Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
BSY229 | ARTİSTİK CİMNASTİK I | 3 | 3 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MUSTAFA CAN KOÇ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. ENSAR YILDIRIM-Öğr.Gör. HARUN TAŞER-Öğr.Gör. KAMURAN YİĞİT |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı, öğrencilere; Artistik cimnastik aletlerini kullanarak temel teknik hareketlerini ve kendi belirlediği bir alet üzerinde özel teknik hareketlerini uygulayabilecek beceriyi kazandırmaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği, cimnastiğin tarihçesi ve yarışma kuralları, Erkek ve Bayan artistik cimnastik aletleri tanım ve teknik özellikleri, Yer,kulplu beygir,halka, atlama masası,parallel, barfiks, asimetrik parallel, denge aletleri üzerinde yapılan hareketler basamaklama ve ön çalışmaları konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Cimnastik ile ilgili temel kavramları tanımlar. |
Artistik cimnastik branşı yarışma kurallarını açıklar ve uygular. |
Artistik jimnastik branşında kullanılan malzemeleri tanır ve kullanır. |
Uzmanlaşmaya yönelik seçtiği cimnastik aleti üzerinde temel teknikleri uygular. |
Artistik cimnastik aletlerini kullanarak ön çalışmaları, basamaklamaları ve teknik alıştırmaları uygular. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Artistik Cimnastiğin (AC) oluşumu (T) | Anlatım ve gösteri yöntemi |
2 | Video izleme, basılı kitap inceleme | AC'in tarihi be onu oluşturan özellikler (T). Temel duruş, ekstremitelerin genel pozisyonları ve oturuş (U) | Gösteri yöntemi ve uygulama çalışmaları |
3 | Video izleme, basılı kitap inceleme | Cimnastikçlerin vücut kompozisyonu ve antropometrisi (T) Cimnastik kartları (T, U) | Gösteri yöntemi ve uygulama çalışmaları |
4 | Video izleme, basılı kitap inceleme | Cimnastikçilerin motor becerileri (artistik cimnastikte baskın olan motor beceriler) (T, U) | Gösteri yöntemi ve uygulama çalışmaları |
5 | Video izleme, basılı kitap inceleme | Fiziksel hazırlık (T). On ve arka akrobatik elementler (Kadın, Erkek), sıçrama, yuvarlanma, dönüşler (E), dönüş ve sıçramalar (K) (U) | Gösteri yöntemi ve uygulama çalışmaları |
6 | Video izleme, basılı kitap inceleme | Fiziksel hazırlık (T). Kuplu beygir'de destek pozisyonları, sallınım, çapraz hareketler, bir beygirde çember ve dönüşler, counter-spindles (U) | Gösteri yöntemi ve uygulama çalışmaları |
7 | Video izleme, basılı kitap inceleme | Cimnastiğin psikolojik boyutu (T). Halkada on ve arka salınımlar, halka tutuşu ve baş-aşağı hareketler (U) | Gösteri yöntemi ve uygulama çalışmaları |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Video izleme, basılı kitap inceleme | Yeni hareketlerin öğrenme metodolojisi (T) Atlama masası on handspring (E), kartvil girişler (yurchenko) (E,K) (U) | Gösteri yöntemi ve uygulama çalışmaları |
10 | Video izleme, basılı kitap inceleme | Yeni hareketlerin öğrenme metodolojisi (T). Paralelde destekli salınımlar, düz kollar ile salınım, baş-aşağı hareketler ve bitirişler | Gösteri yöntemi ve uygulama çalışmaları |
11 | Video izleme, basılı kitap inceleme | Yeni hareketlerin öğrenme basamaklaması (T). Barfikste düz kollar ile salınım, barfiks üzerinde hareketler (barfikse yakın) ve bitirişler | Gösteri yöntemi ve uygulama çalışmaları |
12 | Video izleme, basılı kitap inceleme | Artistik Cimnastikte yardım şekli (T). Asimetrik paralel ve tek barda düz kollar ile salınım, bar üzerinde hareketler (barfikse yakın) ve bitirişler (U) | Gösteri yöntemi ve uygulama çalışmaları |
13 | Video izleme, basılı kitap inceleme | Cimnastik hareketlerinin analizi ve ilgili motor beceriler (T). Dengede on ve arka akrobatik elementler ve bitirişler (U) | Gösteri yöntemi ve uygulama çalışmaları |
14 | Video izleme, basılı kitap inceleme | Genel ve özel antrenman programlarının hazırlanması (T) | Gösteri yöntemi ve uygulama çalışmaları |
15 | Video izleme, basılı kitap inceleme | Genel ve özel antrenman programlarının hazırlanması (T) | Gösteri yöntemi ve uygulama çalışmaları |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Mengütay S.(1998) Artistik Cimnastik - Temel Teknik Hareketlerin Öğretim Yöntemleri Ve Yardım Şekilleri, Marmara Üniversitesi Yayınları, İstanbul |
Suveren C. (2018) Gösteri Cimnastiği,Gazi yayınevi, İstanbul |
Massimo J. (2012) Gymnastics Psychology, Morgan James Publishing, U.S. |
Fink H, McVey B, and Stan A. (2015) Womens Artistic gymnastics: Technical manual (level 1). Fédération internationale de gymnastique. |
Fink H, (2015) Mens Artistic gymnastics: Technical manual (level 1). Fédération internationale de gymnastique. |
Fink H, Hofmann D. (2015) Age Group Development and Competition Program for Men’s Artistic Gymnastics. Fédération internationale de gymnastique. |
Fink H, Hofmann D. Ortiz Lopez L. (2015) Age Group Development and Competition Program for Women’s Artistic Gymnastics. Fédération internationale de gymnastique. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Rekreasyon alanına ait kavramları tanımlar.
|
2 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Rekreasyon liderliği mesleğine ilişkin; program geliştirme, planlama, yürütme ve değerlendirme konularına ilişkin edindiği bilgi birikimi ile serbest zaman faaliyetlerinin organizasyonu ve işleyişini tartışır.
|
3 | |||||
2 |
Rekreasyon alanına ilişkin kavramlar ile fiziksel ve zihinsel gelişime ait kuramları ilişkilendirir.
|
2 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sosyo demografik ve sosyo kültürel özellikleri dikkate alarak, bireyin ve grupların ihtiyaçlarına yönelik serbest zaman faaliyetlerini belirler.
|
1 | |||||
2 |
Rekreasyon alanındaki güncel faaliyetlerin planlama, uygulama ve sonuçlarına ait verileri bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak analiz eder.
|
2 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bireyin ve grupların yaşam kalitesini arttırmak amacıyla uygulanan serbest zaman faaliyetlerinde ihtiyaç duyulan uygulama alanını, ekipmanları, teknolojik yazılımları, yazılı materyalleri ve insan kaynaklarını verimli bir şekilde kullanır.
|
2 | |||||
2 |
Serbest zaman faaliyetlerine yönelik organizasyonların her aşamasını planlar, yürütür ve uygulamaya ait sonuçlarını değerlendirir.
|
1 | |||||
3 |
Rekreasyon alanı, spor bilimleri ve rekreasyon liderliği mesleğine ilişkin sorunları, sahip olduğu literatür bilgisine dayanarak, eleştirel ve sorgulayıcı bir bakış açısıyla çözümler.
|
2 | |||||
4 |
Bireyin ve grubun sosyo-demografik özelliklerini dikkate alarak ulaşılmak istenen hedeflere yönelik uygun serbest zaman aktivitesini seçer (chose) ve serbest zaman aktivitesinin program içeriğini hazırlar.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İşbirliğine dayalı grup çalışmalarında; bilimsel araştırma, proje, etkinlik, sportif ve sosyal serbest zaman faaliyetlerini yönetir (administer) ve süreç içinde karşılaşılabilecek olası sorunları çözümler.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Rekreasyon liderliği uygulamaları ile ilgili bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeleri takip ederek mesleki gelişimin önemini fark eder.
|
0 | |||||
2 |
Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyerek; bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeler ışığında mevcut bilgi ve becerilerini eleştirel bakış açısıyla sorgular.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
|
1 | |||||
2 |
Ulusal ve uluslararası düzeyde gerçekleştirilen sportif etkinlik, organizasyon ve çalışmalarda; rekreasyon liderliği uygulamalarına ilişkin bilgi ve yetkinliklerini, sahip olduğu sosyal yaşam ve iletişim becerileri ile daha etkin kullanır.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Rekreasyon liderliği mesleği ile toplumsal yaşamda kabul edilmiş etik değerleri açıklar.
|
0 | |||||
2 |
Rekreasyon alanına ait tarihsel gelişim süreci ve teorik bilgi birikiminden yararlanarak; grubun ihtiyaçlarına yönelik serbest zaman aktiviteleri ile ilgili sorunları fark eder ve çözüm teorileri üretmek üzere toplumun sosyal gelişimini analiz eder.
|
2 | |||||
3 |
Rekreasyon liderliği mesleğinin gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli özgün proje, organizasyon ve faaliyetleri düzenler.
|
3 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 3 | 39 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 8 | 2 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 4 | 3 | 12 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 41 | 0 | 125 |
Genel Toplam | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |