TR EN

İLETİŞİME GİRİŞ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
THY107 İLETİŞİME GİRİŞ 1 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi HANDE ULUSOY
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: İletişim Bilimlerinde kullanılan temel kavramları öğrenmelerini sağlamaktır.
İçerik: İletişimin temel kavramları, modelleri ve süreçleri ders kapsamında anlatılmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Öğrenciler iletişim ile ilgili temel kavramları öğrenirler.
Öğrenciler iletişim ve medya etiği kavramları üzerine birlikte düşünmeyi öğrenirler.
Öğrenciler kitle iletişim teorilerini ve farklı yaklaşımları bilirler.
Öğrenciler çeşitli kitle iletişim araçlarının farklı kullanımlarını ayırt edebilirler.
Öğrenciler iletişim kuramları ve tarihini anlamak ve eleştirel bir bakış açısı geliştirebilmek için gerekli altyapıya sahip olurlar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Okuma Sözlü ve yazılı kültür Anlatım, tartışma
2 Okuma İletişim Süreci, Kodlar ve Semboller Anlatım, tartışma
3 Okuma Dil ve anlam yaratma Anlatım, tartışma
4 Okuma Kitle İletişim Kavramı, tanımı ve süreci Anlatım, tartışma
5 Okuma Seçici dikkat, seçici algılama, tutumlar (sosyal psikoloji) Anlatım, tartışma
6 Okuma Kiitle iletişim araçları ve toplum Anlatım, tartışma
7 Okuma Matematiksel İletişim Modelleri Anlatım, tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Okuma Matematiksel İletişim Modelleri Anlatım, tartışma
10 Okuma İletişime Teknolojik Yaklaşımlar: Innis'in Yaklaşımı, M. McLuhan'ın Yaklaşımı Anlatım, tartışma
11 Okuma Gündem Belirleme ve Suskunluk Sarmalı Kuramı Anlatım, tartışma
12 Okuma İzleyici Merkezli Modeller: Kullanımlar ve Doyumlar Modeli, Yetiştirme/Ekme Kuramı Anlatım, tartışma
13 Okuma İletişim alanına eleştirel bakış Anlatım, tartışma
14 Okuma Medya ve Etik: iletişim etiği ve meslek etiği Anlatım, tartışma
15 Okuma Medya ve Etik: iletişim etiği ve meslek etiği Anlatım, tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Alemdar,K,Erdoğan,İ,İletişim ve Toplum, Bilgi Yayınları,Ankara, 1990. Erdoğan,İ, İletişimi Anlamak, Erk Yayınları,Ankara,2002. Erdoğan,İ, Öteki Kuram,Erk Yayınları,Ankara,2002. Fiske,J, İletişim Çalışmalarına Giriş, Çeviren;Süleyman İrvan, Ark Yayınları,Ankara, 1994. Işık, M, Kitle İletişim Teorilerine Giriş, Eğitim Yayınları, 2002. İlal,E, İletişim,Yığınsal İletişim Araçları ve Toplum, der Yayınları,İstanbul,1991. Kağıtçıbaşı,Ç,İnsan ve İnsanlar,Cem Ofset, İstanbul,1979. McQuail,D,Windhal,S, Kitle İletişim Modelleri, İmge Yayınları,Ankara, 1997. Rigel,N, İleti Tasarımında Haber, Der Yayınları, İstanbul, 2009. Tankard, J, Severin,W, İletişim Kuramları, Anadolu Üniversitesi Yayınları,Eskişehir, 1994. Usluata,A, İletişim, İletişim Yayınları,İstanbul,1995. Watson,J, Hill,A, A Dictionary of Communication and Mass Media Studies, Arnold;Hodder Headline Group , NY,2000. Williams,R, Anahtar Sözcükler, İletişim Yayınları,İstanbul,2005. Yüksel,A,H, İkna Edici İletişim, Anadolu Üniversitesi Yayınları,Eskişehir, 1994.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Medyanın temel kavramlarını, çalışma alanlarını, kuramlarını ve yaklaşımlarını yorumlar.
3
2
Alanıyla ilgili güncel bilgileri iletişim kuramlarıyla ilişkilendirerek açıklar.
4
3
İletişim bilimleri ile ilgili temel kavramları tanımlar.
2
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanındaki kuramsal bilgileri kullanarak güncel olayları, siyasi, kültürel ve ekonomik gelişmeleri eleştirel bağlamda yorumlar.
2
2
Alanındaki bilgi ve olguları sosyal bilimlerin Hukuk, Sosyoloji, Reklam, Sinema ve Ekonomi gibi alanlarıyla ilişkilendirir.
0
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Televizyon haber ve program türlerinin teknik altyapısı ve içeriği için yeni strateji ve yöntemler belirler.
3
2
Alanıyla ilgili kuramsal bilgileri günümüz teknolojisine entegre eder.
0
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Kendi alanları ile ilgili yaratıcı içerik üretir.
1
2
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri yorumlar.
0
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Farklı izleyici kitleleri için TV programları üreterek bilgi ve deneyimlerini paylaşır.
0
2
Haberin üretiminden sunum aşamasına kadar bir ekip çalışmasında lider ya da ekip üyesi olarak görev alır ve ekip içinde kendilerine verilen görevleri yerine getirir.
0
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Medyanın üretim süreçlerini ve bu süreçlerde kullanılan teknik altyapı ve yaratıcı yaklaşımlara ilişkin temel bilgiyi kazanır.
0
2
Yaşam boyu öğrenmeyi ilke olarak kabul ederek alanıyla ilgili gelişmeleri, değişimleri ve yenilikleri araştırır.
0
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Programcılık ve habercilik alanlarındaki paydaşlarıyla yeni fikirler, ürünler meydana getirmek için iş birliği yapar.
0
2
Ulusal ve uluslar arası gündemde yer alan olayları izleyerek toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler.
0
3
Gündeme ilişkin yazılı, sözlü ve görsel çalışmaları takip ederek yorumlar.
1
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili bilgi ve becerilerini, hukuki, toplumsal ve etik sorumluluklarını da göz önünde tutarak uygular.
0
2
Bir medya profesyonelinde bulunan kamera kullanımı, editöryal süreç kontrolü, ekip liderliği ve yaratıcı içerik üretimi gibi özellikler gösterir.
0

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 1 14
Ödev 2 6 12
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 14 14
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 14 14
Kısa Sınav 1 1 1
Kısa Sınav Hazırlığı 1 14 14
TOPLAM 50 0 155
Genel Toplam 155
Toplam İş Yükü / 25.5 6,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0