TR EN

ARTİSTİK CİMNASTİK I DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
BSY229 ARTİSTİK CİMNASTİK I 3 3 2 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MUSTAFA CAN KOÇ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. ENSAR YILDIRIM-Öğr.Gör. HARUN TAŞER-Öğr.Gör. KAMURAN YİĞİT
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı, öğrencilere; Artistik cimnastik aletlerini kullanarak temel teknik hareketlerini ve kendi belirlediği bir alet üzerinde özel teknik hareketlerini uygulayabilecek beceriyi kazandırmaktır.
İçerik: Dersin içeriği, cimnastiğin tarihçesi ve yarışma kuralları, Erkek ve Bayan artistik cimnastik aletleri tanım ve teknik özellikleri, Yer,kulplu beygir,halka, atlama masası,parallel, barfiks, asimetrik parallel, denge aletleri üzerinde yapılan hareketler basamaklama ve ön çalışmaları konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Cimnastik ile ilgili temel kavramları tanımlar.
Artistik cimnastik branşı yarışma kurallarını açıklar ve uygular.
Artistik jimnastik branşında kullanılan malzemeleri tanır ve kullanır.
Uzmanlaşmaya yönelik seçtiği cimnastik aleti üzerinde temel teknikleri uygular.
Artistik cimnastik aletlerini kullanarak ön çalışmaları, basamaklamaları ve teknik alıştırmaları uygular.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Artistik Cimnastiğin (AC) oluşumu (T) Anlatım ve gösteri yöntemi
2 Video izleme, basılı kitap inceleme AC'in tarihi be onu oluşturan özellikler (T). Temel duruş, ekstremitelerin genel pozisyonları ve oturuş (U) Gösteri yöntemi ve uygulama çalışmaları
3 Video izleme, basılı kitap inceleme Cimnastikçlerin vücut kompozisyonu ve antropometrisi (T) Cimnastik kartları (T, U) Gösteri yöntemi ve uygulama çalışmaları
4 Video izleme, basılı kitap inceleme Cimnastikçilerin motor becerileri (artistik cimnastikte baskın olan motor beceriler) (T, U) Gösteri yöntemi ve uygulama çalışmaları
5 Video izleme, basılı kitap inceleme Fiziksel hazırlık (T). On ve arka akrobatik elementler (Kadın, Erkek), sıçrama, yuvarlanma, dönüşler (E), dönüş ve sıçramalar (K) (U) Gösteri yöntemi ve uygulama çalışmaları
6 Video izleme, basılı kitap inceleme Fiziksel hazırlık (T). Kuplu beygir'de destek pozisyonları, sallınım, çapraz hareketler, bir beygirde çember ve dönüşler, counter-spindles (U) Gösteri yöntemi ve uygulama çalışmaları
7 Video izleme, basılı kitap inceleme Cimnastiğin psikolojik boyutu (T). Halkada on ve arka salınımlar, halka tutuşu ve baş-aşağı hareketler (U) Gösteri yöntemi ve uygulama çalışmaları
8 - ARA SINAV -
9 Video izleme, basılı kitap inceleme Yeni hareketlerin öğrenme metodolojisi (T) Atlama masası on handspring (E), kartvil girişler (yurchenko) (E,K) (U) Gösteri yöntemi ve uygulama çalışmaları
10 Video izleme, basılı kitap inceleme Yeni hareketlerin öğrenme metodolojisi (T). Paralelde destekli salınımlar, düz kollar ile salınım, baş-aşağı hareketler ve bitirişler Gösteri yöntemi ve uygulama çalışmaları
11 Video izleme, basılı kitap inceleme Yeni hareketlerin öğrenme basamaklaması (T). Barfikste düz kollar ile salınım, barfiks üzerinde hareketler (barfikse yakın) ve bitirişler Gösteri yöntemi ve uygulama çalışmaları
12 Video izleme, basılı kitap inceleme Artistik Cimnastikte yardım şekli (T). Asimetrik paralel ve tek barda düz kollar ile salınım, bar üzerinde hareketler (barfikse yakın) ve bitirişler (U) Gösteri yöntemi ve uygulama çalışmaları
13 Video izleme, basılı kitap inceleme Cimnastik hareketlerinin analizi ve ilgili motor beceriler (T). Dengede on ve arka akrobatik elementler ve bitirişler (U) Gösteri yöntemi ve uygulama çalışmaları
14 Video izleme, basılı kitap inceleme Genel ve özel antrenman programlarının hazırlanması (T) Gösteri yöntemi ve uygulama çalışmaları
15 Video izleme, basılı kitap inceleme Genel ve özel antrenman programlarının hazırlanması (T) Gösteri yöntemi ve uygulama çalışmaları
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Mengütay S.(1998) Artistik Cimnastik - Temel Teknik Hareketlerin Öğretim Yöntemleri Ve Yardım Şekilleri, Marmara Üniversitesi Yayınları, İstanbul
Suveren C. (2018) Gösteri Cimnastiği,Gazi yayınevi, İstanbul
Massimo J. (2012) Gymnastics Psychology, Morgan James Publishing, U.S.
Fink H, McVey B, and Stan A. (2015) Womens Artistic gymnastics: Technical manual (level 1). Fédération internationale de gymnastique.
Fink H, (2015) Mens Artistic gymnastics: Technical manual (level 1). Fédération internationale de gymnastique.
Fink H, Hofmann D. (2015) Age Group Development and Competition Program for Men’s Artistic Gymnastics. Fédération internationale de gymnastique.
Fink H, Hofmann D. Ortiz Lopez L. (2015) Age Group Development and Competition Program for Women’s Artistic Gymnastics. Fédération internationale de gymnastique.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Rekreasyon alanına ait kavramları tanımlar.
2
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Rekreasyon liderliği mesleğine ilişkin; program geliştirme, planlama, yürütme ve değerlendirme konularına ilişkin edindiği bilgi birikimi ile serbest zaman faaliyetlerinin organizasyonu ve işleyişini tartışır.
3
2
Rekreasyon alanına ilişkin kavramlar ile fiziksel ve zihinsel gelişime ait kuramları ilişkilendirir.
2
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sosyo demografik ve sosyo kültürel özellikleri dikkate alarak, bireyin ve grupların ihtiyaçlarına yönelik serbest zaman faaliyetlerini belirler.
1
2
Rekreasyon alanındaki güncel faaliyetlerin planlama, uygulama ve sonuçlarına ait verileri bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak analiz eder.
2
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bireyin ve grupların yaşam kalitesini arttırmak amacıyla uygulanan serbest zaman faaliyetlerinde ihtiyaç duyulan uygulama alanını, ekipmanları, teknolojik yazılımları, yazılı materyalleri ve insan kaynaklarını verimli bir şekilde kullanır.
2
2
Serbest zaman faaliyetlerine yönelik organizasyonların her aşamasını planlar, yürütür ve uygulamaya ait sonuçlarını değerlendirir.
1
3
Rekreasyon alanı, spor bilimleri ve rekreasyon liderliği mesleğine ilişkin sorunları, sahip olduğu literatür bilgisine dayanarak, eleştirel ve sorgulayıcı bir bakış açısıyla çözümler.
2
4
Bireyin ve grubun sosyo-demografik özelliklerini dikkate alarak ulaşılmak istenen hedeflere yönelik uygun serbest zaman aktivitesini seçer (chose) ve serbest zaman aktivitesinin program içeriğini hazırlar.
1
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İşbirliğine dayalı grup çalışmalarında; bilimsel araştırma, proje, etkinlik, sportif ve sosyal serbest zaman faaliyetlerini yönetir (administer) ve süreç içinde karşılaşılabilecek olası sorunları çözümler.
3
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Rekreasyon liderliği uygulamaları ile ilgili bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeleri takip ederek mesleki gelişimin önemini fark eder.
0
2
Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyerek; bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeler ışığında mevcut bilgi ve becerilerini eleştirel bakış açısıyla sorgular.
2
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
1
2
Ulusal ve uluslararası düzeyde gerçekleştirilen sportif etkinlik, organizasyon ve çalışmalarda; rekreasyon liderliği uygulamalarına ilişkin bilgi ve yetkinliklerini, sahip olduğu sosyal yaşam ve iletişim becerileri ile daha etkin kullanır.
3
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Rekreasyon liderliği mesleği ile toplumsal yaşamda kabul edilmiş etik değerleri açıklar.
0
2
Rekreasyon alanına ait tarihsel gelişim süreci ve teorik bilgi birikiminden yararlanarak; grubun ihtiyaçlarına yönelik serbest zaman aktiviteleri ile ilgili sorunları fark eder ve çözüm teorileri üretmek üzere toplumun sosyal gelişimini analiz eder.
2
3
Rekreasyon liderliği mesleğinin gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli özgün proje, organizasyon ve faaliyetleri düzenler.
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 3 39
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 8 2 16
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 4 3 12
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 41 0 125
Genel Toplam 125
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0