TR EN

YAZ STAJI DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
BEY298 YAZ STAJI 4 0 0 1

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi HATİCE MERVE BAYRAM
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Beslenme ve Diyetetik programında kazanılan teorik ve pratik bilgilerin, becerilerin, yeterliliklerin gerçek meslek yaşamı veya gerçeğe çok yakın durumlarda uygulanarak mesleki yetkinliğin arttırılması ve diyetisyenlik mesleğine ilişkin bilgi, beceri ve tutumların kazanılmasını amaçlanmaktadır.
İçerik: Beslenme durumunun, beslenme alışkanlıklarının saptanması, beslenme eğitiminin verilmesi, özel gruplar için beslenme eğitim programları/materyallerinin geliştirilmesi, diyetisyenlik mesleğiyle ilgili bilgi, beceri ve uygulamalar.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Alanında edindiği olgusal bilgileri saha tecrübeleriyle ilişkilendirir.
Mesleki iletişim tekniklerini uygular.
Meslek etiğine uygun davranır.
Toplu beslenme hizmeti veren yerlerde çalışanlara hijyen konusunda hizmet içi eğitim tasarlar.
Çocuklar, gebe ve emzikliler için beslenme eğitimi tasarlar.
Çocuklar, gebe ve emzikliler için beslenme eğitimi uygulaması tasarlar.
Beslenme eğitimi materyalleri oluşturur.
Beslenme eğitiminde mobil/web tabanlı teknoloji kaynaklarını kullanır.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma Alan Çalışması Anlatım, örnek olay yöntemi, tartışma
2 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma Alan Çalışması Anlatım, örnek olay yöntemi, tartışma
3 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma Alan Çalışması Anlatım, örnek olay yöntemi, tartışma
4 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma Alan Çalışması Anlatım, örnek olay yöntemi, tartışma
5 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma Alan Çalışması Anlatım, örnek olay yöntemi, tartışma
6 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma Alan Çalışması Anlatım, örnek olay yöntemi, tartışma
7 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma Alan Çalışması Anlatım, örnek olay yöntemi, tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma Alan Çalışması Anlatım, örnek olay yöntemi, tartışma
10 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma Alan Çalışması Anlatım, örnek olay yöntemi, tartışma
11 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma Alan Çalışması Anlatım, örnek olay yöntemi, tartışma
12 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma Alan Çalışması Anlatım, örnek olay yöntemi, tartışma
13 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma Alan Çalışması Anlatım, örnek olay yöntemi, tartışma
14 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma Alan Çalışması Anlatım, örnek olay yöntemi, tartışma
15 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma Alan Çalışması Anlatım, örnek olay yöntemi, tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ Google Akademik. https://scholar.google.com/ Science Direct. https://www.sciencedirect.com/ Pubmed. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/ ProQuest. https://search.proquest.com/ Amerikan Pediatri Akademisi Web Sitesi http://www.aap.org/
Karaağaoğlu N, Şanlıer N. (2019). Anne Çocuk Beslenmesi. 1. Baskı:Ankara. Hedef Yayıncılık.
Şanlıer N. (2019). Vakalarla Öğreniyorum: Çocuk Hastalıklarında Tıbbi Beslenme Tedavisi-1. 1. Baskı:Ankara. Hedef Yayıncılık.
Şanlıer N. (2019). Vakalarla Öğreniyorum: Çocuk Hastalıklarında Tıbbi Beslenme Tedavisi-2. 1. Baskı:Ankara. Hedef Yayıncılık.
Köksal G., Gökmen H. (2000). Çocuk Hastalıklarında Beslenme Tedavisi. Hatiboğlu Yayınevi.
Suskind D, Lenssen Polly. (2014). Pediyatrik Beslenme El Kitabı. Nobel Tıp Kitabevi.
Köksal G. (2016). Çocuk Hastalıklarında Beslenme Tedavisi. 5.Baskı: Ankara. Hatiboğlu Yayınları.
Gökçay, G, Garipağaoğlu, M. (2002). Çocukluk ve Ergenlik Döneminde Beslenme. İstanbul. Saga yayınları.
Arlı M, Şanlıer N, Küçükkömürler S, Yaman M. (2017). Anne ve Çocuk Beslenmesi. Ankara. Pegem Akademi.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Özellikle insan, çevre ve besin arasındaki ilişkiyi inceleyen, Beslenme ve Diyetetik uygulama biliminin temelini oluşturan tüm disiplinler ile ilgili bilgiyi değerlendirir.
5
2
Beslenme ve Diyetetik alanındaki güncel bilgi ve uygulamaları tanımlar.
5
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Beslenme ve Diyetetik alanında bilgi edinme ve bilgi verme sürecinde güncel teknolojik kaynakları kullanır.
5
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Beslenmeyle ilintili genel sağlık sorunlarını belirler.
5
2
Beslenme ve Diyetetik uygulamalarını, bu alandaki bilgi birikimini kullanarak açıklar.
5
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Beslenme ve Diyetetik alanındaki bilgilerin kullanımında yasal ve etik ilkeleri uygular.
5
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Beslenme ve Diyetetik alanındaki bilgi ve becerileri uygular.
4
2
Diyetisyenlik mesleğini etkileyen plan, politika, yasa, yönetmelik ve mevzuatları takip eder.
1
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Beslenme ve Diyetetik alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir bakış açısı ile değerlendirir.
4
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yeterli düzeyde yabancı dil bilgisi ile Beslenme ve Diyetetik alanında yeni gelişmeleri takip eder.
3
2
Bireyler arası yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar.
3
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Üretim-tüketim zincirinde birey ve toplumun besin kalitesine etki eden etmenleri değerlendirir.
0
2
Danışanların sağlık, sosyal ve çevre durumları ile ilgili sorunlarına cevap verir.
5
3
Danışanların beslenme durumlarını değerlendirir.
5
4
Danışanların klinik bulgularını beslenme açısından yorumlar.
5
5
Danışana özgü beslenme tedavileri planlar.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 1 14
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 14 1 14
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 29 0 29
Genel Toplam 29
Toplam İş Yükü / 25.5 1,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 1,0