TR EN

MICROBIOLOGY PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
HEY144 MICROBIOLOGY 2 3 2 5

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Dr.Öğr.Üyesi MAHRUK RASHIDI
Instructor(s) of the Course Unit Dr.Öğr.Üyesi SEVİNÇ BABA
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Mikroorganizmaların yapılarına, sınıflandırılmalarına, genel özelliklerine, mikroorganizmaların gelişmesi ve çoğalması için gerekli şartlara ve hastalık oluşturma mekanizmalarına; önemli enfeksiyon, hastalık etkenlerini ve korunma yollarına ilişkin bilgi kazandırılması amaçlanmaktadır.
Contents of the Course Unit: Mikrobiyolojiye Giriş ve Tarihçe, Mikroorganizmaların Yapısı ve Genel Özellikleri, Mikroorganizmalarda Gelişme ve Çoğalma, Mikrobiyal Metabolizma ve Genetik, Mikroorganizma-Konak Arası İlişkiler, Vücudun Mikrobiyal Florası, Enfeksiyon Bulaşma Yolları, Dezenfeksiyon, Antisepsi ve Sterilazyon, Bakterilerin Genel Özellikleri, Önemli Bakteriyel Etkenler, Virüslerin Genel Özellikleri, Önemli Viral Etkenler, Mantarların Genel Özellikleri, Önemli Mantar ve Küfler, Parazitlerin Genel Özellikleri, Önemli Parazit Etkenler, Mikrobiyal Tanı Yöntemleri, Antibiyotik Etki Mekanizmaları, Antibakteriyal İlaçlara Karşı Direnç Gelişimi, Temel İmmünoloji ve Bağışıklık.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

İnsan sağlığına etki eden medikal açıdan önemli patojenleri sıralar.
Tıbbi açıdan önemli bakteri, virüs, mantar ve parazitleri sınıflandırır.
Sterilizasyon ve dezenfeksiyon yöntemlerini açıklar.
Mikroorganizmaların genel yapısı ve hastalık yapma mekanizmalarını açıklar.
Temel mikrobiyolojik analizleri uygular.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Literatür tarama,Bireysel araştırma Mikroorganizmaların yapıları ve sınıflandırılması Anlatım, Tartışma
2 Literatür tarama,Bireysel araştırma Mikroorganizma konak arası ilişkiler Anlatım, Tartışma
3 Literatür tarama,Bireysel araştırma Mikrobiyolojik tanı yöntemleri Anlatım, Tartışma, Laboratuvar Çalışmaları
4 Literatür tarama,Bireysel araştırma Bakterilerde üreme,Bakteri metabolizması Anlatım, Tartışma, Laboratuvar Çalışmaları
5 Literatür tarama,Bireysel araştırma Bakterilerin çeşitleri Anlatım, Tartışma
6 Literatür tarama,Bireysel araştırma Bakterilerin özellikleri Anlatım, Tartışma, Laboratuvar Çalışmaları
7 Literatür tarama,Bireysel araştırma Mikoplazma ve Klamidyalar Anlatım, Tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama,Bireysel araştırma Virüslerin yapıları ve sınıflandırılmaları Anlatım, Tartışma, Laboratuvar Çalışmaları
10 Literatür tarama,Bireysel araştırma Mantarların yapıları ve sınıflandırılmaları Anlatım, Tartışma, Laboratuvar Çalışmaları
11 Literatür tarama,Bireysel araştırma Parazitlerin genel özellikleri Anlatım, Tartışma
12 Literatür tarama,Bireysel araştırma Enfeksiyon etkenleri ve özellikleri Anlatım, Tartışma,
13 Literatür tarama,Bireysel araştırma Enfeksiyon etkenleri ve özellikleri Anlatım, Tartışma,
14 Literatür tarama,Bireysel araştırma Enfeksiyon etkenleri ve özellikleri Anlatım, Tartışma, Laboratuvar Çalışmaları
15 Literatür tarama,Bireysel araştırma Antibiyotikler ve etki mekanizmaları Anlatım, Tartışma, Laboratuvar Çalışmaları
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Kayser, F.H., Bienz, K.A, Eckert, J., Zinkernagel, R.M. (2002).Tıbbi Mikrobiyoloji Anlamak, Öğrenmek, Başvurmak İçin (9. Baskı). Çev: Küçüker, M.A., Tümbay, E., Anğ, Ö., Erturan, Z. İstanbul:Nobel Tıp Kitabevleri.
Çilli, F. (2002). Mikrobiyoloji Ders Notları.
Saygı, G. (2002). Temel Tıbbi Parazitoloji (2. Baskı). Sivas: Es-Form Ofset
Markell, E.K., John, D.T. (1999). Krotoski WA. "Markell and Voge's Medical Parasitology". Eight Edition. Philadelphia,. WB Saunders Company.
Engelkirk, P.G., Engelkirk, J.D.(2016). Mikrobiyoloji. Edt: Baylan, Ö., Erdoğan, Ö. İstanbul Tıp Kitabevleri.

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Have that require advanced theoretical and practical knowledge of the main areas of nursing.
3

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Believes in the philosophy of holistic health care.
4

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Plans, implements, evaluates, and records checks protective, developer, treatment and level of rehabilitative evidence-based nursing care.
4

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Uses that require advanced theoretical and practical knowledge of the main areas of nursing.
4

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Takes responsibility of issues related to person/family/community health.
3

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Sustains learning with the awareness lifelong learning.
3

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Cooperates as a member of the interdisciplinary health care team.
4

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Behaves appropriately with legal regulations, social and professional values, ethics and principles.
3
2
Performs the role of providing collaboration and communication, as a practitioner, educator, researcher, administrator, advocate, consultant, quality improvement.
3

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 1 14
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 13 2 26
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 4 1 4
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 5 1 5
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 4 1 4
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 70 0 125
Total Workload of the Course Unit 125
Workload (h) / 25.5 4,9
ECTS Credits allocated for the Course Unit 5,0