TR EN

KURUMSAL İLETİŞİM DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
MYP216 KURUMSAL İLETİŞİM 4 3 3 4

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Ders içeriği ve konusunun anlatılması, Dersin Genel Tanıtımı ve Kurumsal İletişim Tanımı Slayt sunum-Sözlü Anlatım
2 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Kurumsallaşma Süreci, Kurum Kavramı, Kurumların İşlevleri ve Özellikleri, Kurumların Sınıflandırılması, Kurumsallaşma, Kurumların İletişime Yaklaşımı, Kurumsal İletişimin Tanımı ve Kapsamı, Kurumsal İletişimin Tarihçesi, Kurumsal İletişim Alanında Farklı Yaklaşımlar Slayt sunum-Sözlü Anlatım
3 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Kurumsal İletişimin Sınıflandırılması / Bütünleşik Kurumsal İletişim, Kurumsal İletişimin Amaçları ve İşlevleri, Kurumsal İletişim Alanında Kullanılan Unvanlar, Kurumsal İletişimin Organizasyon Şemasındaki Yeri Slayt sunum-Sözlü Anlatım
4 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Paydaş Kavramının Tanımı ve kapsamı, İç ve Dış Paydaşlar, Paydaş Yönetimi, Paydaş Analizi, Paydaşlar ve Kurum Arasındaki İlişki Slayt sunum-Sözlü Anlatım
5 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Kurumun Öz Kişiliği, Kurumsal Kültür, Kurumsal Kimlik, Kurumsal İmaj, Kurumsal İtibar Slayt sunum-Sözlü Anlatım
6 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma İç İletişim Kavramı ve Yapısı, İnformal İletişim, Formal İletişim, Kurum dışı iletişim, İşleyiş Açısından Kurumsal İletişim Slayt sunum-Sözlü Anlatım
7 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Kurumsal Sosyal Sorumluluk Kavramı, Kurumsal Sosyal Sorumluluğun Tarihsel Gelişimi, Kurumsal Sosyal Sorumluluğun Kapsadığı Alanlar, Kurumsal Sosyal Sorumluluğun Kurumsal Yapı İçindeki Yeri, Sosyal Sorumluluk Kategorileri Slayt sunum-Sözlü Anlatım
8 - ARA SINAV -
9 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Kurumsal Reklam, Kurumsal Reklam Türleri, Sponsorluk, Sponsorluğun Kurumsal İletişim Amaçları Slayt sunum-Sözlü Anlatım
10 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Kurumlarda Yazılı İletişim ve Kullanılan Yazılı Araçlar, İşletme Gazetesi, Kurum Dergisi, Broşür, Bilgilendirici Kurum İçi Yazılar, İş Mektupları Slayt sunum-Sözlü Anlatım
11 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Bilgi İletişim Teknolojileri ve Kurumsal İletişim, İnternet, İntranet, Extranet, Sosyal Medya ve Kurumsal İletişim Slayt sunum-Sözlü Anlatım
12 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Medya ile İlişkiler, Medyanın Bilgi Kaynağı Olarak Kullanılması, Medya ile İlişkilerin Yönetilmesi ve Kullanılan Araçlar Slayt sunum-Sözlü Anlatım
13 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Kriz Kavramı, Krize Sebep Olan Faktörler ve Krizin Özellikleri, Kriz Türleri, Kriz Yönetimi Slayt sunum-Sözlü Anlatım
14 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Kurumsal İletişim ve Etik, Etik Davranışı Belirleyen Faktörler, İş Etiği, Yönetim Etiği, Kurumsal Etik ve Kurumsal İletişim Slayt sunum-Sözlü Anlatım
15 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Öyküleme ve Kurumsal İletişim, Hikaye, Hikayenin Temel Bileşenleri ve Kurumsal Kimlik Örnekleri Slayt sunum-Sözlü Anlatım
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -