.
3
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İletişim alanındaki yenilikleri ve alanla ilgili önemli yazılı, sözlü iletişim araçlarını izler
2
2
Çalıştığı veya sahibi olduğu kurumu tanıtma amacıyla basın bültenleri yazar
1
3
Halkla ilişkiler ve reklam kampanyası dahilinde iletişim programları yaratır
2
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İletişim alanı ve iletişim alanı özelinde halkla ilişkiler ve reklamcılık ile ilgili yayımlanmış yerli ve yabancı veri kaynaklarını makale ve proje gibi kendi çalışmalarında kullanır.
2
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Geçmiş iletişim programlarının, halkla ilişkiler ve reklam uygulamalarının planlama süreçlerini değerlendirir.
2
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İletişim tekniklerini doğru yer, ortam ve zamanda kullanır.
3
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mesleki çalışmalarında etik değerlerin bilincinde olarak iletişim programları planlar.
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 3 39
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 6 10 60
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 4 9 36
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 39 0 179
Genel Toplam 179
Toplam İş Yükü / 25.5 7
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 7,0