TR EN

DİJİTAL PAZARLAMA İLETİŞİMİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ELT212 DİJİTAL PAZARLAMA İLETİŞİMİ 4 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MUSTAFA ÇANAKÇIOĞLU
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi PINAR BACAKSIZ
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı, dijital pazarlama stratejileri içerinde kullanılan arama motoru optimizasyonu, dijital reklam, sosyal medya gibi iletişim stratejilerini anlamak ve bunları mezun olduktan sonra uygulayabilme becerisini geliştirebilmektir.
İçerik: Dijital pazarlama iletişimi kavramı ve stratejileri, arama motoru optimizasyonu, dijital reklam, sosyal medya pazarlaması, inbound-outbound pazarlama, içerik pazarlaması

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Pazarlamada yeni trendlere hakim olarak, elektronik ticarete uyarlayabilmek.
Dijital pazarlamaya yönelik temel bilgileri anlayarak, pratikte uygulayabilmek
Yeni dijital pazarlama stratejileri üretebilmek

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Ders notlarının ilgili haftaya yönelik kısmının okunarak gelinmesi, örnek makalelerin okunması Pazarlama İletişimi Kavramı ve Karması (reklam, kişisel satış) Sınıf içerisinde slaytlar eşiliğinde, interaktif olarak, soru cevap yöntemi ile ders akışı sağlanır.
2 Ders notlarının ilgili haftaya yönelik kısmının okunarak gelinmesi, örnek makalelerin okunması Pazarlama İletişimi Kavramı ve Karması (satış tutundurma, halkla ilişkiler) Sınıf içerisinde slaytlar eşiliğinde, interaktif olarak, soru cevap yöntemi ile ders akışı sağlanır.
3 Ders notlarının ilgili haftaya yönelik kısmının okunarak gelinmesi, örnek makalelerin okunması Dijital Pazarlama İletişimi Kavramı Sınıf içerisinde slaytlar eşiliğinde, interaktif olarak, soru cevap yöntemi ile ders akışı sağlanır.
4 Ders notlarının ilgili haftaya yönelik kısmının okunarak gelinmesi, örnek makalelerin okunması Dijital reklam stratejileri Sınıf içerisinde slaytlar eşiliğinde, interaktif olarak, soru cevap yöntemi ile ders akışı sağlanır.
5 Ders notlarının ilgili haftaya yönelik kısmının okunarak gelinmesi, örnek makalelerin okunması Dijital Pazarlama İletişiminde İnternet Sitelerinin Rolü Sınıf içerisinde slaytlar eşiliğinde, interaktif olarak, soru cevap yöntemi ile ders akışı sağlanır.
6 Ders notlarının ilgili haftaya yönelik kısmının okunarak gelinmesi, örnek makalelerin okunması Arama motoru optimizasyonu (SEO) Sınıf içerisinde slaytlar eşiliğinde, interaktif olarak, soru cevap yöntemi ile ders akışı sağlanır.
7 Ders notlarının ilgili haftaya yönelik kısmının okunarak gelinmesi, örnek makalelerin okunması Arama motoru pazarlaması (SEM) Sınıf içerisinde slaytlar eşiliğinde, interaktif olarak, soru cevap yöntemi ile ders akışı sağlanır.
8 - ARA SINAV -
9 Ders notlarının ilgili haftaya yönelik kısmının okunarak gelinmesi, örnek makalelerin okunması Sosyal medya pazarlaması Sınıf içerisinde slaytlar eşiliğinde, interaktif olarak, soru cevap yöntemi ile ders akışı sağlanır.
10 Ders notlarının ilgili haftaya yönelik kısmının okunarak gelinmesi, örnek makalelerin okunması Sosyal Medya ve marka itibar yönetim Sınıf içerisinde slaytlar eşiliğinde, interaktif olarak, soru cevap yöntemi ile ders akışı sağlanır.
11 Ders notlarının ilgili haftaya yönelik kısmının okunarak gelinmesi, örnek makalelerin okunması İçerik pazarlaması Sınıf içerisinde slaytlar eşiliğinde, interaktif olarak, soru cevap yöntemi ile ders akışı sağlanır.
12 Ders notlarının ilgili haftaya yönelik kısmının okunarak gelinmesi, örnek makalelerin okunması Mobil pazarlama Sınıf içerisinde slaytlar eşiliğinde, interaktif olarak, soru cevap yöntemi ile ders akışı sağlanır.
13 Ders notlarının ilgili haftaya yönelik kısmının okunarak gelinmesi, örnek makalelerin okunması Inbound pazarlama-Influencer pazarlama Sınıf içerisinde slaytlar eşiliğinde, interaktif olarak, soru cevap yöntemi ile ders akışı sağlanır.
14 Ders notlarının ilgili haftaya yönelik kısmının okunarak gelinmesi, örnek makalelerin okunması E-posta pazarlaması Sınıf içerisinde slaytlar eşiliğinde, interaktif olarak, soru cevap yöntemi ile ders akışı sağlanır.
15 Ders notlarının ilgili haftaya yönelik kısmının okunarak gelinmesi, örnek makalelerin okunması Genel tekrar Sınıf içerisinde slaytlar eşiliğinde, interaktif olarak, soru cevap yöntemi ile ders akışı sağlanır.
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Dijital tutulma : pazarlama iletişimi ve insan / Kaan Varnalı.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Elektronik ticaret ile ilgili temel bilgileri öğrenir.
3
2
Proje ve risk yönetim becerisi; girişimciliğin, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınmanın önemi hakkında farkındalık kazanır.
2
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Dijital pazarlamayı öğrenerek, yeni nesil pazarlama stratejilerini takip eder.
5
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Elektronik ticaret ile bilgi ve iletişim teknolojileri arasındaki ilişkiyi doğru bir biçimde ilişkilendirir.
3
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri toplumsal ve etik sorumluluklarını da göz önünde tutarak uygular.
2
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek, bilim ve teknolojideki gelişmeleri araştırır ve kendisini sürekli yenileyebilmenin önemini kavrar.
2
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Web ve grafik tasarımı ile ilgili beceri kazanır.
0
2
Dijital araçları etkin bir biçimde kullanmayı öğrenerek, yenilikçi işler ortaya koyabilme yeteneğine sahip olur.
1
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Aldığı ortak fakülte dersleri ışığında dünyadaki gelişmeleri entelektüel bir perspektiften değerlendirir.
3
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Güncel e-ticaret ortamını analiz eder.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 12 2 24
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 5 2 10
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 6 2 12
Ödev 11 2 22
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 23 23
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 15 15
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 52 0 150
Genel Toplam 150
Toplam İş Yükü / 25.5 5,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0